Hyllinge SM 11-13/-2006

chukabowa skrev:
2373456 ja 250 förarna gnällde på att det var halt. men 125 o superbike kunde köra utan att någon avled. men det var tur för annars hade inte supermotardrejsen blivit av.
Det var ju inte så att de förarna var nöjda med underlaget eller förhållandena under tävlingen och hur den genomfördes.

Jocke W skrev:
2373443 Vad var det för någonting dom skrev i RR sektionen? Att det ströks race pga av att Supermoto,na hade dragit ut grus?

Har dom ingen soppmaskin där nere eller?
De körde med högtryck, sopade etc med resultatet att banan var snorhal eftersom det inte var något gummi kvar i banan.
Jimmy Lindström som vann NSBK gjorde tummen ner efter racet för att visa vad han tyckte om förhållandena.

Last edited:
Gustav O skrev:
2373461 Det var ju inte så att de förarna var nöjda med underlaget eller förhållandena under tävlingen och hur den genomfördes.
nä hela arangemanget var otroligt dåligt genomfört. fattar att det inte kommer så mycket folk o kollar på racing. 120 kr för att kolla på en traktor som sopar banan i flera timmar. helt klart utkastade pengar.

Gustav O skrev:
2373461 Det var ju inte så att de förarna var nöjda med underlaget eller förhållandena under tävlingen och hur den genomfördes.

De körde med högtryck, sopade etc med resultatet att banan var snorhal eftersom det inte var något gummi kvar i banan.
Jimmy Lindström som vann NSBK gjorde tummen ner efter racet för att visa vad han tyckte om förhållandena.

Högtryck? räcker det inte med att soppa. Eller njea det va regn, då kanske det bara blir lera?

Hur som helst är det ju samma förhållanden för alla i rejset. Man kan väl inte klaga bara för att det är sämre grepp, det är väl racing iallafall?

Jocke W skrev:
2373870 Högtryck? räcker det inte med att soppa. Eller njea det va regn, då kanske det bara blir lera?

Hur som helst är det ju samma förhållanden för alla i rejset. Man kan väl inte klaga bara för att det är sämre grepp, det är väl racing iallafall?
OM man som förare anser att det är för farligt att köra så bör man ju protestera.

Gustav O skrev:
2373896 OM man som förare anser att det är för farligt att köra så bör man ju protestera.

Ja det håller jag med om, men det var väl inte hela banan det handlade om?
Dessutom blir det bättre och bättre fäste.

Jocke W skrev:
2373904 Ja det håller jag med om, men det var väl inte hela banan det handlade om?
Dessutom blir det bättre och bättre fäste.
Svårt för mig att svara på eftersom jag inte var där utan enbart har andrahandsinformation att gå på. 125R killarna körde dock endast ca. en sekund snabbare per varv på racet som gick i torrt jämfört med när de körde kval i regn så banan måste varit hal.
Jag tror att det var en hel massa faktorer som spelade in eftersom det i flera år varit problem med arrangemanget på Knutstorp som stört framförallt 250R av olika anledningar. Det fanns även 250R förare som ville köra eftersom alla förare är olika och tar egna beslut. Jimmy Lindström som vann NSBK gjorde ju tummen ner direkt efter målgång så missnöjet fans på fler ställen.

Gustav O skrev:
2373933 Svårt för mig att svara på eftersom jag inte var där utan enbart har andrahandsinformation att gå på. 125R killarna körde dock endast ca. en sekund snabbare per varv på racet som gick i torrt jämfört med när de körde kval i regn så banan måste varit hal.
Jag tror att det var en hel massa faktorer som spelade in eftersom det i flera år varit problem med arrangemanget på Knutstorp som stört framförallt 250R av olika anledningar. Det fanns även 250R förare som ville köra eftersom alla förare är olika och tar egna beslut. Jimmy Lindström som vann NSBK gjorde ju tummen ner direkt efter målgång så missnöjet fans på fler ställen.

Det är tråkigt för motorsporten och publiken. Att dessutom RR och Supermoto förare kastar paj på varandra i andra trådar gör inte saken bättre. Den är fortfarande arrangören som ska se till att allt flyter smidigt.

Jocke W skrev:
2373945 Det är tråkigt för motorsporten och publiken. Att dessutom RR och Supermoto förare kastar paj på varandra i andra trådar gör inte saken bättre. Den är fortfarande arrangören som ska se till att allt flyter smidigt.
Absolut.

Evil M skrev:
2374079 Ingen som har nått resultat på hur det gick med motardracet?

