Husaberg-tråden

hittat att en 1 eker är paj på mitt 17 tum framhjul. måste ju gå att köpa löst eller åker mna på ett köpa ett helt kitt ?:gnissla har någon en så köper jag direkt :crash
 
ngn som vet om 650 motorn passar i en 400e årsmodell 2001 behövs övrig modifikation ? samt vilka motardfälgar som passar
Med vänlig hälsning mugge
 
Vrid trumman tills du har ettans växel i. Vrid sedan trumman lite tills du får i första friläget. Där ska den "saknade" tanden på stjärnhjulet ligga i ingrepp med rullen på fjäderarmen. Gick det att förstå?

jag misslyckades kan man konstatera idag...

var ute en provrunda precis, helt 100 på att jag lyckats gå igenom alla växlar innan på bänken...

men jag har bara 1 N och 2, sen kommer jag inte längre, inte stumt när man skall lägga i 3:an bara mjukt så att säga.
Kommer inte ihåg hur denna lådan känns i 6:an, dvs stumt om man försöker växla upp en till eller om det bara är mjukt...
någon ?
 
Hej gott folk!
Något i tråden som har ett bra tips om hur jag får loss ramlagernas innerringar från vevaxeln. Jag pratar om en Husaberg Fs650e -05. Jag kan till synes inte fäste en avdragare i ringarna, kan gå om jag fräser ett par spår, men det måste finnas något smartare sätt?
 
Hej gott folk!
Något i tråden som har ett bra tips om hur jag får loss ramlagernas innerringar från vevaxeln. Jag pratar om en Husaberg Fs650e -05. Jag kan till synes inte fäste en avdragare i ringarna, kan gå om jag fräser ett par spår, men det måste finnas något smartare sätt?

Fräsa ett spår och knäcka är en utmärkt lösning om du ändå inte skall ha innerbanan. Annars finns där en avdragare för detta.
 
Tack för snabbt svar! Du pratar om "58429037037 MOUNTING TOOL INNER RING NJ206" antar jag, den skulle vara guld värd. men det blir eventuellt att fräsa, 900kr för ett verktyg jag förmodligen bara kommer att använda en gång känns lite dyrt.
 
Hej, Har ett problem som jag hoppas få tips om hur man fixar:
-Avgassmällar på avslag på min husa fs570-11! Är det igensatt spridare eller kan det vara något annat?

Kan inte ha det såhär längre så hoppas på tips från er!

I övrigt är jag kanonnöjd men vill få den att gå bättre!

Hej igen! I ovan bekymmer hade jag Akra slipon på. Jag bytte tillbaka till original och en hel del av avgassmällarna försvann men inte alla. Dock så svarar den lite dåligt på gas nu. Speciellt utan belastning men det tyder ju på att något är knas. Idéer på felorsak?

Vem kan kolla mappning etc i Sthlm? Behöver avgassystemet vara toktät i kopplingarna för att en 570 ska gå perfekt? Verkar konstigt men frågar gärna er som har bättre koll än jag.

Tack!
 
Din insprutning kanske var inställd för bruk med Acra system? (en annan mappning)
Så när du drar på original så får maskinen inte andas rätt (som att springa och andas via ett sugrör) det blir jobbigt :crash
Det var bara en tanke.

Och avgassmällar med acra hör väl till?

Hej igen! I ovan bekymmer hade jag Akra slipon på. Jag bytte tillbaka till original och en hel del av avgassmällarna försvann men inte alla. Dock så svarar den lite dåligt på gas nu. Speciellt utan belastning men det tyder ju på att något är knas. Idéer på felorsak?

Vem kan kolla mappning etc i Sthlm? Behöver avgassystemet vara toktät i kopplingarna för att en 570 ska gå perfekt? Verkar konstigt men frågar gärna er som har bättre koll än jag.

Tack!
 
Last edited:
Din insprutning kanske var inställd för bruk med Acra system? (en annan mappning)
Så när du drar på original så får maskinen inte andas rätt (som att springa och andas via ett sugrör) det blir jobbigt :crash
Det var bara en tanke.

Och avgassmällar med acra hör väl till?
Aha, OK Akra kanske är kända för att dra med sig en massa avgassmällar? Jag är inte poppis i området nu, Hundar och småbarn hoppar högt så fort jag slår av gasen. :huvet Slår jag inte av gasen kör jag för fort! :hihi

Det var kanske påhitt men jag hörde av "någon" att insprutningen anpassade sig självt till ett Akra från original? (Det lät fantastiskt när jag hörde det och tänkte inte mer på det...)

Någon som har en 570 med Akra som är smällfri?
 
Du kör med helsystem va?


Aha, OK Akra kanske är kända för att dra med sig en massa avgassmällar? Jag är inte poppis i området nu, Hundar och småbarn hoppar högt så fort jag slår av gasen. :huvet Slår jag inte av gasen kör jag för fort! :hihi

Det var kanske påhitt men jag hörde av "någon" att insprutningen anpassade sig självt till ett Akra från original? (Det lät fantastiskt när jag hörde det och tänkte inte mer på det...)

Någon som har en 570 med Akra som är smällfri?
 
Svårt att se, jag har helsystem på min och den avger avgassmällar, även på min gamla ktm 660 hade det.
Jag är ingen expert, kanske nån annan som har förslag?
Men jag hade kört med acra tillsvidare (pga risken finns att din hoj sotar igen med original) men även solen har sina fläckar, jag kan ha fel :)

Nästan säker på att det är bara slipon. Se bild.

View attachment 402410
 
Svårt att se, jag har helsystem på min och den avger avgassmällar, även på min gamla ktm 660 hade det.
Jag är ingen expert, kanske nån annan som har förslag?
Men jag hade kört med acra tillsvidare (pga risken finns att din hoj sotar igen med original) men även solen har sina fläckar, jag kan ha fel :)
Har du bild på din med helsystemet?

Smäller det varje gång oavsett eller bara ibland?
 
Jag har en 2008
Och smällarna sker vid nedväxling/motorbromsning.

OK, precis som jag hade det med Akra på.... Hoppas någon har något mer svar vad man kan göra eller så är det kanske som du säger att Akra oftast ger smällar!
 
Back
Top