Husky 610 -08 soppaprobs

User123

Medlem
Gick med
30 Jul 2003
Ort
Sverige
Hoj
Ingen
Cykeln startar ej
Nær man drar på tændningen startar pumpen i en halv sek och spottar ut en klunk.. Den ska ju snurra några sek..
Pumpen går ej nær man kør på starten.
Nåt vanligt fel?

Huskys diagnosprylar kostar væl 8,000 om jag inte minns fel

Hænde efter byte av kombiinstrument och ventiljusternig :va
Bytt tillbaka till de gamla kombiinstrumentet om de nu sitter en viktig dator i den, hjælpte ej
 
Last edited:
Har du gnista?

Har haft det felet en gång och då var det glapp i vevaxelsensorn.

Fick ingen gnista då heller.
 
Jag vet att en kompis hade ett helvete med ev ett likadant fel cyckeln stog på versta flera månader ,,allt byttes ut. Tillslut hittades felet i tanken!! Pumpen var glapp på någe vis?? Tror faktist det gick att laga när den väl var ur tanken.
Så om du tror du har sopparelaterat problem ta då ur pumpen och kolla kablar och dyligt! I INTE ens husqarna fabriken kunde lösa detta!.. Du kan ringa och prata med terängkompitens i östersund (säljer husqarna o husaberg/ktm) det var Rickard där som löste problemet tillslut han kan säga mer precis felet...
 
tack før svar boys

Den har inte gnista

Må vara glapp nånstans.. Ska slå ett kik på vevaxelsensorn Helmut. Hade du samma problem att soppapumpen inte gick som den ska också?

Sånt hær ær ju ett helvete att felsøka utan diagnostikutrustningen :gnissla
 
Last edited:
De va glapp i en kabel till tändspolen.. Varför i hela helvetet funkar inte soppapumpen för det? Nåja de är åtgärdat..
Nu funkar inga lampor. Skitcykel :arg
 
Italiensk kvalitet, på gott å ont:) Har två husqvarna crossar själv, det är ALLTID något, men dom är rätt sköna ändå.
 
Jaha nu ser jag att ja behøver en anslutningskoppling till pumpen... Sæljs inte separat utan de ær hela pumpen som gæller SOM KOSTAR 5000KR
 
Jaha nu ser jag att ja behøver en anslutningskoppling till pumpen... Sæljs inte separat utan de ær hela pumpen som gæller SOM KOSTAR 5000KR

Sånna grejer irriterar mig med husqvarna. Därför har jag köpt Suzuki traktor :) (jätte nöjd, by the way!)
Kolla ebay stores, fugis factory brukar ha massa husky delar. Han överprisar dom, så det är bara å pruta:tummenupp !
 
Jaha nu ser jag att ja behøver en anslutningskoppling till pumpen... Sæljs inte separat utan de ær hela pumpen som gæller SOM KOSTAR 5000KR

vad är det nudå?????????????Sitter det inne i tanken? Köp en ny lös utanpåliggande pump i värsta fall nypris på lagom pump till denna är ca 800-1200kr.
 
Pumpen sitter skruvad i botten av tanken och soppaanslutningarna går direkt in i pumpen

En utanpå liggande pump hjälper inte då jag fortfarande inte får soppan ur tanken.. if you know what im saying??

Funderar på om man kan borra ur anslutningen lite och gänga dit en nippel i metall.. Problemet är att anslutningen är i plast
 
Nyheter
Brembo inför nya Hyction‑bromsskivor i WorldSBK 2027

Brembos nya carboceramiska ...

Ducati lanserar Desmo450 EDS

Ducati lanserar Desmo450 ED...

Custom Bike Show 2026

I år var det 52a gången Cus...

Gotland Ring Bike Week ´26 går mot deltagarrekord!

Med en månad kvar är det gl...

Från familjeföretag till modern motorhub – Ljunggrens Motor växlar upp

I motorvärlden finns det ha...

Inga mirakelbatterier ändå?

Rabalder kring Verge: Har s...

Custom Bike Show på lördag!

På Sveriges nationaldag, nu...

Bilder från DGR 2026

Den 17 maj kördes The Disti...

ZXMOTO – nytt mc-märke i Sverige

PRESSMEDDELANDE, Köpenhamn,...

Gotland Ring Bike Week, välbokat trots turbulens i bolaget!

Det är med glädje vi pratar...

Back
Top