Husaberg-tråden

Sätter du på ett 735-kit kan du räkna med ramlagerbyte var 14-15 timme, och allt som det medför.
Inte så säkert...
Det medför stora ändringar att installera det kitet som är till för att motorn ska hålla. Troligen sämre än original men inte nödvändigtvis jättedåligt.

Nu jäklar vill jag vara med o leka med er igen. Så i måndags köpte jag mig en Fe550 -04 för rätt peng, dock så gick den inte. Tidigare ägare hade mät och sa stator haveri. Igår rev jag o tittade, skulle snarare säga lödnings haveri eller rättare obefintliga lödningar mellan statorspole och kablar.

uploadfromtaptalk1337922350490.jpg
uploadfromtaptalk1337922371254.jpg
uploadfromtaptalk1337922389141.jpg

Klart du ska köpa husa. :)

Motorrenovering ner det är 3 klick kvar på kamkedjesträckaren, 100-150h, ventiljustering när den blir trögstartad varm.

Måste fråga om detta uttalandet:
Har plöjt igenom manualen ett par gånger & jag hittar inget om att man ska sträcka kamkedjan. Hur vet man då när det är 3 klick kvar? Hur ofta kollar ni detta? Hur? :confused:

Beror på vilken årsmodell du har! 09 och framåt har hydraulisk sträckare, dvs ingen manuell justering utan renovering och eventuellt utbyte sker lämpligt när motorn rivs kanske! För de äldre modellerna gäller säkert ovanstående men det får nog någon annan svara på å :-)

Beror på vilken årsmodell du har! 09 och framåt har hydraulisk sträckare, dvs ingen manuell justering utan renovering och eventuellt utbyte sker lämpligt när motorn rivs kanske! För de äldre modellerna gäller säkert ovanstående men det får nog någon annan svara på å :-)

Har det klassiska husa 650 fenomenet, då startmotorn inte vill greppa tag och dra runt motorn när den är kall. Har skummat runt lite på nätet och det verkar ju vara "frihjulet" som är boven. Frågan är vilka delar jag ska bestäla hem innan jag börja peta med det?

Enda jag känner till är en kille i Australien. Men hjan verkar å andra sidan nöjd. Han har byggt sig en FE700 :crash

Finns det nån glad själ som kan nita kamkedjan i min gamla 450 ? Tvivlar på att klämma ihop den bara räcker, och har dåligt med knackpinaler i min verkstad :(

Har plockat ihop resten nu, förutom låsringen till drevet som jag lyckats supa bort, efter typ 1 år eller så ;)

Finns det nån glad själ som kan nita kamkedjan i min gamla 450 ? Tvivlar på att klämma ihop den bara räcker, och har dåligt med knackpinaler i min verkstad :(

Har plockat ihop resten nu, förutom låsringen till drevet som jag lyckats supa bort, efter typ 1 år eller så ;)

En liten hammare, gärna kulhammare, och ett litet mothåll.

Enkelt! :tummenupp

Klart du ska köpa husa. :)

Motorrenovering ner det är 3 klick kvar på kamkedjesträckaren, 100-150h, ventiljustering när den blir trögstartad varm.

Jag ställer frågan igen eftersom jag fortfarande är ovetande.
Jag kan inte hitta något i manualen om att man ska sträcka kamkedjan. Hur/hur ofta gör man detta?

Hjälp!

Nyheter
Bilprovningen: Motorcyklar överlag i gott skick

Foto: Bilprovningen Nu ä...

Färre döda i vägtrafiken

Foto: Jacob Sjöman, Transpo...

Idag inleds nationella potthålsveckan

I år äger Nationella Potthå...

Nationella Potthålsveckan 1-7 maj

Det är återigen dags för Na...

Motorcykelns Dag 3 maj

Den 3 maj är det Motorcykel...

Bilprovningen: Brister hos var fjärde motorcykel

Foto: Bilprovningen Våre...

Europeisk kampanj för säkrare motorcykelkörning

Den europeiska branschorgan...

Bara två månader kvar till Gotland Ring Bike Week !!

En liten påminnelse om året...

2 månader kvar till Gotland Ring Bike Week !!

Nu är det bara två månader ...

Nya Indian Pursuit Elite

Screenshot Indian Motorc...

Back