Hyllingems Kalender

Varför dela träningen på licenstyp? På LMS delar vi på fart och det fungerar bra.
Det är inte samma hojar. I Hyllinge är det tillåtet med icke reglementsenlig hoj i gruppen för amatörlicenser. De flesta (alla?) i den gruppen kör på rena gathojar. Najning, uppsamlingskärl etc förekommer på några hojar men de flesta kör med originalkåporna och onajat.

Problemet är alltså inte licenstypen, utan hojarna. Sen kan man verkligen fråga sig om detta är en vettig ordning. Bandagar finns, som sagt, för den som vill köra bana med sin gathoj.
 
Kaen vi fau tveutakt i en grupp och feyrtakt i en aennen grupp. Taekk.
Jag tyckte det var festligt tänkt under BikeWeek för några år sedan då det var ett gäng Rookie600 förare som kom sent och inte fick plats i deras grupp så Mike slängde in dem med tvåtaktsgruppen med Håkan Olsson, Ulrik Hasager och andra snabba 125 förare....smidigt.
 
Det är inte samma hojar. I Hyllinge är det tillåtet med icke reglementsenlig hoj i gruppen för amatörlicenser. De flesta (alla?) i den gruppen kör på rena gathojar. Najning, uppsamlingskärl etc förekommer på några hojar men de flesta kör med originalkåporna och onajat.

Problemet är alltså inte licenstypen, utan hojarna. Sen kan man verkligen fråga sig om detta är en vettig ordning. Bandagar finns, som sagt, för den som vill köra bana med sin gathoj.
Helst av allt skulle jag sett att Amatörlicens bytte namn till Träningslicens och då endast giltigt om man har reglementsenlig hoj.

En licens som ger dig rätten att träna med dom andra men inte att tävla.

Gathojar ska rulla på gatan, inte tillsammans med tävlingshojar.
 
Jag hade hoppats på fler träningstider, särskilt som jag inte lyckades bli medlem i SSEMSE. Lite trist. Får väl försöka boka in sig på lite bandagar då helt enkelt...
 
Helst av allt skulle jag sett att Amatörlicens bytte namn till Träningslicens och då endast giltigt om man har reglementsenlig hoj.

Samt att de inte får en egen grupp om de är 3st...

Kan man inte köra 1-3 grupper beroende på antalet deltagare och sen helt enkelt dela upp dem beroende på fart? Om man inte vill bli omkörd så får man stanna hemma!
 
Helst av allt skulle jag sett att Amatörlicens bytte namn till Träningslicens och då endast giltigt om man har reglementsenlig hoj.

En licens som ger dig rätten att träna med dom andra men inte att tävla.

Gathojar ska rulla på gatan, inte tillsammans med tävlingshojar.
Problemet hör inte ihop med licenstypen. Det är en klubbfråga. Klubben kan mycket väl bestämma att endast cyklar som uppfyller reglementet är tillåtna på träning.

Det här är ett problem bara för att klubben tillåter ej godkända hojar på licensträningarna.

Att blanda A- B- och amatörlicens (med intyg om att den avser RR) på banan går bra, vilket man ju gör på t ex LMS. Det här handlar inte om att det finns hinder som man inte kommer över, utan är en fråga om vad klubben vill.
 
Helst av allt skulle jag sett att Amatörlicens bytte namn till Träningslicens och då endast giltigt om man har reglementsenlig hoj.

En licens som ger dig rätten att träna med dom andra men inte att tävla.

Gathojar ska rulla på gatan, inte tillsammans med tävlingshojar.

Det låter som att det är ni i HMS som har något att ändra (hojarna), inte SVEMO (licensen). :)
 
Jag tyckte det var festligt tänkt under BikeWeek för några år sedan då det var ett gäng Rookie600 förare som kom sent och inte fick plats i deras grupp så Mike slängde in dem med tvåtaktsgruppen med Håkan Olsson, Ulrik Hasager och andra snabba 125 förare....smidigt.
Helt OT men vilka tider körde Håkan på Åsen med sin 125 när det gick som snabbast?
 
Med reglementsenliga hojar skulle dom isf få köra med dom långsamma förarna/B-licens.

Inga opreppade gathojar på banan mao.
Hur ser styrelsen på den här frågan?

