Husaberg-tråden

Enginehardware

www.enginehardware.se
Gick med
29 May 2005
Ort
Göteborg
Hoj
Husaberg Carbon 693, Kawasaki SXR800.
Nu är det inte SKF jag har på jobbet..

vad sitter för fabrikat orginal då??

Det är SKF i KTM´s orginal kartong, men på ramlager så är det en tilläggsbetäckning som visar att det är en extra härdad innerbana, denna ändring finns inte på de SKF lager som du köper hos tex Momentum.

Denna förändring gör att innerbanan inte går ner sig så som de övriga lager som finns på marknaden.

Ramlager problem är känt sedan en tid och det är bara att göra vad man kan för att förebygga haveri.
Det är fritt att sätta vad ni vill i era motorer, se detta endast som en rekomendation.
//Thomas
 

DuCCe

Ny medlem
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Göteborg
Hoj
ZX10R
Det är SKF i KTM´s orginal kartong, men på ramlager så är det en tilläggsbetäckning som visar att det är en extra härdad innerbana, denna ändring finns inte på de SKF lager som du köper hos tex Momentum.

Denna förändring gör att innerbanan inte går ner sig så som de övriga lager som finns på marknaden.

Ramlager problem är känt sedan en tid och det är bara att göra vad man kan för att förebygga haveri.
Det är fritt att sätta vad ni vill i era motorer, se detta endast som en rekomendation.
//Thomas

TAck för dina svar, var bara lite nyfiken på vilka lager de va.. är i köpa tagen men inte hittat rätt hoj än...
 

DuCCe

Ny medlem
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Göteborg
Hoj
ZX10R
Dom har lika ramlager så dom kan du köpa ändå ifall du har beslutsångest vad gäller själv motorcykeln.

du verkar ju ha lite koll på dessa hojjar:tummenupp , vad skiljer husaberg 650 årsmodell 06, 07 och 08? inte utseendemässigt utan uppdateringar i motor mm??!?!
 

Chimpy

Inte som alla andra :P
Gick med
23 Mar 2008
Ort
Kungälv
Hoj
Oljehoj med bockstyre
Hur exact måste måttet vara för ventiljusteringen? Hittar inget bladmått på 0.12 mm. Hittar 0.05 0.10 0.15 osv + att jag har hittat tum 0.005=0.127 funkar de bra. Vet ej vad de e för tolerans +- som e ok. Blev med husa nu i helgen. Tacksam för svar. Mvh C
 

MetalWolf

Motor galning
Gick med
3 Aug 2005
Ort
Örebro
Hoj
Husaberg 570 09
du verkar ju ha lite koll på dessa hojjar:tummenupp , vad skiljer husaberg 650 årsmodell 06, 07 och 08? inte utseendemässigt utan uppdateringar i motor mm??!?!

skaffa en Husa 09a, finns inte ord för den maskinen


äger själv en Husa 570 09a som jag satte på en "map switch" och den har 3 lägen orginal 1. 450 läge (snäll variant) 2. 570 läge och sen har den hysterisk, kanon att bara kunna ställa om en liten ratt på styret hur man vill att motorn ska vara.

och ja husa 09 = kärlek

jag kan återkomma med bilder och sånt senare om det önskas
 

R1 racer

Stick i ögat!
Gick med
8 Mar 2003
Ort
Pannkakslandskapet
Hoj
En fet en!
skaffa en Husa 09a, finns inte ord för den maskinen


äger själv en Husa 570 09a som jag satte på en "map switch" och den har 3 lägen orginal 1. 450 läge (snäll variant) 2. 570 läge och sen har den hysterisk, kanon att bara kunna ställa om en liten ratt på styret hur man vill att motorn ska vara.

och ja husa 09 = kärlek

jag kan återkomma med bilder och sånt senare om det önskas

Klart det önskas bilder :tummenupp
 

Supermoto

Racer has-been...
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Örebro.
Hoj
| FE501 -14 sumo/enduro | CR500 -89 | FS1 -85(?) | ZZR 600 -93 "ratbike" | 350Freeride -12
БОБАН;4096141 skrev:
Vad kostar ett akra helsystem för årsmodellerna 06-07?

Nytt lär det väl kosta en rätt bra bit över 10lök med de nya priserna :(
Beggat kanske 5000 på blocket.
 

Supermoto

Racer has-been...
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Örebro.
Hoj
| FE501 -14 sumo/enduro | CR500 -89 | FS1 -85(?) | ZZR 600 -93 "ratbike" | 350Freeride -12
БОБАН;4100128 skrev:
O fan vad kostar ett raas system då?

Beggade grejer går ju såklart att pruta lite på, 5000 är nog vad jag skulle sätta ut mitt på om jag säljer.

Silmoto, Remus mm finns ju oxå om man vill ha helsystem. Slipon görs av ytterliggare några stycken.
www.raas-mx.com finns inga prisuppgifter men om jag minns rätt ville de ha knappa 10lök när jag skulle köpa. Antar det är dyrare idag med tanke på den svaga svenska kronan. Men det var ingen dans på rosor att handla av dem, svårt att få svar osv. Köpte ett beggat istället.
 

Kaptenkork

Ny medlem
Gick med
12 Feb 2008
Ort
Göteborg
Hoj
VTR sp1, Husa Fs650e
Växelspak

Efter en kort tur på mc:n (fs650) så blev det väldigt trögt att växla. Man fick ta i lite för att växeln skulle gå i. Det blev så när jag skulle värma bakdäcket, lite kopplingsslir.
Det gick att växla utan koppling, men ändå tror jag inte att det är själva kopplingen för den fungerade. Har jag förstört hela cykeln eller är det lätt att fixa. Är väldigt mycket nybörjare och blir tacksam för hjälp.

Tomas
 

Kaptenkork

Ny medlem
Gick med
12 Feb 2008
Ort
Göteborg
Hoj
VTR sp1, Husa Fs650e
Tog en tur till och insåg att det är kopplingen som inte tar riktigt. Kollade att det var fullt med hydralkopplingsolja men nu har jag ingen aning vard jag ska leta, någon som har en ide´ om vad som kan ha hänt?

Tacksam för hjälp.
 

Supermoto

Racer has-been...
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Örebro.
Hoj
| FE501 -14 sumo/enduro | CR500 -89 | FS1 -85(?) | ZZR 600 -93 "ratbike" | 350Freeride -12
Tog en tur till och insåg att det är kopplingen som inte tar riktigt. Kollade att det var fullt med hydralkopplingsolja men nu har jag ingen aning vard jag ska leta, någon som har en ide´ om vad som kan ha hänt?

Tacksam för hjälp.

Jag skulle säga 1) lufta kopplingen och 2) kolla så inte stålskivorna i kopplingen slagit sig (alltså inte är helt platta längre).
 
Nyheter
Godmorgon från Erfoud!

Provkörning pågår: läckra Yamaha XSR 900 GP

Sandy kör XSR 900 GP All...

Bike på Ténéré Spirit Experience i Marocko!

Yamahas fabriksteam i Rally...

Besök oss på BikeDagarna i Trollhättan!

Årets BikeDagar har precis ...

Besök oss på BikeDagarna i Trollhättan!

Årets BikeDagar har precis ...

Anmälan till Start2Ride 2024 har öppnat

Screenshot Biljettförsäl...

Anmälan öppen till HUSQVARNA TREK 2024

Nu är ägare av Husqvarna No...

Peter kör nya Svartpilen 801

Bara några kilometer från a...

En helt ny Husqvarna!

Bara några kilometer från a...

Anmälan öppen till Ducatis DRE Adventure 2024

För sjunde gången i ordning...

Top