Husaberg-tråden

Skruvat ner kåpan och kollat det lilla jag ser av kamkedjan och div (kugghjul?). Ingen mutter nånstans och är inte så 100% vad man vill och ska skruva på i motorn, Så jag drar ett safecard och lämnar in den till Mör Racing i Södertälje. :död

Tack för tipsen btw.
:banana

Om man ska handla ett vevstaks kit, är det Karlströms som gäller eller kan man fynda i Tyskland/England eller så ?

Vet inte riktigt...

"the 450 OEM rod is 1mm longer than ours so there is a small drop in power "

Känns inte 1mm som väldigt mycket i sammanhanget ?
Ja det låter inte helt optimalt.Jag skummade bara igenom listan med delar och såg att 450 var med.Jag har handlat från www.bergos.de men jag vet inte hur dom ligger i pris på originaldelar.

Last edited:
Får beställa ett con-rod repair kit på Karlströms helt enkelt. Kolv hittade jag billigt på ebay, 1500:- med frakt.

vevlager beställer man lämpliga SKF om jag minns rätt ?

Får beställa ett con-rod repair kit på Karlströms helt enkelt. Kolv hittade jag billigt på ebay, 1500:- med frakt.

vevlager beställer man lämpliga SKF om jag minns rätt ?
Menar du ramlagren så går det väl att få tag på annat håll,det sitter ju SKF original.Ska du ha rullager på båda sidorna eller ett kullager och ett rullager?

Ja, ramlager såklart...

Bra fråga, vilket håller bäst ;)
Med kullager är det mindre risk att det kommer att se ut som på min avatar(inklusive mosat lager i balansvikten)men för enduroåka brukar det funka fint med rullagrat på båda sidor.Lite mer lättskruvat då också.

Folk verkar köra med 400/470 vevstaken. Verkar hittat en billig, part number 21018801 , frågan är om man ska slå till på en sån och se hur det fungerar ?

Folk verkar köra med 400/470 vevstaken. Verkar hittat en billig, part number 21018801 , frågan är om man ska slå till på en sån och se hur det fungerar ?
400 har mindre diameter på kolvbulten så med en sådan blir det lite krångligare.

Lägger in ett bänkresultat på polarens FS 650... Sitter Akra helsystem på samt bestyckning: 190 huvud, 42 lågfart, OBDTR-nål... Som referens gav en skramlaha fz1 -07 alt -08 minns inte redigt 132 kus...

Bifogat

• 2011-07-23 20.14.17.jpg
    2011-07-23 20.14.17.jpg
    230.6 KB · Visningar: 132
Jag tänkte byta fjäder på stötdämparen på min Husa 650 -04, nu har jag stött på lite problem. Jag har lossat övre och undre bultarna, men det nedre fästet släpper inte. Vad ska jag göra mer än att lossa insexbulten?

Jag kunde inte hitta en beskrivning av det i reparationshandboken, men i reservdelskatalogen syns att de finns fler delar där.

Jag tänkte byta fjäder på stötdämparen på min Husa 650 -04, nu har jag stött på lite problem. Jag har lossat övre och undre bultarna, men det nedre fästet släpper inte. Vad ska jag göra mer än att lossa insexbulten?

Jag kunde inte hitta en beskrivning av det i reparationshandboken, men i reservdelskatalogen syns att de finns fler delar där.
Ta en mejsel och bryt lite försiktigt så lossnar den.

Tack för hjälpen, det var precis som du sa.
Vad kallas det verktyg man använder för att justera stötdämparen?
Alltså för att skruva ringen ner eller upp, så man ställer hårdheten på stötdämparen.

Nyheter
Forged följer tre baggerbyggen

Tre amerikanska hojbyggare ...

Trendbrott: Rullgrusolyckor med MC minskar

Statistik från försäkringsb...

Mc-olyckor kopplat till rullgrus minskar

Trendbrott: Statistik från ...

BMW Motorrad Concept RR

Under den prestigefyllda ut...

Snart dags för Custom Bike Show

Förra året firades den 50:e...

KTM säkrar investerare och gasar vidare

KTM har meddelat en viktig ...

Motorcykelbranschen presenterar ”Safe Ride to the Future 3.0”

Genom att bygga vidare på f...

Bara en månad kvar till Gotland Ring Bike Week!

Nu är det bara en månad til...

En månad kvar till Gotland Ring Bike Week!

Nu börjar det dra ihop sig ...

Vinnn en CTEK CT5 Powersport!

Svara på några enkla frågor...

Back