Husabergprototyp visad i Milano

Livebild på vänstersidan...

06112007_G.jpg
 
Hoppas att dom har lyckats bättre med insprutningen än vad Suzuki gjort på RMZ 450-08 (alla leveranser stoppade).
 
Hoppas att dom har lyckats bättre med insprutningen än vad Suzuki gjort på RMZ 450-08 (alla leveranser stoppade).

Såhär säger faktabladet: Keihin EMS med EFI Jag antar att EMS står för Engine Management System (inkulderar tändning osv) och EFI är som bekant Electronic Fuel Injection. Detta skulle betyda att det är ett Keihinsystem som står för insprutandet.
Vad använder Sukka?? Tänkte om det finns skillnader redan där på förutsättningarna...
Husa har ju ett helt år på sig att få bort ev. knas och om t.o.m lilla highland's 450 går bra (Martin L är ju nöjd iaf) borde husa (KTM) kunna lösa det.
 
Äntligen en "svensk" hoj som inte är designad av svenskar (det kan den inte vara, den är ju faktiskt snygg ;)). :tummenupp

Jag ser förresten att toppen ser ut att komma direkt från KTM EXC-F.
 
Last edited:
Husan har samma insprutningselectronic (Kokosan) som KTM 690, å den verkar fungera, däremot vet jag inte vad Suzuk har.
 
Äntligen en "svensk" hoj som inte är designad av svenskar (det kan den inte vara, den är ju faktiskt snygg ;)). :tummenupp

Jag ser förresten att toppen ser ut att komma direkt från KTM EXC-F.

Borde inte vara mycket som är samma skulle jag säga, kanske ser lika ut till ytan men husa använder enkelkam medans KTM kör dubbel.
 
Husan har samma insprutningselectronic (Kokosan) som KTM 690, å den verkar fungera, däremot vet jag inte vad Suzuk har.

Nix !!
Det är Keihin på 690n, men att det blir samma (liknande) system som hamnar på Husan stämmer nog...



Borde inte vara mycket som är samma skulle jag säga, kanske ser lika ut till ytan men husa använder enkelkam medans KTM kör dubbel.
Inte EXC-F, den är enkelkam.
Sen hur mycket som är samma som EXC'n lär väl visa sig.
 
ÄNTLIGEN nån som lagt upp en hel bunt live-bilder....

1000ps.net kan man lita på :tummenupp

Tyvärr inga rejäla närbilder men det kommer nog snart...
Kolla alla broschyrer som ligger framme på disken i montern. En sån vill jag ha!!!!
Har jag sagt att jag gillar det nya typsnittet på loggorna överallt. Liknar både "Batman Begins" och "Iron Maiden" på nåt vis :yoparty
Ett par killar i Australien har redan lagt sina orders på nya hojjar, hehe.

Exempel...
g_galerie_1730_18.jpg
 
Last edited:
Snabböversättning från tyska Husaberg

Först några av de grejer jag tyckte var värda att nämna tagna från översättningen...
70graders lutnng av cylinderns
Insprutning med 42mm trottelhus
Krom-Molybden ram och bakram av plast
Vevaxeln flyttad 100 mm uppåt och 160 mm bakåt för att få dess massa närmre cykelns totala tyngdpunkt.
Klart ökad markfrigång.
Insugsventilerna är av titan.
Sluttande ventilkåpa av magnesium för att enklare komma åt ventiler osv.
Automatisk choke-, temperatur- och höjd- kompensering är state of the art.
En tryckpump smörjer veven, kolven och kammar. En sugande pump för tillbaka oljan till växellådan
Skitbra bromsar och fjädring med anpassad sving osv blablabla

The new Husaberg-generation 2009 marks the beginning of a new era for the Enduro world. Revolutionary technology and a completely new appearance of the off-road scene on the head and the traditional mark back on the road of success.

The first prototype from the year 1988 caused by its uncompromising design for a sensation. Radical weight reduction, a completely unconventional frame construction with many ingenious solutions and an extremely compact engine allowed a hitherto unknown new four-stroke enduro feeling with extra handling. Twenty years later writes Husaberg history again.

