Husqvarna Vitpilen 701 2018-- tråden

157 kilo?! Extremt lite? Eller kanske jag som är vant mig med tung maskin. Intressant hoj, var länge sen jag fått sånt köpsug. Lite fulsnygg sådär. Lär vara jämförbar med Duke 690 i köregenskaper?

Ska du byta ut triplen?
Eller kan det bli en Guzzi istället för Kawan? Deras scrambler såg inte dum ut alls.

Det är alltid kul att kolla på nya tuffa och lätta hojar!

Dock går nog Husqvarna bort pga att det är ett KTM-märke. KTM´s kvalité ihop med deras hantering av ärenden mot kunder är inget som verkar passa mig.

Jag ska kolla Guzzin! :tummenupp

157 kilo?! Extremt lite? Eller kanske jag som är vant mig med tung maskin. Intressant hoj, var länge sen jag fått sånt köpsug. Lite fulsnygg sådär. Lär vara jämförbar med Duke 690 i köregenskaper?

Det är mer eller mindre en en Duke av senaste generationen med lite annan optik.

Vikten är ungefär vad 690 Duke legat på hela tiden.

Är småhojar kul? Tycker den är ruskigt snygg men vet inte om jag kommer uppleva den som slö? Inledde mc karriären på en Buell 1125cr och nu sitter jag på en F4R men skulle behöva nått lite smidigare med men som inte blir meh när man vill gasa.

Gillar designen på Vit/Svartpilen men.. Är det bara jag som tycker de ser rätt små ut?
Är strax under 190cm lång och det känns som att dessa hojar skulle se ut som en moped under mig. Närmsta återförsäljare är en dagsresa bort så lite knepigt att åka och provsitta.. :gnissla

Jag är 176cm men har ganska korta ben så det kan ju bero på det.
Dock var den riktigt cool.

Jag pratade med en Husqvarna-representant på mässan. På min fråga vad den delar för delar med KTM Duke 690 så svarade han: "den delar inget med KTMen, allt är nytt och Husqvarna utvecklat" . Hmmm....

Ursnygg hoj!

Provsatt den på mässan och det är en ergonomisk jävla mardröm att sitta på den, sadel är i samma höjd som styret som i sin tur är nästan rakt.
Känslan av möjligheten att bromsa sig själv över styret var påtaglig.

Jag pratade med en Husqvarna-representant på mässan. På min fråga vad den delar för delar med KTM Duke 690 så svarade han: "den delar inget med KTMen, allt är nytt och Husqvarna utvecklat" . Hmmm....

Jag skrattar fortfarande...

Hehehehe, yeah right.........

Alternativen som finns är väl att han antingen var väldigt okunnig, eller att han tyckte att potentiella kunder förtjänar att ljugas för. Oavsett vilket borde du sparkat honom på smalbenet och gått därifrån.

157 kg utan soppa är ju svintungt om man tänker att den är baserad på motardchassi. 148 kg MED soppa väger min gamla CCM R30 gatmotard, och den är en tungviktare i klassen.

Är det någon som provkört denna? Har gått i blivit lite patriotisk på det senaste och köper mest bara svenskt när det gäller allt mellan kött och pannlampa nämligen. Och blev nyfiken på denna! Har ju en Ducati Scrambler som har samma hk, 100 c mer, men också 50 kg mer. Och typ samma nypris.

Man satt dåligt alltså? Det är riktigt synd.
Ska ändå försöka provköra en i vår/sommar!

Nyheter
En vecka kvar!

Nu är det exakt en vecka kv...

Farligt vilseledande alkomätare på marknaden

Ett stort oberoende test ut...

Specialbyggd Yamaha XSR900 GP hyllar Rainey

För att fira den trefaldige...

Vi provkör Indian Sport Chief RT

I Allt om MC nummer 8 som k...

Ducati 996 SPS – fabriksny 99:a – såld för rekordsumma

När en hojfirma i Tombolo i...

Äldre än en gentleman