Husqvarna 450 smr

Qvarnis 450

Ny medlem
Gick med
24 Jun 2008
Hoj
husqvarna 450 smr 05
tjo,,har köpt en Qvarnis 450 ,05,a har ni tipps om och få den att gå bättre och vilken växel rycker ni upp den,, tänkte dreva ner den 2 kugg fram men kansk:tungan e går sååå sakta då?? tipps tipps,, ny på motard fronten,,:yoparty nån som e jätte haj på qvarnor,,

de vanliga. Köp en ljuddämpare som är lite mer öppen och öppna upp luftburken mycket o släng i ett öppet filter o sen bestyckar du riktigt..:tummenupp

edit: min hoj har 15-42 drevning. jag brukar plocka upp den på 3:an när ja wheelar. kan plocka upp den i uppåt 100km/h på 4:an också om det är så:tummenupp men om du är nybörjare så är det mest tekniken det hänger på. När jag köpte min så wheelade jag endast på 2:an.. :D

Last edited:
Dock har jag en honda 450 motard. Men hur fort går hojen? strypt?
Min e duktigt drevad och går ca 150-160km/h högsta växeln (5an) och jag kan plocka upp den på bakhjulet på 4an i 100km/h lätt.
Så vilken växel man plockar upp hojen på spelar ingen roll.

Träna på att köra så sakta på 1an på bakan istället för att få bra balans. så blir du kung på bakan senare:yoparty

Om strypnings skit finns! ta bort:tummenupp och lär dig köra hoj.:D

Last edited:
Byta till topplock från ny spis och köp en ljuddämpare till en TC alternativt ett slipon. Helsystem är överflödigt.

han som hade den före hade ju dreva upp ett kugg????men nu e den orginal 15 42 i ställe för 16 42?,,,den toppar endå 160,,så kanske köpa ett mindre då, men 100 och resa den på 4?? de verkar den för slö för,,men som sagt teknik,skulle ha köpt en husa eller honda 450 ;) ,lyckas jag på min 80 cc för 100 år sen ska jag fan göra de på den här,men jag vill stå,,, kanon tack för tippen,,mera om de finns,, bara nöjd då man e ny motard ägare, rookie,,

Nyheter
Brembo inför nya Hyction‑bromsskivor i WorldSBK 2027

Brembos nya carboceramiska ...

Ducati lanserar Desmo450 EDS

Ducati lanserar Desmo450 ED...

Custom Bike Show 2026

I år var det 52a gången Cus...

Gotland Ring Bike Week ´26 går mot deltagarrekord!

Med en månad kvar är det gl...

Från familjeföretag till modern motorhub – Ljunggrens Motor växlar upp

I motorvärlden finns det ha...

Inga mirakelbatterier ändå?

Rabalder kring Verge: Har s...

Custom Bike Show på lördag!

På Sveriges nationaldag, nu...

Bilder från DGR 2026

Den 17 maj kördes The Disti...

ZXMOTO – nytt mc-märke i Sverige

PRESSMEDDELANDE, Köpenhamn,...

Gotland Ring Bike Week, välbokat trots turbulens i bolaget!

Det är med glädje vi pratar...

Back