husaköp 640 (hjälp)

Honke

det blir ingeting om man inte gasar!
Gick med
1 Aug 2005
Ort
Härnösand
Hoj
Yamaha Fz6-n 2007
husaköp 650 (hjälp)

det är så att jag har hitta en husaberg 650 supermotard från 04 MEN och det är det stort MEN.. Motorn har dött..... och då undrar jag om det det är dyrt att fixa en helt ny motor eller är det lätt? hur mycket kostar det? kan man byta mot min fzr600r?

tack för hjälpen!

http://www.blocket.se/vi/9606263.htm?ca=4_s
 
Last edited:
Borde ju gå att renovera motorn men det blir ju inte billigt...
 
issi skrev:
2509890 Testa att lägga in din tråd under "Supermotard / Offroad"

Där har du de riktiga Husanördarna, som kan allt om vad som kan gå fel :tummenupp

Vet dock att min sambos Husa 650 -05 rasade för ett tag sedan och han lämnade in den på Husaberg i Örebro och blev närmare 13 000 kr fattigare :näsblod

Så den är heeeelt nyrenoverad och i toppskick... så köp den istället :D

http://www.blocket.se/vi/9478746.htm?ca=8_s

/issi

det tänkte jag inte! får gör det :) om jag nu fixar den för en 13 tusen! jag måste ju ha tjänat på det ändå'! tanke på att dom kostar ju en slant att köpa dom fungerande! som din som du ska ha 60tusen för! så om jag köper den för 20 och fixar den för 13 då är jag uppe i 33tusen Kr! och då måste jag ha känna på det! om jag säljer den :)
 
Honke skrev:
2510042 det tänkte jag inte! får gör det :) om jag nu fixar den för en 13 tusen! jag måste ju ha tjänat på det ändå'! tanke på att dom kostar ju en slant att köpa dom fungerande! som din som du ska ha 60tusen för! så om jag köper den för 20 och fixar den för 13 då är jag uppe i 33tusen Kr! och då måste jag ha känna på det! om jag säljer den :)

Kolla först på blocket vad de ligger på för nivå......så du inte gör bort dig...
 
Rasorblade skrev:
2510047 Kolla först på blocket vad de ligger på för nivå......så du inte gör bort dig...

dom ligger ju mellan en 49tusen upp till 55tusen ny...
 
Hallå!

Jag tror att det kan vara ett bra köp. Försök att få reda på vad det är som har rasat ring sedan runt lite firomor och hör dig för vad det kan kosta. borde inte vara så ruskigt dyrt med en bättre beggad motor heller.

my 2 cents...
 
Honke skrev:
2510042 det tänkte jag inte! får gör det :) om jag nu fixar den för en 13 tusen! jag måste ju ha tjänat på det ändå'! tanke på att dom kostar ju en slant att köpa dom fungerande! som din som du ska ha 60tusen för! så om jag köper den för 20 och fixar den för 13 då är jag uppe i 33tusen Kr! och då måste jag ha känna på det! om jag säljer den :)

Det kan kosta allt mellan 2000kr och 30000kr.
 
Two stroke man skrev:
2510177 Det kan kosta allt mellan 2000kr och 30000kr.


en ny motor skulle gå på en 40 tusen! & fixa till motorn skulle gå mellan 12 upp till 25tusen kr! :_/
 
issi skrev:
2509890 Testa att lägga in din tråd under "Supermotard / Offroad"

Där har du de riktiga Husanördarna, som kan allt om vad som kan gå fel :tummenupp

Vet dock att min sambos Husa 650 -05 rasade för ett tag sedan och han lämnade in den på Husaberg i Örebro och blev närmare 13 000 kr fattigare :näsblod

Så den är heeeelt nyrenoverad och i toppskick... så köp den istället :D

http://www.blocket.se/vi/9478746.htm?ca=8_s

/issi

rasade den? wtf.. körde han utan olja eller är det sån urusel kvalitet på husaberg? är lite sugen på att tjacka en själv men faen inte om det är sån skit man har att vänta sig..
 
sven666 skrev:
2510863 rasade den? wtf.. körde han utan olja eller är det sån urusel kvalitet på husaberg? är lite sugen på att tjacka en själv men faen inte om det är sån skit man har att vänta sig..

