Husqvarna supermotard....?

pansarvagnen

BRRAAAAAAAAAAAP!!!
Gick med
17 Mar 2003
Hoj
monark
Hade tänkt sadla om till supermotard till våren, har sneglat lite på KTM 660 men är väl mest inne på husqvarna.

Ska väl mest köra gata men vill givetvis även pröva bankörning, men det är mest buskörning och bakhjulsåka som kommer stå på schemat...

Det är väl 450R och 570R som är intressanta, nån som är erfarenhet av dom?

Vill veta om det finns några kända fel eller brister??

Även tips på annan kul sm-hoj mottages tacksamt!!

MVH Danne

:kär

Bifogat

• husqvarna sm.jpg
    husqvarna sm.jpg
    63.2 KB · Visningar: 592
:)

Bifogat

• qvarna.jpg
    qvarna.jpg
    71.5 KB · Visningar: 578
Annars finns ju dessa cyklar som är omåttligt populära bland medlemmar på http://www.sporthoj.com

Snygga är dom också.... Ge den lite kärlek så får du dubbelt tillbaka... :D :D

husaberg650.jpg

hp skrev:
Annars finns ju dessa cyklar som är omåttligt populära bland medlemmar på http://www.sporthoj.com

Snygga är dom också.... Ge den lite kärlek så får du dubbelt tillbaka... :D :D

Men är inte det där en sådan där båge som hela tiden måste på service fast ändå rasar?? Mohahahahaha :crash :crash :crash

Men är inte det där en sådan där båge som hela tiden måste på service fast ändå rasar?? Mohahahahaha
Jo, dom har tätare serviceintervall än "normala" hojar men å andra sidan är det inte speciellt omständigt att tappa ur gammal olja och hälla i ny. Ventilerna har jag kollat ganska ofta men det var bara efter inkörningen som jag behövde justera, dom har inte flyttat sig sedan dess. Att dom nya skulle rasa mer än andra liknande hojar håller jag inte riktigt med om, dom äldre däremot hade väl vissa "kvalitetsproblem" på vissa detaljer.

Jag läste en bra grej hos en idrottsförening jag besökte nyligen:

Om man tänker som alla andra, och gör som alla andra, får man resultat som alla andra.

Då är man normal.

Men vem fasen vill vara normal?

Med det menar jag att man ska köpa det man själv trivs med och inte det andra tycker att man ska ha, alla hojar har sina egenheter. En del är coola, andra driftsäkra och så finns det dom som har körglädje med massor av effekt..... :hej :hej ;) ;) :cool: :cool:

Last edited:
hp skrev:
Jo, dom har tätare serviceintervall än "normala" hojar men å andra sidan är det inte speciellt omständigt att tappa ur gammal olja och hälla i ny.

Öhhhh fattar du inte ironi?????? :confused:

Om du vill köra mycket bakhjul ska du inte ha Husaberg!
Å vill du ha en hoj som håller ska du inte ha Husqvarna heller, dessutom kan det ta nå månader om man behöver nå reservdelar till dom!

Så fort man börjar tänka på gatåka finns bara KåTeäM eller kanske nån äckligt dyr Honda 650!

//Anders vet allt :tummenupp

Jag får mina grejer samma dag (?)
Bara att åka o hämta.

Har ingen erfarenhet av Husqvarna men en kompis har en Honda CRF 450 motard och det fungerar bra på gata om man inte åker långturer förstås....

Krattan skrev:
Om du vill köra mycket bakhjul ska du inte ha Husaberg!
Å vill du ha en hoj som håller ska du inte ha Husqvarna heller, dessutom kan det ta nå månader om man behöver nå reservdelar till dom!

Så fort man börjar tänka på gatåka finns bara KåTeäM eller kanske nån äckligt dyr Honda 650!

//Anders vet allt :tummenupp

av vilken anledning ska man inte ha husaberg om man vill
köra på bak slangen?

:hej

pansarvagnen skrev:
Är 450 för litet för gata tror ni??

är det svårt med reservdelar, har någon koll på kvaliteten??

Effekten finns i 450´n men man måste gasa en del för att märka det. Inte samma bottenvrid som på en större maskin, så man kan ju alltid köra på högre växlar eller dreva.

Jag funderade också på husqvarna innan men köpte en honda istället. Reservdelar är ett stort problem eftersom det inte finns så många återförsäljare osv. och att dom måste beställa grejer från italien :rolleyes: Kvalitén är det inget större fel på tror jag. Det rullar en sm-moddad 610te på gatorna här i karlstad och den verkar ha varit med ett tag med tanke på hur den ser ut. Grymt skön maskin.. Coolare i verkligheten än vad som syns på foto.

Back