Husqvarna 410 upp

jontobee

örn
Gick med
4 Mar 2005
Ort
Skebo (Nära Robroring)
Hoj
Honda Xr 650r Motard-00.Honda Z50-93.50% av en Harley-93 å en Pitpro 125-06. Sv 650 cafè Racer &bilar kan dra åt helvete!
Hallå lite hjälp! Husqvarna 410 -01a är det samma block så att man kan få den till 570cc?
tacksam för svar
/jontobee
 
precis vad jag har funderat på. Jag tror det är samma men det kan ju vara en hel del andra grejer som diffar, typ oljepumpar och grejer.

jag har läge på en 410 -01 motard som jag antar att det kommer att bli aktuellt med lite mer knuff i längre fram
 
Prästen skrev:
precis vad jag har funderat på. Jag tror det är samma men det kan ju vara en hel del andra grejer som diffar, typ oljepumpar och grejer.

jag har läge på en 410 -01 motard som jag antar att det kommer att bli aktuellt med lite mer knuff i längre fram

Hoj,

allting går ju med vilja o pengar, men tänk på vad det för med sig. Jag gick själv i dina tankar vad gällde min Husa 400. 600-burk o kolv sen e det klart. Dock! Hade fått inhandla annan vevstake, annat vevparti, kolv o cylinder givetvis, förgasare, komplett avgassystem och topp. En himla massa mao!
Valde att sälja o köpa nytt ist. Behövde bara lägga till 500kr utöver försäljningspriset för en nyare o starkare modell.

Ovanstående gäller ju Husa, men förmodligen skiljer kolv, cylinder, stake, förgasare o avgassystem mellan 570 o 410 om det är samma motor. Vet inte när nya Husq-motorn kom.

Min åsikt är att du nöjer dig med 400 kubik o lär dig köra med den. Himla bra instegshoj med snäll effekt som man kan utvecklas snabbt på då man slipper brottas med en massa effekt. Bara vrida på gasen o lägga ner!

Hursomhelst önskar jag dig lycka till hur du än gör! :tummenupp

/Dave
 
Nyheter
Tierp Arena värd för EM i Dragracing

Den 7–10 augusti 2025 förva...

120 unga motocrosstalanger från hela världen möts i Uddevalla

Screenshot Den 16–17 aug...

En vecka kvar!

Nu är det exakt en vecka kv...

Farligt vilseledande alkomätare på marknaden

Ett stort oberoende test ut...

Specialbyggd Yamaha XSR900 GP hyllar Rainey

För att fira den trefaldige...

Vi provkör Indian Sport Chief RT

I Allt om MC nummer 8 som k...

Ducati 996 SPS – fabriksny 99:a – såld för rekordsumma

När en hojfirma i Tombolo i...

Äldre än en gentleman

Vi har fotograferat en 100 ...

MV Agusta återgår till 100% eget ägande

MV Agusta Motor S.p.A. till...

MV Agusta åter självständigt

MV Agusta Motor S.p.A. till...

Back
Top