Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Note: This feature may not be available in some browsers.
660 skrev:Ska fixa lite roliga megafoner.. Behöver en pump som klarar +1000psi, helst ska funka med vatten, samt inte kosta skjortan.. Tacksam för tips.
/660
660 skrev:Ska fixa lite roliga megafoner.. Behöver en pump som klarar +1000psi, helst ska funka med vatten, samt inte kosta skjortan.. Tacksam för tips.
/660
Glömde skriva.. vill helst ha en handdriven historia, bättre kontroll på vad som händer, lättare lufta systemet osv. Funderar på om man skulle kunna modifiera en domkraft kanske..Nesse skrev:Använd högtryckstvätt
Jag gjorde just det för några veckor sedan, men har inte använt den ännu. Billigt blir det iaf, och den ska klara tillräckligt tryck enligt mina beräkningar.660 skrev:Funderar på om man skulle kunna modifiera en domkraft kanske..
/660
Nu har jag varit en stund i garaget. Tyvärr tog svetsgasen slut innan jag hade svetsat klart, så jag har inte testat pumpen ännu.660 skrev:Tack.
Bearing; berätta gärna om pumpen lirar. Tänkbar lösning på rostproblemet är ju att köra med nån billig hydraulolja istället.
/660
Igår provade jag den.660 skrev:Bearing; berätta gärna om pumpen lirar.
Det är precis vad jag fick. Har bara MIG-svets, så jag provade med den. Får nog skaffa en TIG till nästa test.Bikeboy500 skrev:edit: Tittade just lite närmare på dina bilder, det ser ut som du använt migsvets... du måste använda gassvets med minsta möjliga munstycke (ännu hellre dillonsvets) funkar nog med tig-svets också, om du använder MIG-svets blir fogen för hård för att kunna töjas ut ordentligt och du får problem med ovala pipor och sprickor osv.
Mats757 skrev:Plåt är också färskvara. Den måste vara yngre än 2 månader, tror jag det var. Det är lika när bilindustrin pressar plåt till karosser. Måste vara Ny plåt.
Men det kanske går att färska på den i en ugn till rätt temp. En duktig plåtnisse borde kunna sådant.
Det var en sådan pump jag använde. Den jag hade klarade inte av att hålla trycket så när jag hamrade på det jag pumpat upp sjönk trycket på en gång men det var en väldigt bra pump.Bikeboy500 skrev:Kul initiativ![]()
Jag experimenterade lite med detta för många år sedan.
Jag köpte en Ridgid provtryckspump...
Jag använder en dillon svets när jag svetsar och till hydroforming fungerade det hur bra som helst. Svetsen sprack inte någon gång. Jag tror att Tig kan ge en skarp gräns i plåten medan gassvets med litet munstycke ger en liten zon som sedan mjukt övergår i icke uppvärmd plåt.Bikeboy500 skrev:..använda gassvets med minsta möjliga munstycke (ännu hellre dillonsvets)
|
Steve McQueens Scott Squirrel till salu
Detta Scott Flying Squirrel... |
|
|
|
Dags för Strängnäs Bike Show!
Sista lördagen i augusti är... |
|
|
Bikeweekend på Kjula denna helg
Den 22-23 augusti är det da... |