With the latest generation has Husaberg Enduro the issue a second time with a completely new approach and has an almost revolutionary engine design with a 70 ° angle flat cylinder and electronic fuel injection.

Together with an advanced chassis design, a Enduro bike, in terms of innovative technology and Off road driving behavior, a new benchmark set.

High Modern 70 ° High Performance OHC 4-Takt
State-engine management with electronic fuel injection
Ultra Ruggedized chassis with chromium-molybdenum-frame and plastic-frame rear
Supersportliches slim Body Work
Minimum Weight
Unvergleichbar easy handling
MOTOR

Heart of the new Husaberg generation is the new SOHC single - with a capacity of 448.6 and 565 cc. Besides top performance, modern compact design and high stability was the goal of the developers, the crank shaft near the center of gravity positioning and hence the handling of the engine design to favor.

70 ° ZYLINDERWINKEL

A shallow cylinder angle of 70 ° allows the shifting of the crankshaft for more than 100 mm to the top and about 160 mm to the rear, creating the rotating masses of the crankshaft close to the vehicle-Focus hike.

In this situation, by the rotating crankshaft resulting centrifugal forces the least leverage on the overall vehicle, which for Viertakt-Einzylinder incomparably easy handling results.

Positive effects of the high engine are a reduced width and significantly improved ground clearance-a tremendous advantage in close rocky terrain.

Cylinder head

An overhead camshaft actuated weight-rocker on the four valves (inlet valves made of titanium), and also serves as an additional centrifuge for engine exhaust. Compared with the previous model minimized oscillating masses, larger cross sections valve and a flatter angle valve leading to significantly increased performance while improving driveability in the lower load range. A slanting aufgesetzter magnesium cylinder head cover much easier to service work.

Engine management
A state motor management of Keihin provides for a hitherto unknown Response and gentle behavior while driving increased performance. The cylinder is used by the airbox tank positioned on a 42 mm throttle body in direct current case respiration, which is optimal flow and maximum performance.

Automatic choke, temperature and altitude compensation are also state of the art.

Oil circuit

A pressure pump provides reliable all the essential components such as the crankshaft, piston and valve train with lubricating oil, while a suction pump excess oil from the cylinder head back to the gear heads. Only one more oil filter facilitates the service.
<!--[ Endif] -->

E-Starter
What Kick starter when the bike also reliably push of a button can start? By working ultra-precise engine management can be the driving force in any situation immediately. Therefore, it has been a kick starter be abandoned, so as to the weight to a minimal level.



Coupling
The coupling with an integrated damper jerk and increased oil was also designed for extreme loads. Thanks to the new hydraulic clutch actuation of Magura is the Dosierverhalten the system reference class.



CHASSIS
The new engine concept also opens new avenues in terms of the chassis. Highest priority, the Husaberg engineers on the handling favorable weight distribution, the use of high quality components, minimum weight and a supersportliches Body Work with Enduro-gerechter ergonomics.



Framework
A new chrome-molybdenum-perimeter frame in design that maximizes the torsion track and secure stability for minimum weight. The engine running under the pipe loops were erected by the engine design is extremely slim and continue to be pulled back. This brings minimum width and more ground clearance, a huge advantage in heavy terrain.



Under stern
Why must it always metal, though plastics high enough? Under this slogan, the Husaberg developers under the stern of networked polyethylene. In addition to reduced weight and increased stiffness of this material offers a free choice of form. So are many good electrical components in the rear embed a lateral opening under the seat serves as a handle to handle in rough terrain.



Arm
The adjusted to the bending moment, the casting arm directly actuated PDS-Federbein and was designed so that both arms flex the same behavior. The highest track brings stability and a lot of traction and comfort.



Upside-Down-Gabel
The fully adjustable 48 mm Upside-Down-Gabel from WP Suspension ensures sensitive response and high attenuation reserves. With the wide adjustment range is the best forklift driver to track and adjust.

The CNC-gefrästen fork bridges guarantee high precision and stability.



