Husqvarna 900 Nuda R

Ja då kan man bli "medlem" i denna tråden. :hej

Försäkring: Bilsport&mc 10500 24årsförsäkring i Huskvarna
 
Hallå Nuda-freeks!

Jag är själv lite inne på Nuda R, finns det någon i Malmö med omnejd som har lust att visa upp sin?
Eventuellt låta en främling klämma på grejorna? :Bugar

Hittar ingen begagnad hos återförsäljarna i trakterna. Inte ens Claessons har den. :(

Fänx alåt!
 
Är det någon annan i Dalarna med omnejd som äger en Nuda, eller är jag ensam om att äga en sådan här i trakterna?
Nu önskar jag att sommaren gör intåg på riktigt så man får göra 100-mila service nån gång och få gasa till shiftlight-lampan lyser utan dåligt samvete!
 
Nån som har koll på nudan här :confused:

ialf cool hoj . frågan lyder : om mellan rör kopplas in istället för kat och orginal sliponsitter kvar ,behövs pc5 i det läget :confused:
 
Det beror på vad du är ute efter..IOM att lambda sonden inte kopplas ur när du tar bort kat:en så går den fortfarande i "closed Loop" mesta tiden och då kompenserar den bränslet för det minskande mottrycket IOM att Lambda sonden alltid vill gå mot Lambda 1. Det är bara vid fullast den går "Open Loop" alltså styrs av bränsle mappen och inte av lambda sonden. (som alla hojar/bilar med insprutning och lambda sond gör)

Och jag har den uppfattningen att den inte går för magert vid fullast. Rotax/Husqvarna/BMW, vem det nu är som har grund mappat hojen från fabrik vill även dom, att att det inte ska gå för magert vid fullast. För vid fullast har tillverkaren inga emissions krav. och kan gå hur fett dom vill.
Och även tillverkaren vet att folk byter avgasrör.

Men om du vill ha mera effekt med ditt nya avgasrör så ska du satsa på en PC5 och en Bänkning.

//R
 
Det beror på vad du är ute efter..IOM att lambda sonden inte kopplas ur när du tar bort kat:en så går den fortfarande i "closed Loop" mesta tiden och då kompenserar den bränslet för det minskande mottrycket IOM att Lambda sonden alltid vill gå mot Lambda 1. Det är bara vid fullast den går "Open Loop" alltså styrs av bränsle mappen och inte av lambda sonden. (som alla hojar/bilar med insprutning och lambda sond gör)

Och jag har den uppfattningen att den inte går för magert vid fullast. Rotax/Husqvarna/BMW, vem det nu är som har grund mappat hojen från fabrik vill även dom, att att det inte ska gå för magert vid fullast. För vid fullast har tillverkaren inga emissions krav. och kan gå hur fett dom vill.
Och även tillverkaren vet att folk byter avgasrör.

Men om du vill ha mera effekt med ditt nya avgasrör så ska du satsa på en PC5 och en Bänkning.

//R

Oki ,då stämmer det jag läst .

Läser på om nudan för tillfället , och från vad jag läst så tjänar man ca7kg på byta ut mellanröret och får en rappare hoj .
Noterade även att batteriet väger ca 9 kg ....det låter väldigt mkt hehe men kul om det stämmer .
 
nu så är nudan brukad av mig.
Skönt att wheela på 3an :)
Kul hoj som passar bra för skoj i lägre hastighet !
 
Är det någon som vet hur Husqvarna ha löst det med de auktoriserade verkstäderna för våra hojar?
Det är dags för min 100 mila nu och har inte hittat någon verkstad inom rimmligt avstånd som har behörighet.
Vill ju att garantin ska gälla.

Bor i Malmö.
 
Någon med bilder på sin Nuda? Och är det någon som har Arrow helsystem på sin?
11986411_1622029561410455_4640954263092365973_n.jpg
 
Nyheter
En vecka kvar!

Nu är det exakt en vecka kv...

Farligt vilseledande alkomätare på marknaden

Ett stort oberoende test ut...

Specialbyggd Yamaha XSR900 GP hyllar Rainey

För att fira den trefaldige...

Vi provkör Indian Sport Chief RT

I Allt om MC nummer 8 som k...

Ducati 996 SPS – fabriksny 99:a – såld för rekordsumma

När en hojfirma i Tombolo i...

Äldre än en gentleman

Vi har fotograferat en 100 ...

MV Agusta återgår till 100% eget ägande

MV Agusta Motor S.p.A. till...

MV Agusta åter självständigt

MV Agusta Motor S.p.A. till...

Kurviger – Appen som hittar vägarna du inte visste att du ville köra

Att köra motorcykel handlar...

Richa blickar framåt mot 70 år i branschen

Bike var på plats på Richa ...

Back
Top