Husaberg är en racemaskin. Racemaskiner kräver omvårdnad som ett litet barn, annars blir de ledsna. Svårare än så är det inte.
Sköter man service som den ska göras, så har inte husa sämre kvalla än någon annan nyare hoj.l
 
skoteridioten skrev:
2510880 Husaberg är en racemaskin. Racemaskiner kräver omvårdnad som ett litet barn, annars blir de ledsna. Svårare än så är det inte.
Sköter man service som den ska göras, så har inte husa sämre kvalla än någon annan nyare hoj.l

såklart men hallå.. hojen är ju körd i 40 timmar eller vad det stod på blocket.. ska den servas i intervaller om <40h för att inte motorn ska rasa så tycker jag nog inte att det ens kan försvaras som racemässigt :tomten

en sprillans ny R1a (eller vilken annan ny superbike som helst) kan du ju plocka ut och köra jävel med i säkert 2000mil innan nåt händer..?

ed: my bad, 60 timmar va den körd :rolleyes:
 
sven666 skrev:
2510942 såklart men hallå.. hojen är ju körd i 40 timmar eller vad det stod på blocket.. ska den servas i intervaller om <40h för att inte motorn ska rasa så tycker jag nog inte att det ens kan försvaras som racemässigt :tomten

en sprillans ny R1a (eller vilken annan ny superbike som helst) kan du ju plocka ut och köra jävel med i säkert 2000mil innan nåt händer..?

ed: my bad, 60 timmar va den körd :rolleyes:


Det är väl max tio timmar mellan servicarna på husorna. :D
 
ja ni! fråga ägaren lite & han sa att en vad vipporna gick sönder,kolven,cylindern & sen ett hål i blocket :/ men frågan är vart hålet är! plus att den kille skulle titta på den klockan 6! så jag ska ringa sen och titta om den finns kvar :)
 
sven666 skrev:
2510942 såklart men hallå.. hojen är ju körd i 40 timmar eller vad det stod på blocket.. ska den servas i intervaller om <40h för att inte motorn ska rasa så tycker jag nog inte att det ens kan försvaras som racemässigt :tomten

en sprillans ny R1a (eller vilken annan ny superbike som helst) kan du ju plocka ut och köra jävel med i säkert 2000mil innan nåt händer..?

ed: my bad, 60 timmar va den körd :rolleyes:

Oljebyte nånstans vid var 5-10 timme, ventiljustering vid 15 timmar...

Lite skillnad på en 1000 kubik radfyra och en 650 enstånka med mycket effekt.
 
sven666 skrev:
2510942 såklart men hallå.. hojen är ju körd i 40 timmar eller vad det stod på blocket.. ska den servas i intervaller om <40h för att inte motorn ska rasa så tycker jag nog inte att det ens kan försvaras som racemässigt :tomten

en sprillans ny R1a (eller vilken annan ny superbike som helst) kan du ju plocka ut och köra jävel med i säkert 2000mil innan nåt händer..?

ed: my bad, 60 timmar va den körd :rolleyes:
En formel1 motor håller bara en tävlingshelg, vilken skitkvalité det måste vara :rolleyes:

Märks att du vet vad du snackar om :D
 
sven666 skrev:
2510942 såklart men hallå.. hojen är ju körd i 40 timmar eller vad det stod på blocket.. ska den servas i intervaller om <40h för att inte motorn ska rasa så tycker jag nog inte att det ens kan försvaras som racemässigt :tomten

en sprillans ny R1a (eller vilken annan ny superbike som helst) kan du ju plocka ut och köra jävel med i säkert 2000mil innan nåt händer..?

ed: my bad, 60 timmar va den körd :rolleyes:

När man bytt olja på Husan en gång har en Topfuel dragster under samma drifttid renoverat motorn ca sextusen gånger, sug på den du!
Löjlig jämförelse, ja! Men inte löjligare än din ;)
 
den vart såld :/ jaja..då är det bara att vänta ett tag till :D tills man hittar nåt annat roligt :)
 
Nyheter
En vecka kvar!

Nu är det exakt en vecka kv...

Farligt vilseledande alkomätare på marknaden

Ett stort oberoende test ut...

Specialbyggd Yamaha XSR900 GP hyllar Rainey

För att fira den trefaldige...

Vi provkör Indian Sport Chief RT

I Allt om MC nummer 8 som k...

Ducati 996 SPS – fabriksny 99:a – såld för rekordsumma

När en hojfirma i Tombolo i...

Äldre än en gentleman

Vi har fotograferat en 100 ...

MV Agusta återgår till 100% eget ägande

MV Agusta Motor S.p.A. till...

MV Agusta åter självständigt

MV Agusta Motor S.p.A. till...

Kurviger – Appen som hittar vägarna du inte visste att du ville köra

Att köra motorcykel handlar...

Richa blickar framåt mot 70 år i branschen

Bike var på plats på Richa ...

Back
Top