Husqvarna 510 SMR

Starfighter

Oansvarslös
Gick med
22 Dec 2005
Ort
Skåne
Hoj
Honda CBR600, KTM 690 Enduro R
Hur är dessa maskiner? Service intervaller osv. m.m
Svårt att hitta info öht om Husqvarna.
 
Starfighter skrev:
Hur är dessa maskiner? Service intervaller osv. m.m
Svårt att hitta info öht om Husqvarna.

Enligt senaste Bike-testet så var Huskysarna riktiga krutpaket! TC450 hade mer krut än CRF450 o TC510an hade nästan 6hkr mer än KTM525SX. Inte illa! Nu brukar ju inte Bikes tester vara under av precision, men är hojarna bromsade samtidigt på samma bänk ger det ju lite riktvisning. .

TE510 hade t.o.m. lika mkt hästar som FE550. Tur för Husky att FC550 inte var med.. :)

/Dave
 
David P. skrev:
Enligt senaste Bike-testet så var Huskysarna riktiga krutpaket! TC450 hade mer krut än CRF450 o TC510an hade nästan 6hkr mer än KTM525SX. Inte illa! Nu brukar ju inte Bikes tester vara under av precision, men är hojarna bromsade samtidigt på samma bänk ger det ju lite riktvisning. .

/Dave
Husqvarna är ifatt med råge. Jävligt fin skogshoj , framförallt smidigare än konkurrenterna. Men det är ju även en smaksak.
Tyvärr så har man inte samvete längre att dynga ut i skogen bland sprängsten, gyttjebad och tallar som står ivägen med en hoj för
70-80 000 :gnissla :hihi
 
"Finnishen" på huskyna är RIKTIGT bra dessutom. Dessutom hållbara å bra motorer.

Fler och fler kommer upptäcka husky tror jag.
 
oooooooooooooooo, nån som vågar kritisera husky :hoppa

det här blir skoj, heja lasse :corn
 
Djäkligt fina hojar är det tycker jag...lite för tunga fortfarande, visserligen med elstart på alla 4-t men en ren MX hoj ska inte ha det tycker jag.
Mx och supermotohojar ska vara så lätta som möjligt.

Ädit: Ooops de hade visst skippat elstarten till -06.
Bra det!
 
Last edited:
Starfighter skrev:
Ahhh, suveränt. hittade nämligen bara husqvarna.se och där fanns bara symaskiner och motorsågar :död

Hur är de att mecka med? Svårt eller lätt jämfört mot sina konkurrenter?

Dom är jävligt genomtänkta när det gäller att serva dom. Man kollar ventilspelet på ca 5min (på 250:in behöver man inte äns ta bort tanken)
Har shimsat om en ventil på 10min. Dynan är det snabb spänne på, tanken 3 st bultar, Ventilkåpa 4st bultar, sedan rycker man bara bort ett bläck så kan man pilla ut shimsen. Sedan är det bara att montera.
Luftfiltret sitter under sadeln, behöver inge verktyg för att byta det. tändstift kan du byta utan att ta bort nått.
Kammarna kan du ta bort utan att ta lös kamkedjan, om du skulle behöva det.
Har inte stött på nått som är besvärligt.
 
*/ ?>
Nyheter
Gotland Ring Bike Week 2026, early bird erbjudande!

Boka din plats på Gotland R...

Gotland Ring Bike Week 2026, early bird erbjudande!

Boka din plats på Gotland R...

Förarkurser på Nürburgring

Nu är datumen för båda föra...

Brembo presenterar TrackTribe

Brembo presenterar TrackTri...

21/12 är sista dagen beställning av Katalogen 2026

Stora Motorcykelkatalogen 2...

Gotland Ring Bike Week 2026, spara pengar med early bird erbjudande!

Packa hojen, damma av hjälm...

Gotland Ring Bike Week 2026, spara pengar med early bird erbjudande!

Packa hojen, damma av hjälm...

Ny Retro Ducati till 100-årsjubileumet?

Rykten om nya klassiska Duc...

Ny Retro Ducati till 100-årsjubileumet?

Rykten om nya klassiska Duc...

Äntligen!

Om du, som jag, ständigt åk...

Back
Top