Husqvarna 410 upp

jontobee

örn
Gick med
4 Mar 2005
Hoj
Honda Xr 650r Motard-00.Honda Z50-93.50% av en Harley-93 å en Pitpro 125-06. Sv 650 cafè Racer &bilar kan dra åt helvete!
Hallå lite hjälp! Husqvarna 410 -01a är det samma block så att man kan få den till 570cc?
tacksam för svar
/jontobee

precis vad jag har funderat på. Jag tror det är samma men det kan ju vara en hel del andra grejer som diffar, typ oljepumpar och grejer.

jag har läge på en 410 -01 motard som jag antar att det kommer att bli aktuellt med lite mer knuff i längre fram

Prästen skrev:
precis vad jag har funderat på. Jag tror det är samma men det kan ju vara en hel del andra grejer som diffar, typ oljepumpar och grejer.

jag har läge på en 410 -01 motard som jag antar att det kommer att bli aktuellt med lite mer knuff i längre fram

Hoj,

allting går ju med vilja o pengar, men tänk på vad det för med sig. Jag gick själv i dina tankar vad gällde min Husa 400. 600-burk o kolv sen e det klart. Dock! Hade fått inhandla annan vevstake, annat vevparti, kolv o cylinder givetvis, förgasare, komplett avgassystem och topp. En himla massa mao!
Valde att sälja o köpa nytt ist. Behövde bara lägga till 500kr utöver försäljningspriset för en nyare o starkare modell.

Ovanstående gäller ju Husa, men förmodligen skiljer kolv, cylinder, stake, förgasare o avgassystem mellan 570 o 410 om det är samma motor. Vet inte när nya Husq-motorn kom.

Min åsikt är att du nöjer dig med 400 kubik o lär dig köra med den. Himla bra instegshoj med snäll effekt som man kan utvecklas snabbt på då man slipper brottas med en massa effekt. Bara vrida på gasen o lägga ner!

Hursomhelst önskar jag dig lycka till hur du än gör! :tummenupp

/Dave

*/ ?>
Nyheter
Gotland Ring Bike Week 2026, Early Bird erbjudande!

Den 3-5 juli slår vi upp po...

Gotland Ring Bike Week 2026, early bird erbjudande!

Boka din plats på Gotland R...

Gotland Ring Bike Week 2026, early bird erbjudande!

Boka din plats på Gotland R...

Förarkurser på Nürburgring

Nu är datumen för båda föra...

Brembo presenterar TrackTribe

Brembo presenterar TrackTri...

21/12 är sista dagen beställning av Katalogen 2026

Stora Motorcykelkatalogen 2...

Gotland Ring Bike Week 2026, spara pengar med early bird erbjudande!

Packa hojen, damma av hjälm...

Gotland Ring Bike Week 2026, spara pengar med early bird erbjudande!

Packa hojen, damma av hjälm...

Ny Retro Ducati till 100-årsjubileumet?

Rykten om nya klassiska Duc...

Ny Retro Ducati till 100-årsjubileumet?

Rykten om nya klassiska Duc...

Back