Huvudvärk

Bj.O.rn skrev:
Näe, tror den här helgen missförstods, det handlade egentligen om SM i varmkörning.. vi skiter i åkandet nästa gång, gubbar..

/B
Ingen som stod och väntade på förarmötet kan ha missat när du varmkörde dunderduccen. Ingen inom en radie på ett par kilometer t.o.m! :7peta

Bj.O.rn skrev:
Jag undrar dock om varför man varmkör 2,5 timma innan man ska köra.. för att sen varmköra igen en å en halv timme senare..

/B, numera med tinnitus

För att man ibland vill ha två värmecykler på nya kolvar innan man ger sig ut.

oFFkeFF skrev:
För att man ibland vill ha två värmecykler på nya kolvar innan man ger sig ut.

Ingen kan övertyga mig om att man får någon egentlig värme i kolvarna av duttgasandet i depån..

/B

Jonte VSB R-T skrev:
Hallå 2-takts folket

Jag blev lite fundersam över vad ni håller på med när ni står och fulvarvar era mopeder? De 4-takts grabbar jag frågade hävdade att ni inte heller hade en aning. Att ni helt enkelt inte växt upp.
En gammal fin tradition hos tvåtaktstalibanerna är att 08.00 varje morgon väcka hela depån med moppegasning och illaluktande blårök, detta gör man i huvudsak för att väcka dieselfolket så att alla vaknar samtidigt och bildar kilometerlånga köer till toaletterna, ni som har racingmage vet hur det känns, inget klonk i porslinet.

GSXR1100R skrev:
En gammal fin tradition hos tvåtaktstalibanerna är att 08.00 varje morgon väcka hela depån med moppegasning och illaluktande blårök, detta gör man i huvudsak för att väcka dieselfolket så att alla vaknar samtidigt och bildar kilometerlånga köer till toaletterna, ni som har racingmage vet hur det känns, inget klonk i porslinet.

I Assen vaknade vi några gånger av att folk startade blårykare mitt i natten! Ingen depåtystnad där inte... :banana Fast då tyckte tom jag att det var lite smått irriterande!

GSXR1100R skrev:

Jo jag märkte det. Ska gå med i de där gröngänget så man får en ak4. Eller åka till C.C.C.P och köpa en ak74

oscar skrev:
I Assen vaknade vi några gånger av att folk startade blårykare mitt i natten! Ingen depåtystnad där inte... :banana Fast då tyckte tom jag att det var lite smått irriterande!
Du är en svartfot, hur kunde du förråda oss och sätta dig i tvåtaktsträsket, trodde du verkligen att du skulle orka ett helt pass bara för att du kör modiped nu.

Här är en film som visar Oscar jagad av Jonte VSB R-T http://www.nnm.ru/filez/crazy-frog.swf

Bj.O.rn skrev:
Jag undrar dock om varför man varmkör 2,5 timma innan man ska köra.. för att sen varmköra igen en å en halv timme senare..

/B, numera med tinnitus

Kan det vara för att du tältade mitt emot Cajback, som hade en hel del problem under helgen. Tre kolvpar avverkade de...
Rookies som inte satsar flera hundra tusen per säsong kanske har svårt att inse att man faktiskt har ett mål med tävlingen annat än att vara tuffast i Rustatältet. Oftast att komma högst upp på pallen, men iallafall att vara med i mästerskapsstriden. Och där har man inte en chans med trasiga och obeprövade prylar.

/Joakim, med en gnutta ironi

Last edited:
Pålle skrev:
Kan det vara för att du tältade mitt emot Cajback, som hade en hel del problem under helgen. Tre kolvpar avverkade de...
Rookies som inte satsar flera hundra tusen per säsong kanske har svårt att inse att man faktiskt har ett mål med tävlingen annat än att vara tuffast i Rustatältet. Oftast att komma högst upp på pallen, med iallafall att vara med i mästerskapsstriden. Och där har man inte en chans med trasiga och obeprövade prylar.

/Joakim, med en gnutta ironi

Det är gay att ha ett mål.

(Åhhh vad jag känner mig på muck humör idag)

Pålle skrev:

Det förvånar mig inte...grejjerna blev ju utslitna redan i depån..

/B, med mer ironi än pålle

Helt otroligt att motorfantaster gnäller på "motorbuller", i en tävlingsdepå dessutom.
Skulle väl bara fattas att man går och ber schumis eller rossis mekar stänga av motorerna kvälls eller morgontid.
Lite roligt att sköld gnäller på buller när han lyckades låta 114dB i förbifarten på a-torp..

oFFkeFF skrev:
Helt otroligt att motorfantaster gnäller på "motorbuller", i en tävlingsdepå dessutom.
Skulle väl bara fattas att man går och ber schumis eller rossis mekar stänga av motorerna kvälls eller morgontid.
Lite roligt att sköld gnäller på buller när han lyckades låta 114dB i förbifarten på a-torp..
Han har väl dispans från Svemo som han själv har skrivit ut

oFFkeFF skrev:

Varmkör inte i tid å otid... på banan är deten annan femma även om det låter för möe där åsså, det kan ingen blunda för

Däremot satan så jobbigt att inte kunna föra en normal konversation mellan 8 på morgonen å 8 på kvällen

/B

Gnällspikar! Det väsnas säkert lika mycket i alla depåer runt om i världen, och i GP-depån med säkerhet, men då är det väl bara fräckt!? Så jevla farligt som ni får det att låta är det inte! :)

Jag säger bara att om vi med våra macho rad4:or (och tvillingar) skulle börja fjantvarva skulle inte ens höra vad ni tänkte.

Bj.O.rn skrev:
Talliban!!! :fatta!

Dessutom vill jag gnälla! :6surkart

/B

Fanns visst dom som gnällde på att en 18-årig rysk kvinnlig tennisspelare stönade för mycket när hon spelar tennis med.

Gnällspikar kan va svåra att förstå sig på ibland.. :tungan

Axxexs skrev:
Fanns visst dom som gnällde på att en 18-årig rysk kvinnlig tennisspelare stönade för mycket när hon spelar tennis med.

Där sa du nåt... Det där jävla tennisstönandet är fanken så irriterande!

Det åsså!

/B

*/ ?>
Back