Huvudmunstycke i en NSf?...

philsson

Jag gasa... å de rasa
Gick med
17 Jul 2004
Ort
Örebro
Hoj
zx7r
Idag har jag plockat isär hela hojen för att kolla vad som skar. :S.. det visade sig att det hade blivit ett hål mitt uppe på kolven och detta sägs ha orsakats av att jag hade ett för litet munstycke efter att ha dragit strypningen.
Nu är det såhär att jag har fått mig sagt att det ska vara 110 men jag hade redan 108 så då ser jag inte anledningen till att den ska ha pajat så.
Skulle vara tacksam om någon visste exact.. så kan man i alla fall börja prova sig fram vid ett närmare bestämt värde än att prova allt från 110-140 typ.. :P
Tack på f örhand
 
Om det ska vara 110 i o du hade 108 så förklarar det saken.


Prova från 110 och uppåt mot 130 typ.
 
philsson skrev:
Idag har jag plockat isär hela hojen för att kolla vad som skar. :S.. det visade sig att det hade blivit ett hål mitt uppe på kolven och detta sägs ha orsakats av att jag hade ett för litet munstycke efter att ha dragit strypningen.


om det blev ett HÅL oppe på kolven så kan det vara tändningen som e på fel!
 
StewOo skrev:
om det blev ett HÅL oppe på kolven så kan det vara tändningen som e på fel!

tändningen säger du?.. :S men skulle den inte misstända då.. typ få gnista när kolven är i underläge eller nåt
 
Solid snake skrev:
Om det ska vara 110 i o du hade 108 så förklarar det saken.


Prova från 110 och uppåt mot 130 typ.

Kan de göra så stor skillnad.. värkar helt sjukt om skillnaden mellan 108 och 110 har gjort så att den har pajat så räjält :s
 
StewOo skrev:
om det blev ett HÅL oppe på kolven så kan det vara tändningen som e på fel!


Mja, han kan ju ha haft fel tändstift i kombination till för litet munstycke.
 
philsson skrev:
Kan de göra så stor skillnad.. värkar helt sjukt om skillnaden mellan 108 och 110 har gjort så att den har pajat så räjält :s


Hur länge har du kört avstrypt?


ÄDIT: Jag kom på en sak, du kan ju ha fått skit i munstycket så den får mindre soppa, ett 108 ska inte göra så jättemycket skillnad, men sen beror det ju på hur länge den har varit avstrypt.
 
Last edited:
philsson skrev:
tändningen säger du?.. :S men skulle den inte misstända då.. typ få gnista när kolven är i underläge eller nåt

det hände för en kompis (runkis här på SH), tändplattad vred sig så att den tände vid fel tidpunkt. det märktes nog men efter en dag eller nått sånt så hadde det brännit hål rakt genom kolven...
 
Min nsf är ostrypt och har ett Micron effektsystem på och jag har 120 i munstycke.

Men den går inte riktigt som den ska än ändå, ska testa o ställa nålen o så.
Min spottar nämligen ut olja ur avgasröret men stifetet är fint.

Men det reagerar inte riktigt på fullgas på lägre varv, den dör lite för att sen ge effekt igen.
 
mohaha, skönt att höra att man inte är själv :tungan
det var samma sak som hände min rg gamma, blev ungefär ett hål som var 1cm brett :död

hmm, denna tråd ska jag fan följa så kanske man får reda på vad som egnentligen hände med min.

Stewoo(eller vad du heter) : var det säkert att det bara var tändningen som var fel på din kompis hoj?? :va
 
Fel tändstift säger du?.. hur vet man vilket man ska ha :S.. finns ju standard för dom olika hojarna .. eller?.

Sen.. du undrade hur länge jag kört ostrypt.. det är närmare 200 mil kanske.. inte alls säker :S.
 
granath_ skrev:
mohaha, skönt att höra att man inte är själv :tungan
det var samma sak som hände min rg gamma, blev ungefär ett hål som var 1cm brett :död

hmm, denna tråd ska jag fan följa så kanske man får reda på vad som egnentligen hände med min.

