Husqvarna 256A startar inte efter bakhjulslås.

Svårt att fånga skadorna på bild men gör ett försök.
Har även haft en gammal hojskruvare som har varit och tittat på skadorna, han gjorde bedömningen att den är så illa däran att det bara är borra och överdimensions kolv som gäller.
SNACK! sitter enbart alu.rester från kolven i cyllen... nicasilen sitter ju kvar.... kolven går att rädda den med... du ska ju inte köra MX-VM.... jag kan komma över om du pm.ar vart du bor i Hallsta...

mvh


Hur gick det?
 
Cylindern omborrad och 1:a överdimension samt 1 nr större huvudmunstycke monterat, dock blev jag nog lite för ivrig under inkörningen. Så det blev en väldigt lätt nypning, knattrade hem och demonterade cylinder för diagnos. Slutsatsen tre "blank" partier i cylinderloppet samt motsvarande partier på kolven.
Väntar i dagsläget på att mekarlusten ska återvända, blir nog ingen åtgärd/återmontering förens värmen återvänder.
 
Cylindern omborrad och 1:a överdimension samt 1 nr större huvudmunstycke monterat, dock blev jag nog lite för ivrig under inkörningen. Så det blev en väldigt lätt nypning, knattrade hem och demonterade cylinder för diagnos. Slutsatsen tre "blank" partier i cylinderloppet samt motsvarande partier på kolven.
Väntar i dagsläget på att mekarlusten ska återvända, blir nog ingen åtgärd/återmontering förens värmen återvänder.
Kanske skulle vara lite försiktigare med morfars ögonsten?
Typ köra in grejerna lite lugnt tills du vet att det är injusterat?
Bara ett tips..
 
Cylindern omborrad och 1:a överdimension samt 1 nr större huvudmunstycke monterat, dock blev jag nog lite för ivrig under inkörningen. Så det blev en väldigt lätt nypning, knattrade hem och demonterade cylinder för diagnos. Slutsatsen tre "blank" partier i cylinderloppet samt motsvarande partier på kolven.
Väntar i dagsläget på att mekarlusten ska återvända, blir nog ingen åtgärd/återmontering förens värmen återvänder.

Motorer nyper av en orsak. Ofta för snål bränsleblandning. Ta en titt i förgasaren, justera lågfartsskruven för fetare blandning, höj nålen minst ett snäpp, och byt huvudmunstycke, innan du kör igen. Det är allmänt en bra idé att köra med för stort munstycke under inkörning.
 
Nyheter
Motorsportsalongen i Örebro!

Jag tog en snabb avstickare...

Honda CB 1000 GT bjuder på sportig komfort

Det är ingen lätt uppgift H...

KTM: ”Det är helt klart vägen framåt.”

Rajiv Bajaj, 58, VD för den...

Framtidens hjälmar är här!

Bland finesserna finns ljus...

Öhlins, som under många år ...

Bridgestone lanserar nytt sportdäck

Bridgestone har presenterat...

Ny Suzuki-importör

Suzuki SV-7 GX var en av Su...

Suzuki byter importör!

Suzuki SV-7 GX var en av Su...

MotoGP-säsongen avslutas i stor stil

Den traditionella finalbild...

Återkallelse av KTM 125, 250, 390 och 990 DUKE-modeller från årsmodell 2024

Är din KTM bland dem som sk...

Back
Top