Husqvarna 701 Dyno jet bänkningsresultat

Jakko

Ny medlem
Gick med
25 Apr 2018
Ort
Göteborg
Hoj
2017, Husqvarna, 701 Supermotard
Tjena! Här är mina resultat dyno jet bänk på min Husqvarna 701 SM -17

Bortse från att tid och datum inte stämmer överens, båda resultaten är från samma dag.

Delar:

Sc project slip on

Power commander 5

Rottweiler SAS/Canister Removal Kit

Rottweiler Intake System

Crankcase Breather Blanking Kit For Rottweiler Intake Kits

Före = Alla dess delar monterade men luft/bränsle har inte pillats på.

Ni får gärna dela med er av era resultat så man har något att jämföra med.
Åsikter bra dåligt?
Själv tycker jag att det är underligt att jag tappat 0.4 Hästkrafter.
:confused::confused::confused:benk.png
 
Det saknas en O2-graf men förmodligen beror tappet på lite fetare blandning - som förklarar att du har mer vrid i nästan hela registret jämfört med standardmappningen. Förmodligen hade det gått att skruva lite till - du har en effektdipp nära maxvarvet som man borde klenat bort.
 
Hade varit fint att veta hur mycket den faktiskt lämnade på bakhjulet innan mods...
 
Vad ska en sådan lämna på hjulet original? Som Anders säger, effektdippen på topp borde justerats bort då den är ganska tydlig. Eller slirar det?
 
Alla bänkar ger olika värden så det enda sättet att veta vad det ger är att köra före och efter montering. För optimering låter jag de som kan mer svara.
 
Det saknas en O2-graf men förmodligen beror tappet på lite fetare blandning - som förklarar att du har mer vrid i nästan hela registret jämfört med standardmappningen. Förmodligen hade det gått att skruva lite till - du har en effektdipp nära maxvarvet som man borde klenat bort.

Oaktat skillnaden av bänkarna i sig.

Ja, ser det inte ut som att vridet är något högre genom typ hela registret? Då borde väl effekten hänga med upp genom typ hela registret iom att den beror på vrid & varvtal?
Tror du eftermappningen går fetare än 12,5:1?
 
Last edited:
Jag tycker inte du skall dra för stora växlar på det där men en AF kurva hade varit relevant. Ser ju inte särskilt väl inställt ut sådär på en höft.

Men sen är rottweiler ombyggnaden där man tar bort en stor väl designad luftburk med intag långt iväg från motorvärme med ett filter som suger i sig varmluft. Passar sådär i dynomiljö där man står med stekhet motor och begränsat med luftflöde runt motorn.

Jag tycker för övrigt rottweiler är uselt amerikanskt skrot som borde förbjudas.
 
Utan lambdakurva så kan man inte säga bu eller bä men de finns risk att bänkaren inte orkat justera om bränslekurvan helt enkelt eller ytterst lite. Den skulle inte tappat ivf….
Va du med så du såg hur mycket hen justerade i bränslemappen? Kördes de många pull med bränslejustering eller blev de bara en eller två körningar och sen va de bra?
Jag menar de tar 7-20 pull för att testa ut vart den ger mest pulver.
 
Nyheter
Tierp Arena värd för EM i Dragracing

Den 7–10 augusti 2025 förva...

120 unga motocrosstalanger från hela världen möts i Uddevalla

Screenshot Den 16–17 aug...

En vecka kvar!

Nu är det exakt en vecka kv...

Farligt vilseledande alkomätare på marknaden

Ett stort oberoende test ut...

Specialbyggd Yamaha XSR900 GP hyllar Rainey

För att fira den trefaldige...

Vi provkör Indian Sport Chief RT

I Allt om MC nummer 8 som k...

Ducati 996 SPS – fabriksny 99:a – såld för rekordsumma

När en hojfirma i Tombolo i...

Äldre än en gentleman

Vi har fotograferat en 100 ...

MV Agusta återgår till 100% eget ägande

MV Agusta Motor S.p.A. till...

MV Agusta åter självständigt

MV Agusta Motor S.p.A. till...

Back
Top