PDS Shock
The fully adjustable WP PDS-Federbein with light aluminum outer tube features a user-adjustable rebound on a high and Low-Speed-Druckstufendämpfung and is thus perfectly adapted to different conditions.



Brakes
High-quality components with the brakes. A newly developed by Brembo front brake with a new weight and smaller floating caliper piston provides maximum and well dosierbare braking power with minimal effort. Rear takes a Einkolben-Bremssattel the ultra-light with a wave brake disc design in the pliers.



Exhaust
The exhaust manifold was so integrated into the vehicle, that he was against damage by rocks optimally protected, and the driver not to come into contact. The aesthetic of lightweight aluminum muffler certainly fulfilled the required noise limits.



Tank
A far up under the seat drawn 8,5-Liter-Tank transparent polyethylene contributes to the lowest possible vehicle priority. In the lower range, the compact fuel pump court, while directly behind the tank lid accommodate the airbox is in the best position for intake air cool and clean for maximum watts, and depth. The slim tank design provides optimal freedom of movement and sporting ergonomics.



Body Work
New plastic parts and modern Inmold-Technologie for the spoiler emphasize the forward-looking appearance of the whole vehicle.
 
Last edited:
Inte EXC-F, den är enkelkam.
Sen hur mycket som är samma som EXC'n lär väl visa sig.

Jag kan tänka mig att i princip allt är gemensamt, både i motorn och växellådan förutom blocket så layoten blir annorlunda. Det kostar ju en hel del att utveckla en ny motor så ju mer man kan spara desto bättre.
 
Last edited:
Jag kan tänka mig att i princip allt är gemensamt, både i motorn och växellådan förutom blocket så layoten blir annorlunda. Det kostar ju en hel del att utveckla en ny motor så ju mer man kan spara desto bättre.

Jo troligen är ju mycket samma men som sagt det lär visa sig...
 
Ser ut som dom inte kommit på nån bra lösning hur avgasröret ska dras, går inte direkt i en optimal bana. :näsblod Är ingen motoringenjör men varför vänder dom inte på topplocket så att avgasporten och insuget byter plats? Då skulle dom kunna göra ett kortare och rakare avgasrör :) (eller är det inte bra med kort avgasrör?).
 
Tänk tvärtom. Vore det inte KASS med insuget på undersidan ??
Sabbar alla möjligheter till en vettig luftburk.

Kolla hur auspuffet är draget på en bunt twinnar så inser man att det inte är hela världen om rören får göra ett par knasiga krökar.



Första SuMo PS-jobbet....


fe_450_studio%20sm.jpg
 
Mer bilder på 1000ps.net

Nån hade norpat bort bilderna från 1000ps som jag först la upp så här kommer en på David och Ingela istället. David ser lite lurig för han har precis ollat BMWs nya G450X :yoparty
g_galerie_1727_4.jpg
 
Last edited:
Är det bara jag eller ser den inte fortfarande bred ut över kylaren? Hur som så blev man ju sugen på en ny hoj igen!

Här är den bästa bilden jag sett än så länge på det du vill se. Martin, du är en sån bak-man :tungan

Nån har flyttat på bilderna jag länkade till först så nu är den här den bästa :mad:
g_galerie_1730_32.jpg
 
Last edited:
Nyheter
Nicky Hayden-specialversion – såld för 2,5 miljoner

En exklusiv motorcykel med ...

BMW Motorrad Vision CE

På IAA Mobility 2025-mässan...

Höstrusch för våra fotografer

Inte bara sommarmånaderna, ...

Jonathan Rea avslutar sin racingkarriär

Efter nästan två decennier ...

Yamaha debuterar med V4 i MotoGP

Yamaha har meddelat att för...

Hojmys i Ugglans Park

Ända sedan början av 90-tal...

MC-mässan 2026

MC-Mässan är tillbaka 23–25...

Bike kör Stark Varg EX!

Under hösten kommer Bike gö...

Customhoj Bike Show 2026

Den 23 till 25 januari körs...

Racing på Kjula Dragway till helgen

Den kommande helgen (23-24 ...

Back
Top