husan dör när jag gör stoppies!!

tyson

byter hoj oftare än kalsonger
Gick med
3 Jan 2005
Hoj
ZX10R -04 med skrubbsår
har precis börjat lära mig stoppies men såfort det blir lite höjd på dom dör hojen... :(

kan man fixa detta på något sätt?
det är en husa 650 -01 med -02motor
/mvh erik

tyson skrev:
har precis börjat lära mig stoppies men såfort det blir lite höjd på dom dör hojen... :(

kan man fixa detta på något sätt?
det är en husa 650 -01 med -02motor
/mvh erik

Edit: jag hade fel som vanligt, sök så ska du se att det varit uppe tidigare.

//@

Samma sak här. Den dör så fort man börjar få bra höjd. irriterande som fan. :huvet
Klart man kan hjälpa detta med lite gas men man som nybörjare har ju full upp med att hålla koll på broms och balans.

Jag hade exakt samma problem med min KTM. Det lät som om om den flödade över, men det var tvärt om, den fick för lite soppa. Kolla flottören, det hjälpte mig i.a.f.

//Henrik

Råkade ut för detta idag ett antal ggr. Motorn dör vid stoppies. Någon mer som haft samma fel som kan bekräfta att det hjälpt att ändra flotörinställningen? Isf åt vilket håll. Förgasaren flödar en hel del när man kör på bakhjulet redan.
Min tanke var att det kom in olja ifrån luftburken (som kommit dit via vevhusventilationen vid slangning) in i insuget vid stoppies och att det var därför motorn dog.

jag ryckte bort några av dräneringsslangarna på förgasaren så gick det bra sen, tydligen rann inte soppan ut tillräckligt fort genom slangarna så den "drunknade"
/erik

tyson skrev:
2431298 jag ryckte bort några av dräneringsslangarna på förgasaren så gick det bra sen, tydligen rann inte soppan ut tillräckligt fort genom slangarna så den "drunknade"
/erik
låter fint och enkelt. Skall provas. :tummenupp

Mcbudet skrev:
2436230 höj tomgången det är lösningen. delorto är felet....
Höja tomgången alltså och ta loss dreneringslangen. Jag som tyckte att tomgången låg högt redan. aja.. allt för att det ska bli bättre. :tummenupp
Ok.. förhoppningsvis en ny husaberg någon gång nästa år. hoppas jag. :)

*/ ?>
Nyheter
MC-mässan startar idag

Med start idag, den 23 janu...

Fullt drag på mc-mässan i Jönköping!

Bikes monter full till bred...

Nya Indian Chief Vintage

I kölvattnet av att ha spar...

MotoGP 2026: kalender och förare

MotoGP-kalendern och förarn...

Benavides till dramatisk Dakar-seger

Luciano Benavides, som gick...

Gotland Ring Bike Week 2026 – rabatt på färjan klar!

Alldeles nyss fick vi klart...

Michelin lanserar Anakee Adventure 2 – nytt adventuredäck med fokus på väg, men redo för grus!

Michelin breddar sitt adven...

Svensk auktion med tävlingshojar

Det svenska företaget Antiq...

Officiella: Harley-Davidsons 2026-nyheter

Efter att Cruiser-programme...

WP kliver in i bromsvärlden – lanserar helt nya bromssystem

WP har länge varit synonymt...

Back