Husaberg-tråden

Bestyckning 650

Har bytt Dellorton mot Keihin på min 650-02 och jag har ett lite dilemma då den glödgar krökarna på tomgång väldigt lätt. Har gått ifrån 42 till 58 på lågfart nu och det känns som att den vill har mer då trotteln suger fast mot insuget och klapprar rätt rejält på tomgång. Ska tilläggas att med original 42 i Keihin så gick den knappt alls utan choke ...small och hade sej . Det är helt borta nu när jag är uppe på 58 men krökarna blir fort röda. Har 175 i hög och nålen i topp. Någon som varit med om detta på gammeln?

Thomas
 
Vet inte hur den ska bestyckas för o funka optimalt. Men låter som du e på rätt väg. Läser du av stiften nåt när du bestyckar?
 
Har inte kommit ut utanför gården med hojen än. Isen väntar i helgen����
 
Har aldrig haft en 650. Men en 450 08 nyligen.
Köpte ett kit me nål med fler lägen o alla munstycken från taffmeisters uk. O det hade gått o ha större munstycken, Den blev snällare. Men den gick skitfint när jag ställde in efter hans instruktioner.
 
Den gick som skit på låga varv och inte alla på tomgång måste vara något annat så koll av accpump , ventiler och tändning ligger närmast till hands.
 
58 på lågfart låter väldigt stort.Har du plattan på framsidan av trotteln rättvänd?
 
God kväll ungdomar. Jag har lurat på att köpa en 650 snart. Främst för gata tänker jag.

Men vad bör man se upp med, och vad är rimligt att betala?

Hur många timmar kan de gå? Verkar ju vara 10-15k renoveringar var 100h, men jag gissar att det finns en gräns för hur många h totalt som är vettigt?

Är det smart att köpa en billig sleten och renovera direkt, eller bättre att köpa dyrt som gått färre timmar?
 
650 börjar ju bli gammal. Bra för pengen, dåligt för hållfastheten...

Är det 50 lök för en 570 eller? Sett många 650 för 25-35 typ. Men det kan ju bli dyrare om man måste helrenovera det första man gör...
 
Hej,vad skulle ni kunna tänkas ge för den här,varit till salu länge!
http://www.nettimoto.com/husaberg/fs/1919160

Den har gått 1700 mil så jag skulle inte ens ta imot den gratis för allt i motorn är dyngslut om den inte totalrenoverats. Och har den körts mestadels på asfalt är även växellåds drev full av pitting gropar om den inte gått med ryckutjämnare i bakhjulet.
Om du ska köpa den måste alla lager i motorn vara bytta och även vevstaken. Men växellådan skulle jag oroa mig för.
Min Husaberg 650 tålde inte asfalt växellådsdreven fick pittingskader på bara 100a mil men de går oftast köra uppimot 600-1000 mil innan den rasar ihop totalt på dessa drev.
Med ryckutjämnare håller de flera tusen mil!
 
Hej,vad skulle ni kunna tänkas ge för den här,varit till salu länge!
http://www.nettimoto.com/husaberg/fs/1919160

Dom kanske skrivit fel o det är 170 timmar istället? Ser iallafall för fräsch ut på tändningskåpan på bilden för att ha gått såpass,kanske gammal bild dom laddad upp för där blir det vanligt slitage. Min tändkåpa är knappast så blank o då är jag uppe i 51 timmar. Ryckutjämmnare sitter där från fabrik så det borde inte vara några problem. Framgaffelskydden är från enduromodellen och varför sitter det skydd för bakbromsskivan för.
 
Nyheter
Vinnarhjälmen utlämnad

Robin Axelsson lämnar över ...

Yamaha XT250 ny ordonnansmotorcykel för Försvarsmakten

Yamaha Motor Europa NV fil ...

Distinguished Gentleman’s Ride -25

Under söndagen den 18 maj d...

Dags att boka in Gotland Ring!

Upplev magiska Gotland Ring...

Öppet hus på Rapido MCK Stockholm

Lördag den 17 maj bjuds det...

Yamaha TRACER 7 & TRACER 7 GT 2025

Yamahas TRACER 7 och TRACER...

Nya Yamaha Tracer 7 och Tracer 7 GT

Yamaha har presenterat 2025...

Full fart på Bike Trollhättan-dagarna

Just nu har portarna öppnat...

MV Agusta inför fem års garanti

MV Agusta tar ett nytt steg...

MV Agusta förlänger garantin till fem år

Italienska motorcykeltillve...

Back
Top