Stewoo(eller vad du heter) : var det säkert att det bara var tändningen som var fel på din kompis hoj?? :va

jag är helt 100 på det, men de va på moped men det är väll sak samma!
 
philsson skrev:
Fel tändstift säger du?.. hur vet man vilket man ska ha :S.. finns ju standard för dom olika hojarna .. eller?.

Sen.. du undrade hur länge jag kört ostrypt.. det är närmare 200 mil kanske.. inte alls säker :S.


200 mil med för litet munstycke, och vi utgår ifrån att du har haft fel stift, då har du svaret där. :tummenupp.
 
kollade upp det idag.. jag hade helt fel stift.. :S.. de var mycket hårdare än va jag skulle ha :S.. och förmodligen fel munstycke som ni säger.
ringt runt lite men jag får inte tag på ett någonstanns.. vet ni nånstanns man kan köpa det.. häst nära jkpg så man slipper frakten.. dom är ju endå väldigt billiga.
 
philsson skrev:
kollade upp det idag.. jag hade helt fel stift.. :S.. de var mycket hårdare än va jag skulle ha :S.. och förmodligen fel munstycke som ni säger.
ringt runt lite men jag får inte tag på ett någonstanns.. vet ni nånstanns man kan köpa det.. häst nära jkpg så man slipper frakten.. dom är ju endå väldigt billiga.


Ci:s MC? 036-70570.

Jag skulle själv nog bara byta stift eftersom det MÅSTE va felet..

/Glenn
 
solitude skrev:
Ci:s MC? 036-70570.

Jag skulle själv nog bara byta stift eftersom det MÅSTE va felet..

/Glenn

Jag ringde dom innan idag men dom sa sig inte ha munstycken med 8mm gänga pirat.. i så fall fick jag köpe original .. och det skulle vara 108/110.. trodde han :S.. fanns bara ett som passade å köpa :s
 
:kocko jag trodde de va hela grejen därnere som var munstycket.. :7peta dom så det var ett vanligt 6mm. :)
 
Skulle beställa munstycke idag men säljaren frågade mig om det var 5 eller 6 mm. Det visade sig att 6mm är väldigt ovanliga och desutom dyrare. Han hade inte 6mm mer än upp till 100 i storlek så jag bad honom beställa hem ett 5mm och så skulle jag prova.
Någon som vet om det är 5mm eller 6mm i NS?.
 
philsson skrev:
Skulle beställa munstycke idag men säljaren frågade mig om det var 5 eller 6 mm. Det visade sig att 6mm är väldigt ovanliga och desutom dyrare. Han hade inte 6mm mer än upp till 100 i storlek så jag bad honom beställa hem ett 5mm och så skulle jag prova.
Någon som vet om det är 5mm eller 6mm i NS?.

Fan vad du är frågevis..Mät :7peta
 
Last edited:
Nyheter
Motorsportsalongen i Örebro!

Jag tog en snabb avstickare...

Honda CB 1000 GT bjuder på sportig komfort

Det är ingen lätt uppgift H...

KTM: ”Det är helt klart vägen framåt.”

Rajiv Bajaj, 58, VD för den...

Framtidens hjälmar är här!

Bland finesserna finns ljus...

Öhlins, som under många år ...

Bridgestone lanserar nytt sportdäck

Bridgestone har presenterat...

Ny Suzuki-importör

Suzuki SV-7 GX var en av Su...

Suzuki byter importör!

Suzuki SV-7 GX var en av Su...

MotoGP-säsongen avslutas i stor stil

Den traditionella finalbild...

Återkallelse av KTM 125, 250, 390 och 990 DUKE-modeller från årsmodell 2024

Är din KTM bland dem som sk...

Back
Top