Husqvarna 256A startar inte efter bakhjulslås.

Svårt att fånga skadorna på bild men gör ett försök.
Har även haft en gammal hojskruvare som har varit och tittat på skadorna, han gjorde bedömningen att den är så illa däran att det bara är borra och överdimensions kolv som gäller.
SNACK! sitter enbart alu.rester från kolven i cyllen... nicasilen sitter ju kvar.... kolven går att rädda den med... du ska ju inte köra MX-VM.... jag kan komma över om du pm.ar vart du bor i Hallsta...

mvh


Hur gick det?
 
Cylindern omborrad och 1:a överdimension samt 1 nr större huvudmunstycke monterat, dock blev jag nog lite för ivrig under inkörningen. Så det blev en väldigt lätt nypning, knattrade hem och demonterade cylinder för diagnos. Slutsatsen tre "blank" partier i cylinderloppet samt motsvarande partier på kolven.
Väntar i dagsläget på att mekarlusten ska återvända, blir nog ingen åtgärd/återmontering förens värmen återvänder.
 
Cylindern omborrad och 1:a överdimension samt 1 nr större huvudmunstycke monterat, dock blev jag nog lite för ivrig under inkörningen. Så det blev en väldigt lätt nypning, knattrade hem och demonterade cylinder för diagnos. Slutsatsen tre "blank" partier i cylinderloppet samt motsvarande partier på kolven.
Väntar i dagsläget på att mekarlusten ska återvända, blir nog ingen åtgärd/återmontering förens värmen återvänder.
Kanske skulle vara lite försiktigare med morfars ögonsten?
Typ köra in grejerna lite lugnt tills du vet att det är injusterat?
Bara ett tips..
 
Cylindern omborrad och 1:a överdimension samt 1 nr större huvudmunstycke monterat, dock blev jag nog lite för ivrig under inkörningen. Så det blev en väldigt lätt nypning, knattrade hem och demonterade cylinder för diagnos. Slutsatsen tre "blank" partier i cylinderloppet samt motsvarande partier på kolven.
Väntar i dagsläget på att mekarlusten ska återvända, blir nog ingen åtgärd/återmontering förens värmen återvänder.

Motorer nyper av en orsak. Ofta för snål bränsleblandning. Ta en titt i förgasaren, justera lågfartsskruven för fetare blandning, höj nålen minst ett snäpp, och byt huvudmunstycke, innan du kör igen. Det är allmänt en bra idé att köra med för stort munstycke under inkörning.
 
Nyheter
Tierp Arena värd för EM i Dragracing

Den 7–10 augusti 2025 förva...

120 unga motocrosstalanger från hela världen möts i Uddevalla

Screenshot Den 16–17 aug...

En vecka kvar!

Nu är det exakt en vecka kv...

Farligt vilseledande alkomätare på marknaden

Ett stort oberoende test ut...

Specialbyggd Yamaha XSR900 GP hyllar Rainey

För att fira den trefaldige...

Vi provkör Indian Sport Chief RT

I Allt om MC nummer 8 som k...

Ducati 996 SPS – fabriksny 99:a – såld för rekordsumma

När en hojfirma i Tombolo i...

Äldre än en gentleman

Vi har fotograferat en 100 ...

MV Agusta återgår till 100% eget ägande

MV Agusta Motor S.p.A. till...

MV Agusta åter självständigt

MV Agusta Motor S.p.A. till...

Back
Top