Har saken varit uppe till diskussion och har man klart för sig vad som gäller med avseende på hur man kan blanda licenstyper och reggade/oreggade hojar?

Tycker styrelsen att tillståndet är tillfredsställande eller vill man hellre se att gathojarna försvinner från träningen?
 
Hur ser styrelsen på den här frågan?

Har saken varit uppe till diskussion och har man klart för sig vad som gäller med avseende på hur man kan blanda licenstyper och reggade/oreggade hojar?

Tycker styrelsen att tillståndet är tillfredsställande eller vill man hellre se att gathojarna försvinner från träningen?
Vi kan ta upp detta på nästa möte så får vi se vad som händer
 
Fråga kolon.

Är 6/4 Förarkurs MC en hel licenskurs för MC?

Edit: Eftersom det är på en onsdag är det kanske bara teoridel, med uppkörning någon annan dag?
 
Fråga kolon.

Är 6/4 Förarkurs MC en hel licenskurs för MC?

Edit: Eftersom det är på en onsdag är det kanske bara teoridel, med uppkörning någon annan dag?
Teori 6/4 är en Fredag och uppkörningen är den 11/4 som kanske är en onsdag.

Troligen är det 2007 just nu men man vet aldrig.
 
2796275 Helt OT men vilka tider körde Håkan på Åsen med sin 125 när det gick som snabbast?
Innan ombyggnaden körde han 1.09.8 som bäst vad jag vet. Snabbast efter ombyggnaden var Phillipp Eitzinger snabbast med 1.08.445. Snabbaste svensk var Robban med 1.09.482.
:Bugar
 
Innan ombyggnaden körde han 1.09.8 som bäst vad jag vet. Snabbast efter ombyggnaden var Phillipp Eitzinger snabbast med 1.08.445. Snabbaste svensk var Robban med 1.09.482.
:Bugar

hur står sig de tiderna med klasser som r600, 1000 etc? Jag är nybörjare så jag har ingen köll riktigt :-)
 
Last edited:
2796927 hur står sig de tiderna med klasser som r600, 1000 etc? Jag är nybörjare så jag har ingen köll riktigt :-)
2005
R600. Jonas Persson 1.10.3
R1000 Niklas Berggren 1.09.4

2006, efter ombyggnad
R600 Tomas Johansson 1.09.226
R1000 Kimmo Kesti 1.10.1

2796940 2005
R600. Jonas Persson 1.10.3
R1000 Niklas Berggren 1.09.4

2006, efter ombyggnad
R600 Tomas Johansson 1.09.226
R1000 Kimmo Kesti 1.10.1
::::::::::::::::::::::
Banrekord 2006. Alvaro Molina 250R 1.07.147
Snabbaste varv 2006. Alvaro Molina 1.06.443
Snabbaste svensk Jimmy Lindström 1.06.634
 
Last edited:
2005
R600. Jonas Persson 1.10.3
R1000 Niklas Berggren 1.09.4

2006, efter ombyggnad
R600 Tomas Johansson 1.09.226
R1000 Kimmo Kesti 1.10.1

ojdå :D . Det måste vara stor fartskillnad i kurvorna då.

Blev själv omkörd av en 125:a på insidan och utsidan i kurvorna på licenskursen på åsen i fjol, han var nog något bättre chufför än mig också iofs.
 
Nyheter
Motorsportsalongen i Örebro!

Jag tog en snabb avstickare...

Honda CB 1000 GT bjuder på sportig komfort

Det är ingen lätt uppgift H...

KTM: ”Det är helt klart vägen framåt.”

Rajiv Bajaj, 58, VD för den...

Framtidens hjälmar är här!

Bland finesserna finns ljus...

Öhlins, som under många år ...

Bridgestone lanserar nytt sportdäck

Bridgestone har presenterat...

Ny Suzuki-importör

Suzuki SV-7 GX var en av Su...

Suzuki byter importör!

Suzuki SV-7 GX var en av Su...

MotoGP-säsongen avslutas i stor stil

Den traditionella finalbild...

Återkallelse av KTM 125, 250, 390 och 990 DUKE-modeller från årsmodell 2024

Är din KTM bland dem som sk...

Back
Top