husaköp 640 (hjälp)

husa

Honke skrev:
2509651 det är så att jag har hitta en husaberg 650 supermotard från 04 MEN och det är det stort MEN.. Motorn har dött..... och då undrar jag om det det är dyrt att fixa en helt ny motor eller är det lätt? hur mycket kostar det? kan man byta mot min fzr600r?

tack för hjälpen!

http://www.blocket.se/vi/9606263.htm?ca=4_s
beror va som gått snett me motorn ,, kostar en slant o laga , men så får du en nyren, motor räkna med som värst, 8-9 tusen i värsta fall , kan komma undan me en tusing om du har tur,, hör av dig om du struntar i det , isåfall köper ja den

Är en KTM 625/640/625 lika jobbiga och måste servas hela tiden? Vilken supermotard är "bäst" för gatan? (tillräckligt med effekt och minst skruvande)

Eller, för att förenkla frågan, vilken fabriksbyggd SM får man skruva minst på?

hur svårt kan det vara att
1 hälla ut en liter olja (fyll gärna på en liter oxå)
2 byta ett filter (eller två)
3 ventilspel (ca 30min) var 4e gång

för att få en motard med lite prestanda.
för att inte tala om hur kul det är att åka bana.

jolla skrev:
2511403 hur svårt kan det vara att
1 hälla ut en liter olja (fyll gärna på en liter oxå)
2 byta ett filter (eller två)
3 ventilspel (ca 30min) var 4e gång

för att få en motard med lite prestanda.
för att inte tala om hur kul det är att åka bana.

Glöm inte lager, kolv mm men visst kan det va värt det!

lorkan skrev:
2511340 Är en KTM 625/640/625 lika jobbiga och måste servas hela tiden? Vilken supermotard är "bäst" för gatan? (tillräckligt med effekt och minst skruvande)

Svar nej.
Bäst är svårt att säga, smaken är som baken men KTM 625/660 är populära..

Det finns hur mycket som helst att läsa om detta i supermotard/offroad-delen på forumet.

lorkan skrev:
2511340 Är en KTM 625/640/625 lika jobbiga och måste servas hela tiden? Vilken supermotard är "bäst" för gatan? (tillräckligt med effekt och minst skruvande)

Du hittar mängder med liknande frågor på Supermoto forumet men personligen tycker jag att KTM 660 är den Supermoto som är bäst om man håller sig på landsvägen. Den duger att köra gokartbana och små RR-banor med också men det finns bättre alternativ där. Själv jag slutat köra gata och har därför bytt från KTM 660 till 560 som passar mycket bättre på bana, den känns dock jäkligt tunn att köra på gata.

Vem var den lyckliga att köpa husan idag då :mad: hoppas du får mycket roligt med den :D vem du en nu är :)

Billson skrev:
Märks att du vet vad du snackar om :D

där slog du huvet på spiken, har ingen motard, har aldrig haft nån heller.. men vad spelar det för roll?

full service varje gång man sätter ner fötterna låter löjligt överdrivet för mig, jag kör hellre än meckar (men tro inte att jag inte kan för det).

jag hade inte velat köra varesig dragster eller F1 bil till vardags heller... :va

Hsb-Chrille skrev:
2511222 När man bytt olja på Husan en gång har en Topfuel dragster under samma drifttid renoverat motorn ca sextusen gånger, sug på den du!
Löjlig jämförelse, ja! Men inte löjligare än din ;)

Menar inte att kritisera :) :tummenupp ... Meen å andra sidan har en topfuel dragster mellan 6-7000 BHP och gör 0-530Km/h på 4,5 sekunder, Husa är grymma i all ära, men gör om det med en sån :P

(vet att det bara va ett exempel :) )

Robban

JackDaniels skrev:
2512118 Menar inte att kritisera :) :tummenupp ... Meen å andra sidan har en topfuel dragster mellan 6-7000 BHP och gör 0-530Km/h på 4,5 sekunder, Husa är grymma i all ära, men gör om det med en sån :P

(vet att det bara va ett exempel :) )

Robban

Jag sa ju att det var en löjlig jämförelse, och varken en dragster med 7000hk eller en R1a skulle vinna en motardtävling heller :pannkyss

Nyheter
Tierp Arena värd för EM i Dragracing

Den 7–10 augusti 2025 förva...

120 unga motocrosstalanger från hela världen möts i Uddevalla

Screenshot Den 16–17 aug...

En vecka kvar!

Nu är det exakt en vecka kv...

Farligt vilseledande alkomätare på marknaden

Ett stort oberoende test ut...

Specialbyggd Yamaha XSR900 GP hyllar Rainey

För att fira den trefaldige...

Vi provkör Indian Sport Chief RT