Husan drar olja. Hur mycket är rimligt.

philsson skrev:
är den alltså där utan packning.. :3freak
Sitter en likadan på undersidan av motorn om jag inte missminner mig. Misstänkte den också.

EDIT: vore det inte lite konstigt om den läkte därifrån när motorn är avstängd :va Oljenivån når inte direkt upp dit. Har runnit olja när hojen stått också ju.

Läs inläggen riktigt, fråga sen :fatta! : Min hade oxå pöl under motor efter ett par dagar. Men efter tätning ingen pöl. Capische? :tungan

/Dave

David P. skrev:
Läs inläggen riktigt, fråga sen :fatta! : Min hade oxå pöl under motor efter ett par dagar. Men efter tätning ingen pöl. Capische? :tungan

/Dave
Jag läste det men jag måste ha glömt det medans jag skrev mitt andra inlägg :brinnerup

torkade av motorn ordentligt igår ren från all olja, tog även bort motorskyddet så att man skulle se motorn ordentligt om det skulle kommit olja därifrån. La en stor kartongskiva under hojen för att tydligt se varifrån det droppade men det kom inte en droppe på hela dagen! fyllde då på olja så det inte fick plats mer i motorn och lät den stå tills idag men det är INGEN olja under motorn! :mad: Känns som att det första som kommer hända när man drar ut och kör är att de börjar försvinna olja igen. Har inte gjort något för att åtgärda "felet" men ändå har det slutat rinna. Allt bara för att jag inte ska hitta läckan.

Ok jag vet att jag är överdrivet sur men lite störigt var det faktiskt. Låter hojen stå en dag till och se om det händer nåt. :3freak

Min 650 tröck ur sig olja vid decomp-skiten, vad det nu heter, tog ett tag att hitta den läckan. Löstes med en o-ring monterad från insidan, kommer inte ihåg dimensionen men det finns i dena forumdelen någonstans.

Tydligen ganska vanligt fel om man läser lite på www.husaberg.org.

//@

Bifogat

• markering1.jpg
    markering1.jpg
    66.1 KB · Visningar: 55
d1ce skrev:
Min 650 tröck ur sig olja vid decomp-skiten, vad det nu heter, tog ett tag att hitta den läckan. Löstes med en o-ring monterad från insidan, kommer inte ihåg dimensionen men det finns i dena forumdelen någonstans.

Tydligen ganska vanligt fel om man läser lite på www.husaberg.org.

//@
hmm. Verkar som det är en hel del ställen man bör kolla efter olja. Det jag ville säga var att hojen stod stilla i garaget med kall motor i 6 dagar och läckte då olja, alltså motorn har varit kall vid det tillfället. Kan ju vara så att den enbart läcker när den är varm då jag inte minns om jag dragit igång motorn före läkaget började i garaget. Får köra motorn lite så oljan blir varm men det är svårt att behålla motorn ren då så man kan se tydligt vart oljan kommer ifrån.

kör med hojen! var inte skitnödig och försök att hitta läckor med lupp... din hoj verkar gå fint och den verkar inte läcka katastrofalt mycket om det inte är en droppe under den på 6 dagar!
ut och kör! :tummenupp

//Mcbudet

Mcbudet skrev:
kör med hojen! var inte skitnödig och försök att hitta läckor med lupp... din hoj verkar gå fint och den verkar inte läcka katastrofalt mycket om det inte är en droppe under den på 6 dagar!
ut och kör! :tummenupp

//Mcbudet

Jag har en hoj som läcker som ett såll. Jag tror mekanikern e dålig, vad tror du?

Nyheter
En vecka kvar!

Nu är det exakt en vecka kv...

Farligt vilseledande alkomätare på marknaden

Ett stort oberoende test ut...

Specialbyggd Yamaha XSR900 GP hyllar Rainey

För att fira den trefaldige...

Vi provkör Indian Sport Chief RT

I Allt om MC nummer 8 som k...

Ducati 996 SPS – fabriksny 99:a – såld för rekordsumma

När en hojfirma i Tombolo i...

Äldre än en gentleman