Husaberg-tråden

Har en fs570 2011 med orginalsystem. Avstrypt. Min smäller inte.

Hojen mappar inte om sig själv genom att stå på tomgång. Man måste ladda in en mapp i ecun när man byter system.
 
Last edited:
Har en fs570 2011 med orginalsystem. Avstrypt. Min smäller inte.

Hojen mappar inte om sig själv genom att stå på tomgång. Man måste ladda in en mapp i ecun när man byter system.

OK, tack! Vet du var strypningarna sitter? Någon som kan ladda in rätt mapp i Sthlm?
 
OK, tack! Vet du var strypningarna sitter? Någon som kan ladda in rätt mapp i Sthlm?

Original sitter det 3 st grejer man tar bort för att få full effekt.

1. Trottelstopp. Original går det bara att vrida gasrullen typ 1 cm.

2. Borttagning av SAS Ventilen. På höger sida av motorn tar man bort sas ventilen och ersätter med pluggen i denna bild:sas.JPG

3. Borttagning av katalysator. Man tar bort original ljuddämparen, mellan rör/ ljuddämpare sitter katten som man tar bort.

Någon ktm ÅF borde kunna kolla vilken mapp du har i din hoj tycker jag. Borde vara samma sladd/program som används.
Ring runt och hör vet jag :)
 
Jag har en bakfälg med ryckutjämnare till salu, 3kkr med drev och skiva. 2,5kkr utan.

Skicka pm om det finns intresse.
 

Bifogat

  • ImageUploadedByTapatalkHD1396388805.367741.jpg
    ImageUploadedByTapatalkHD1396388805.367741.jpg
    43.4 KB · Visningar: 114
Original sitter det 3 st grejer man tar bort för att få full effekt.

1. Trottelstopp. Original går det bara att vrida gasrullen typ 1 cm.

2. Borttagning av SAS Ventilen. På höger sida av motorn tar man bort sas ventilen och ersätter med pluggen i denna bild:View attachment 402522

3. Borttagning av katalysator. Man tar bort original ljuddämparen, mellan rör/ ljuddämpare sitter katten som man tar bort.

Någon ktm ÅF borde kunna kolla vilken mapp du har i din hoj tycker jag. Borde vara samma sladd/program som används.
Ring runt och hör vet jag :)

Tack! Då är den avstrypt iallafall. Kollade med Husaberg Örebro och de sa att 570 bara har har två mappar: den väldigt strypta original mappen och "open" som funkar efter avstrypning med originalljuddämparen eller med Akrapovic. Ska kolla om de har tid att kolla närmare på min hoj.
 
Okej ja hojen bör ju isf Ha open mappen. Annars skulle den nog gå väldigt dåligt
 
Okej ja hojen bör ju isf Ha open mappen. Annars skulle den nog gå väldigt dåligt
Lite update vad mitt fel kan vara efter mer diskussion med Husaberg grabbarna i Örebro:
-Tjuvluft i någon av avgasrörskopplingarna
eller
-Felinställd/vibrationslossnad TPS justerskruv. (Står för Throttle Position Sensor tror jag)

-Vem i Sthlm kan justera TPS på 570?
 
Last edited:
Finnes väl en fabriksåterställning tex skruva in den helt och ett antal urskruvningar ut (typ)

Lite update vad mitt fel kan vara efter mer diskussion med Husaberg grabbarna i Örebro:
-Tjuvluft i någon av avgasrörskopplingarna
eller
-Felinställd/vibrationslossnad TPS justerskruv. (Står för Throttle Position Sensor tror jag)

-Vem i Sthlm kan justera TPS på 570?
 
Last edited:
Finnes väl en fabriksåterställning tex skruva in den helt och ett antal urskruvningar ut (typ)

Nja, tror det är en resistor som man vinkellåser med en skruv och för att få det helt rätt (rätt vinkel) bör man koppla in dator/kabel/voltmeter för att hitta rätt värde för öppen och stängt läge om jag förstått det rätt.
 
Någon som vet var man får tag på ett axelkit/konverteringskit för att på på ett framhjul från en 99a med 20mm axel på en 06a som har 26mm axel.
Gärna ett ställe som har hjullager också, för det är nog lika bra att byga det med....
Har läst i en massatrådar att kitten finns, billigt dessutom, men hittar inga...
 
Någon som vet var man får tag på ett axelkit/konverteringskit för att på på ett framhjul från en 99a med 20mm axel på en 06a som har 26mm axel.
Gärna ett ställe som har hjullager också, för det är nog lika bra att byga det med....
Har läst i en massatrådar att kitten finns, billigt dessutom, men hittar inga...
Är det inte 17mm axel på -99?
 
Är det inte 17mm axel på -99?

Det var inte mycket annat som stämde på den "hybridhojen", jävla hopplock...
Så framgaffeln kanske kom från något annat.
20mm axel har den iallafall och är av konventionell typ, ej usd.
Skall vara från en 501a....
 
Polaren har problem med sin Husaberg FS650 -04 att det kommer in olja i luftburken (antar att det är från vevhusventilationen?)
Är det någon här som har haft samma problem som vill beskriva hur han löser det?
 
Finns många svar på detta. Sök på vevhusventilation så hittar du lösningen. Enkla svaret är att en slang skall pluggas och ledas om.
 
Har lite bekymmer på 650n att den skakar av sig muttrarna som håller grenrören mot toppen ideligen....
Är ju inga stora muttrikar (m6? ), så dem är inte lätta att hålborra och naja heller

Är det ett vanligt problem?
Hur gör djur?
 
Har lite bekymmer på 650n att den skakar av sig muttrarna som håller grenrören mot toppen ideligen....
Är ju inga stora muttrikar (m6? ), så dem är inte lätta att hålborra och naja heller

Är det ett vanligt problem?
Hur gör djur?
Skaffa nordlock brickor så sitter det fast.
 
Nyheter
Vinnarhjälmen utlämnad

Robin Axelsson lämnar över ...

Yamaha XT250 ny ordonnansmotorcykel för Försvarsmakten

Yamaha Motor Europa NV fil ...

Distinguished Gentleman’s Ride -25

Under söndagen den 18 maj d...

Dags att boka in Gotland Ring!

Upplev magiska Gotland Ring...

Öppet hus på Rapido MCK Stockholm

Lördag den 17 maj bjuds det...

Yamaha TRACER 7 & TRACER 7 GT 2025

Yamahas TRACER 7 och TRACER...

Nya Yamaha Tracer 7 och Tracer 7 GT

Yamaha har presenterat 2025...

Full fart på Bike Trollhättan-dagarna

Just nu har portarna öppnat...

MV Agusta inför fem års garanti

MV Agusta tar ett nytt steg...

MV Agusta förlänger garantin till fem år

Italienska motorcykeltillve...

Back
Top