tros-kaffe
CRF ÄR BARA SÅ JÄVLA CRF!
jag gissar på att det e mellaskivorna i kopplingen som har blivit blanka, byt dom å tvätta av lamellskivorna så e det löst sen. 
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Note: This feature may not be available in some browsers.
Eller mer troligt att de slagit sig av "för varma" starter på asfalt.tros-kaffe skrev:jag gissar på att det e mellaskivorna i kopplingen som har blivit blanka, byt dom å tvätta av lamellskivorna så e det löst sen.![]()
Lokidon skrev:Skriv hur det gick, kanske något att testa på då![]()
Carpe me skrev:Svaret kommer imorrn, insåg idag att jag hade glömt göra något igår![]()
Men nu står den i alla fall med strappsad koppling![]()
ola_sandin skrev:Hur gick det, löste sig kopplingen?
Mcbudet skrev:mät upp kopplingen och kolla så den inte är slut elelr stålplatetrna har slagit sig. är den sliten men inte slut kan an behöva köpa en liten distans och lägga mellan kopplingscylidern och kopplingstången, husa återförsäljare kan blocka hem en stans till dig annars svarvar du en själv kan inte måtten på den i huvet men skall du svarva så kan jag skriva ner dom i morgon
//Mcbudet
Nu tycker jag helt plötsligt som det låter som en enkel mektabbe. Tyvärr.Carpe me skrev:Hjälpte inte alls tyvär![]()
Får lufta kika igenom hojjen sen till helgen.
Kopplingen var som ny när jag hade av allt förut.
Sedan jag plockade ihopp den som den har kopplat ur dåligt. Visst det går ju att rulla, lite trögt bara, men innan jag plockade isär den var det som om neutralen var i när jag rullade.

Supermoto skrev:Nu tycker jag helt plötsligt som det låter som en enkel mektabbe. Tyvärr.
Titta på sprängskisserna medans du långsamt går igenom i skallen vad du kan ha gjort för fel. Nåt som du vänt åt fel håll, sitter på lite fel ställe eller helt enkelt glömt stoppa i.
Själv glömde jag dra fast framhjulet inför sista träningen. Jävligt "intressant" att försöka bromsa inför varje ny kurva då....![]()
![]()

Carpe me skrev:Försöker jag rulla den med en växel i och intryckt koppling så är det trögt som satans. Har jag igång hojjen och lägger i en växel så hugger det till, men sen verkar det som den kopplar ut till 100%.
Innan jag rev den för att byta kickaxel så fungerade kopplingen till 100%, märkte inte ens att jag lade i en växel och kunde rulla den utan problem när den var avstängd och kopplingen var intryckt.
Har kollat både mellanskivor och lameller. Luftade kopplingen idag och den är helt fri från luft, men ändå funkar det inte.
Kör med Motorex mineralolja för hydralkopplingar i kopplingen och Motorex Powersynt 4T (5-40) i motorn.
Någon som har en idé?
Edit: När jag bytte kickaxeln kan det ha kommit in ytterst lite vatten i motorn som jag inte lyckades torka bort. Men det borde ju inte ha någonting att göra med hur kopplingen kopplar ur? Det känns ju i allmänhet bra när man drar in handtaget, ingen svampkännsla alls. Men får byta olja snart igen när den har plaskat runnt ordentligt och sugit upp vattnet.
Skulle gjärna vilja veta fort, vill ut och tjöööööra
För kopplingen fungerade ju innan, enligt ovanstående text. Det är nog som supermoto tror, en "mekmiss".|
|
Gotland Ring Bike Week 2026, Early Bird erbjudande!
Den 3-5 juli slår vi upp po... |
|
|
Gotland Ring Bike Week 2026, early bird erbjudande!
Boka din plats på Gotland R... |
|
|
Gotland Ring Bike Week 2026, early bird erbjudande!
Boka din plats på Gotland R... |
|
|
Förarkurser på Nürburgring
Nu är datumen för båda föra... |
|
Brembo presenterar TrackTribe
Brembo presenterar TrackTri... |
|
|
|
21/12 är sista dagen beställning av Katalogen 2026
Stora Motorcykelkatalogen 2... |
|
|
Gotland Ring Bike Week 2026, spara pengar med early bird erbjudande!
Packa hojen, damma av hjälm... |
|
|
Gotland Ring Bike Week 2026, spara pengar med early bird erbjudande!
Packa hojen, damma av hjälm... |
|
|
Ny Retro Ducati till 100-årsjubileumet?
Rykten om nya klassiska Duc... |
|
|
Ny Retro Ducati till 100-årsjubileumet?
Rykten om nya klassiska Duc... |