Husqvarna 701 Supermoto / Enduro

Borde vi inte ha en sticky i början för de olika optimeringarna man kan välja på samt vad folk betalat och fått ut i cirka effekt? :)

Är där någon som går i planerna på att sälja sin 701 SM?


Jag kör en -18 Enduro. Wings-pipa, fuelling dongle, Evo 1-lock till luftburken samt Evo-mapp inlagd av handlaren. Hojen går som ett skållat troll. Ingen tveksamhet alls från låga varv, vilket tyvärr fanns i standardutförande. Jag har inte bänkat hojen så jag har inga siffror att dela med mig av.

Kombinera ovanstående med -1 kugg fram på en redan aggresiv maskin så har du en hoj som gärna gör krumsprång framåt om du är lite snabb med gasen :D
 
Så. Nu sitter det mindre framdrevet på. -1 kugg mot original.

Stort tack till Eidolon för telefonsupport! (Hade inte momenten för bakaxel och drev nerskrivet.)

Körmässigt vet jag inte om det gör stor skillnad. Garaget var så dammigt att bakhjulet bara spann vid kraftigt gaspådrag så det blev manöverkörning med stoppsladd istället. Har typ 100m fri väg inomhus där jag vinterförvarar.

Återstår att vänta på våren innan skarp provkörning.
 
Jag kör en -18 Enduro. Wings-pipa, fuelling dongle, Evo 1-lock till luftburken samt Evo-mapp inlagd av handlaren. Hojen går som ett skållat troll. Ingen tveksamhet alls från låga varv, vilket tyvärr fanns i standardutförande. Jag har inte bänkat hojen så jag har inga siffror att dela med mig av.

Kombinera ovanstående med -1 kugg fram på en redan aggresiv maskin så har du en hoj som gärna gör krumsprång framåt om du är lite snabb med gasen :D

vad har du för storlek på bakdrevet???
 
oki hur går den med den drevningen på landsväg 15-45??

Hur fint som helst. Transport i 120 är inga som helst problem, utöver tristessen. Någonstans runt 155-160 slog jag av vid ett högfartstest, mest för att jag då höll på att blåsa av. Hojen hade en del kvar att ge.

Edit; Fast min hoj är alltså drevad 14-45. 15 fram är original, och jag har satt på ett mindre drev.
 
Last edited:
Hur fint som helst. Transport i 120 är inga som helst problem, utöver tristessen. Någonstans runt 155-160 slog jag av vid ett högfartstest, mest för att jag då höll på att blåsa av. Hojen hade en del kvar att ge.

Edit; Fast min hoj är alltså drevad 14-45. 15 fram är original, och jag har satt på ett mindre drev.

oki jag ska nog prova 15-45 jag har nu 15-42
 
Har nyss fått hem min 701 Motard och har börjat kolla runt på försäkringar.
Vilka bolag kör ni med?

//Peter
 
Har nyss fått hem min 701 Motard och har börjat kolla runt på försäkringar.
Vilka bolag kör ni med?

//Peter

Gjensidige. Premie på knappt 4000 hel/hel.

Mycket kan spela in i försäkringsrouletten. Till min fördel är jag 40+ med A-behörighet sedan - 95, har garage, har inte varit vållande till olycka och har varit trogen kund länge hos Gjensidige. Det kan påverka min premie men behöver inte göra det. Sen förra brevet har jag flyttat så man får se om bolagsbyte är aktuellt till våren.
 
Om det finns någon i stockholmsområdet som är sugen på att sälja sin husky inför denna säsong så är det bara att slänga iväg ett PM till mig

//Köpsugen
 
Noen som har tips om hvor man får kjøpt SM hjulsett til en ´18 701 Enduro? Gjerne rimelig, skal ikke herje på bane - kun kosekjøring. Kjøpte Dymag´s til 1290´n i Sverige, så ikke noe problem med en tur over grensen. Har også en adresse i Sverige.

Takk! :)
 
Du kan köpa WARP9 fälgar eller från italien (kommer itne ihåg märket)
Båda håller rimlig kvalitet.
 
Takk for raske svar! Har kikket på både Warp9, Haan og SM - pluss VMX. VMX er jo veldig rimelige, noen som kjenner kvaliteten på de? Blir alltid litt "skeptisk" når noen er såpass mye rimeligere enn de andre, selvom det helt sikkert er uten grunn.. :)
 
En vän köpte VMX-fälgar (17/17) till sin 690 Enduro för ett par år sedan och var nöjd med köpet. Han använde fälgarna under en säsong innan hojen såldes, och hade vad jag minns inga större problem. Han dubbelkollade ekrarna vid leverans och fick spänna en del, men efter det var det inga konstigheter.
 
Hej!

Hämtar min nya 701 SM -19 vilken dag som helst! Beställde den med acra tuning kittet. har läst här ang DB killern men blir inte klok på alla svar. visst den går snålt? MEN kommer det skada motorn? är det någon som kör/har kört länge med tuning kittet utan db killer???

Vill ju att det ska bröta på så mkt som möjligt :hihi:hihi:yoparty
 
Nyheter
Sandvikens franskaste Triumph

I Norrtälje kunde vi se hur...

Hydet Dirt Drag #2 – Helt enkelt skitkul

Den 2 augusti körde Hydet M...

A ride for our child, Tyra

MC-kortegen ”A ride for our...

Mälaren Runt #40 – 16 augusti

Lördagen den 16 augusti kör...

Specialbyggd Yamaha XSR900 GP

För att fira den trefaldige...

Dragracing-EM på Tierp Arena 7-10 augusti

Den 7–10 augusti 2025 förva...

Tierp Arena värd för EM i Dragracing

Den 7–10 augusti 2025 förva...

120 unga motocrosstalanger från hela världen möts i Uddevalla

Screenshot Den 16–17 aug...

En vecka kvar!

Nu är det exakt en vecka kv...

Farligt vilseledande alkomätare på marknaden

Ett stort oberoende test ut...

Back
Top