Ja... Vem var det egentligen som vann open-klassen ?? Lind ledde hela racet , blev omkörd av Ejderhage 4 kurvor innan målgång , men över mållinjen var det.... Ja ???? Vem ??.... Det var nog målfoto som fick avgöra där , i alla fall ifrån den vinkeln jag stod uppe på läktaren......

Folkezx9r skrev:
2374202 Ja... Vem var det egentligen som vann open-klassen ?? Lind ledde hela racet , blev omkörd av Ejderhage 4 kurvor innan målgång , men över mållinjen var det.... Ja ???? Vem ??.... Det var nog målfoto som fick avgöra där , i alla fall ifrån den vinkeln jag stod uppe på läktaren......

Tvärt om va de va:rolleyes: Lind körde om Ejdehage fyra kurvor innan mål o va snabbast över mållinjen, Men de rörde sig max om en hjullängd. Dock så såg de ut som Lind genade över ett par koner när han körde om så undra vem som vann:va

Hur gick det med den motardförare som körde in i en annan förare som fick sketstopp i starten?Såg hojen han körde in i och ljud-dämparen pekade nästan rakt ut?

Jonte76 skrev:
2374417 Hur gick det med den motardförare som körde in i en annan förare som fick sketstopp i starten?Såg hojen han körde in i och ljud-dämparen pekade nästan rakt ut?

Han klarade sig bra. Kom tillbaks lite senare och kunde köra hem för egen maskin.

yates skrev:
2374398 Tvärt om va de va:rolleyes: Lind körde om Ejdehage fyra kurvor innan mål o va snabbast över mållinjen, Men de rörde sig max om en hjullängd. Dock så såg de ut som Lind genade över ett par koner när han körde om så undra vem som vann:va
Lind körde om Ejdehage precis innan ja. Såg inte att han genade över koner men även om det var så så spelar det ingen större roll egentligen. Ejdehage vann SM vilket som och Lind fick ju ingen vidare placering då han inte varit med i så många race.

Samma sak med en annan förare som genade lite. Spelade ingen roll i slutstriden så han fick ingen protest mot sig.

mr_rockster skrev:
2374457 Lind körde om Ejdehage precis innan ja. Såg inte att han genade över koner men även om det var så så spelar det ingen större roll egentligen. Ejdehage vann SM vilket som och Lind fick ju ingen vidare placering då han inte varit med i så många race.

Samma sak med en annan förare som genade lite. Spelade ingen roll i slutstriden så han fick ingen protest mot sig.

Vet inte om han gena över konerna. Såg inte så bra från "berget", men de flög ivf nån kona när han körde om Ejdehage.
Hur som helst så va de ett riktigt bra rejs. Kul o se lite fight:tummenupp

yates skrev:
2374611 Vet inte om han gena över konerna. Såg inte så bra från "berget", men de flög ivf nån kona när han körde om Ejdehage.
Hur som helst så va de ett riktigt bra rejs. Kul o se lite fight:tummenupp
Bägge två skrattade och var så glada efter racet så det var nog en ren "race incident" typ.. skulle jag gissa ;)

mr_rockster skrev:
2374618 Bägge två skrattade och var så glada efter racet så det var nog en ren "race incident" typ.. skulle jag gissa ;)
Martin gav ju t.o.m Johan sin flaska "Champagne" efter heatsegern för att han skulle få fira SM-tecknet ordentligt. :tummenupp
Snacka skön stämning bland grabbarna:)

Jepps! Det är kul att se när två förare som verkligen har fightats i sista heatet på banan går in och tackar varandra för ett bra race. Sån skön stämning bland de flesta tycker jag och jag tror att alla unnar Huvell ett guld (att lägga i samlingen bland alla silver och brons)

- Johan

mr_rockster skrev:
2374649 Jepps! Det är kul att se när två förare som verkligen har fightats i sista heatet på banan går in och tackar varandra för ett bra race. Sån skön stämning bland de flesta tycker jag och jag tror att alla unnar Huvell ett guld (att lägga i samlingen bland alla silver och brons)

- Johan
Huvell var värd guldet! :tummenupp

Nyheter
En vecka kvar!

Nu är det exakt en vecka kv...

Farligt vilseledande alkomätare på marknaden

Ett stort oberoende test ut...

Specialbyggd Yamaha XSR900 GP hyllar Rainey

För att fira den trefaldige...

Vi provkör Indian Sport Chief RT

I Allt om MC nummer 8 som k...

Ducati 996 SPS – fabriksny 99:a – såld för rekordsumma