Hyllinge SM 11-13/-2006

liljekvist skrev:
2374698 Huvell var värd guldet! :tummenupp

Jörgen förtjänade det mer än väl... Så blev det i alla fall en cross åkare som fick offra en cross säsong för att kunna vinna motarden. Måste bara tilllägga, I told you sooooo.....
Nu i efterhand tycker han säkert det var värt det men i alla fall hoppas jag man till nästa år ser till det inte krockar. 20 pers på startlinjen är för få för ett SM.

Gustav O skrev:
2373933 Svårt för mig att svara på eftersom jag inte var där utan enbart har andrahandsinformation att gå på. 125R killarna körde dock endast ca. en sekund snabbare per varv på racet som gick i torrt jämfört med när de körde kval i regn så banan måste varit hal.
Jag tror att det var en hel massa faktorer som spelade in eftersom det i flera år varit problem med arrangemanget på Knutstorp som stört framförallt 250R av olika anledningar. Det fanns även 250R förare som ville köra eftersom alla förare är olika och tar egna beslut. Jimmy Lindström som vann NSBK gjorde ju tummen ner direkt efter målgång så missnöjet fans på fler ställen.

Då kan man ju fråga sig vad det beror på? Eftersom Supermoto förarna körde ca: 3sek snabbare när det var torrt. Fastän dom körde på mindre del asfalt som desutom bara var delvis sopad. Är det så att dom bryr sig mindre? Eller är det skillnad på förarkvalitet? När jag gick i depån på fre och lördag så tyckte jag bara att det var en massa gnäll hos RR förarna om tex att dom hade asfalterat om innan Startkurvan etc etc. Går man runt och är negativ så blir allt negativt.Det som däremot var positivt. Är att Supermotoförarna höjt Publiksiffran med 100% Från 10 betalande Till 20 betalande åskådare.:tummenupp

Mvh

34# Per

GRATTIS JÖRGEN HUVELL 1# Sveriges snabbaste Supermoto förare

Fastway skrev:
2375854 Då kan man ju fråga sig vad det beror på? Eftersom Supermoto förarna körde ca: 3sek snabbare när det var torrt. Fastän dom körde på mindre del asfalt som desutom bara var delvis sopad. Är det så att dom bryr sig mindre? Eller är det skillnad på förarkvalitet? När jag gick i depån på fre och lördag så tyckte jag bara att det var en massa gnäll hos RR förarna om tex att dom hade asfalterat om innan Startkurvan etc etc. Går man runt och är negativ så blir allt negativt.Det som däremot var positivt. Är att Supermotoförarna höjt Publiksiffran med 100% Från 10 betalande Till 20 betalande åskådare.:tummenupp

Mvh

34# Per

GRATTIS JÖRGEN HUVELL 1# Sveriges snabbaste Supermoto förare
Om du tittar på hur de olika cyklarna ser ut så ser man varför underlaget påverkar den ena typen mer än den andra.

Gustav O skrev:
2377613 Om du tittar på hur de olika cyklarna ser ut så ser man varför underlaget påverkar den ena typen mer än den andra.

Annars märker han det nog snart då Per vad jag vet överger supermoto till förmån för ERF :)

Nyheter
En vecka kvar!

Nu är det exakt en vecka kv...

Farligt vilseledande alkomätare på marknaden

Ett stort oberoende test ut...

Specialbyggd Yamaha XSR900 GP hyllar Rainey

För att fira den trefaldige...

Vi provkör Indian Sport Chief RT

I Allt om MC nummer 8 som k...

Ducati 996 SPS – fabriksny 99:a – såld för rekordsumma

När en hojfirma i Tombolo i...

Äldre än en gentleman