Husaberg-tråden

Stor service Hudaberg FS650

Jag kollar på en husa som gått ca 130 timmar -05. Problemet är att det inte finns någon dokumentation om den stora servicen vid 100 timmar. Kan på något sätt se/höra om den är utförd?

Har kollat med tidigare ägare, går inte att få tag i alla.
 
Jag kollar på en husa som gått ca 130 timmar -05. Problemet är att det inte finns någon dokumentation om den stora servicen vid 100 timmar. Kan på något sätt se/höra om den är utförd?

Har kollat med tidigare ägare, går inte att få tag i alla.

Skulle vilja påstå att de e omöjligt å se/höra... Beroende på hur hojen körts kan den gå 200h utan renovering men räkna med renovering om du köper en cykel me dom timmarna... De enda du kan kolla e ju skicket på kamkedja men den bör bytas innan stora service ändå... Sen e de ju inte säkert att hojen e servad som den ska bara för de finns på papper, men man hoppas ju att hojfolk är ärliga mot varann...
 
Jag letar efter en billig "no-name" främre bromskiva till min Husa 570FS -11 att ha på vinterfälgarna. Det sitter ju den stora skivan fram org. på FS:n.
Original kostar ju nästan 3000:- å visst det går ju flytta över den jag har men skulle vara skönt å slippa det å ha vinterfälgarna kompletta. Jag har hittat billiga "biltema" skivor för 400:- men det är ju bara den lilla enduro-skivan...

Nån som har några tips till en snål smålänning?
 
Jag letar efter en billig "no-name" främre bromskiva till min Husa 570FS -11 att ha på vinterfälgarna. Det sitter ju den stora skivan fram org. på FS:n.
Original kostar ju nästan 3000:- å visst det går ju flytta över den jag har men skulle vara skönt å slippa det å ha vinterfälgarna kompletta. Jag har hittat billiga "biltema" skivor för 400:- men det är ju bara den lilla enduro-skivan...

Nån som har några tips till en snål smålänning?

Är skivan 310eller 320mm?
 
Jag ska byta bromshandtag på min husa 650 -04, min fråga är vilka originaldelar behöver jag för att det nya ska passa?
Original bromshandtaget fäster på en länk som i sin tur fäster nära bromsbehållaren. Den lilla "kolv" som pressas mot bromsbehållaren och skapar bromsverkan ersätts den med det nya bromshandtaget?

I reservdelslistan så syns det på sidan 18 flera delar som benämns 50, längst till vänster på delarna så syns en lite kolv/metallpinne.

Min fråga är alltså behöver jag länken mellan bromshandtag och behållare samt den lilla kolven till mitt nya bromshandtag?
 
Nu har jag mätt lite på min främre bromsskiva och jag har en BRAKING på 310 mm. Finns det några billiga kopior att få tag på?
 
Nu har jag mätt lite på min främre bromsskiva och jag har en BRAKING på 310 mm. Finns det några billiga kopior att få tag på?
Har du radialok kan du väl köpa en billig 320 och flytta ut oket 5mm med brickor?
 
CRF eller Husa

Går i funderingar på en CRF HM som motard.*
Just haft en Husa 650 och där finns ju kraft så det räcker för gata.
Hur upplever ni effekt och vrid på CRF att köra gata med?
Andra upplevelser på Husa jämfört med CRF?
 
Tjena!

Tittar själv på Husa FS 650 runt 08 och undrar lite vad brukar större arbeten kosta efter ca 100h osv. Då man själv inte har garage så kan ja sköta oljebytet själv men klyva motor och dylikt får jag lämna till någon verkstad.
 
Tjena!

Tittar själv på Husa FS 650 runt 08 och undrar lite vad brukar större arbeten kosta efter ca 100h osv. Då man själv inte har garage så kan ja sköta oljebytet själv men klyva motor och dylikt får jag lämna till någon verkstad.

Min iväglämnade storservice gick på ca 11.300 + frakt... På auktoriserad firma blir de dyrare... Räkna me runt 20k...
 
Åh fan de var ju en trevlig peng.. Jag har läst lite om Enginehardware på forumet, vet nån om de fortfarande är aktiva?

Det är rimliga pengar som angavs ovan men kör du gata så kan du åka längre än 100h innan renovering
 
Jo de blir mest gatåka, men mycket till och från jobbet med under sommarn så då tickar de på.

Min hade gått 140h när ja den revs men hade utan problem gått längre... Men me tanke på hur dyrt de kan bli me ett ras så betalar ja hellre en renovering innan de sker...
 
Min hade gått 80h innan vevtappen gått ner sig...

E de samma bottendel i 450in å 650in? Visserligen e ja noga me oljebyten å varvar inte som en tok men känns ändå som 80h e lite lite om allt e välskött? Min hade gått 78h när ja köpte å då bytte ja bara kamkedja så fick den gå en gatsäsong innan genomgång...
 
Back
Top