Husqvarna SM 125 S

Mikael Cagiva skrev:
Svenskfinland är den rikaste regionen i hela Finland och egenföretagsprocenten mycket stor här.
Det finns alltså oftast mycket pengar i rullning och de flesta skriver t.ex. sina vespor och 125:or på sina företag, värdefallet i Finland är också betydande lägre än i t.ex. Sverige, t.ex. en 94:ans Nissan 200 SX gamla karossen sålde man i en tidning för motsvarande 150 000 kr, en 10 år gammal bil! Så slaget att köpa nytt här märks inte lika konkret som i Sverige...

Du ska inte glömma skillnaden på vad bilen kostar vid nyköp i sverige och finland. Ja menar en t.ex. en ny BMW 525i (fullt utrustad) kostar i sverige ca 340 000 kr men i finland kostar den 55 000€, altså skatteprocenten... :)

Mikael Cagiva skrev:
Nä, i Pjelax...
Finns det en till RS 125 som jag inte vet om?

Ja vet inte riktit om du räknar Töiby till närpes nu men iallafall så finns d en som kallas Rolle i Töiby, han har en RS125a.

Valle87 skrev:
Ja vet inte riktit om du räknar Töiby till närpes nu men iallafall så finns d en som kallas Rolle i Töiby, han har en RS125a.

Jaa, han..Är han töibygg? Trodde han var från Pjelax, åhå... :)

Töibybo e just va han e å ganska galen till på köpet skulle ja vilja påstå. Han har no krascht flera gånger redan varav jag den ena gången såg på. Han skulle "dra ringar" på gruset å så välte MCn å man hörde SKraaatcH. Synd. :huvet

Valle87 skrev:
Töibybo e just va han e å ganska galen till på köpet skulle ja vilja påstå. Han har no krascht flera gånger redan varav jag den ena gången såg på. Han skulle "dra ringar" på gruset å så välte MCn å man hörde SKraaatcH. Synd. :huvet
Tack och lov att det inte bara är jag som tycker att pojken saknar någon spärr, nåväl får väl komma på någon tvångsvisit upp till Korsnäs i sommar och se hur mycket bättre ni är på att köra lättviktare...

Mikael Cagiva skrev:
Tack och lov att det inte bara är jag som tycker att pojken saknar någon spärr, nåväl får väl komma på någon tvångsvisit upp till Korsnäs i sommar och se hur mycket bättre ni är på att köra lättviktare...
Heh om vi är! Jaa kom bara. Du vet säkert vem de e då du ser en svart Husqvarna SM å jag vet antagligen också vem de e då ja ser en svart Mito de e ju inte alla dagar man ser en sån skönhet! :tummenupp

Ja det är en crossmotor i den. Ja har ingen aning om man kan köpa den i sverige men om man kan så går det säkert bra vid närmaste Husqvarna försäljare! :tummenupp

okej cross motor det blir ett jädrans meckande då... köra 20 timmar å sen byta kolv hmm. hoppas den kommer till sverige. står mellan huskyn å aprilia mx.. får se vad det blir

0nicke0 skrev:
okej köra 20 timmar å sen byta kolv hmm.

Där har du fel... bara om man tävlar....Jag vet dom som har kört cross med samma kolv i flera år.... (amatörer då)

Hm jag tror att Huskyn är ett bättre val om du vill ha kul iaf. Mx e väl 4takt?
Njaa de har inte vart så mycke skruvande hittills, kanske beror på att de e annan växelåda än på crossen!

okej det här var intressant att höra alla snacka max 10 tim.. nu ligger huskyn på plus å den är säkert mycket roligare än mx hk tex.. men men får se hur det blir med den saken.. den kanske inte kommer till Sverige.. eller gör den det?

GG e fan snyggare en polare till mig ska ha en.. jag vill inte ha samma hoj som polarna kul att komma på lite olika :yoparty

*/ ?>
Nyheter
Mästerlig presentation, KTM 1390 Super Adventure S EVO

I ett maffigt bergsområde, ...

Mästerlig presentation, KTM 1390 Super Adventure S EVO

I ett maffigt bergsområde, ...

Lite fler live foton på KTM 1390 Super Adventure S EVO!

Direkt från Teneriffa! Förs...

CIAO ITALIEN!

Pressrelease från KTM: ...

Nu jobbar vi med Katalogen!

Idag startar vi det digra a...

Nu jobbar vi med Katalogen!

Idag startar vi det digra a...

Provkörningsvecka, KTM 1390 Super Adventure S EVO!

Bike är på plats på sommarv...

Nortons comeback

Norton gör en triumferande ...

Boxer, V3, V4, VR5 och 6-cyl

Teknik – nya mc-motor...

Enfield presenterar sin stora twin

Efter spionbilder, hintar o...

Back