Husaberg STYLING/MODDNING

någon som vet vilken del jag behöver beställa för att få plasgreppet inuti gashandtaget ? nummer 3 (80002003000) eller 10 (80002010000) på ritningen ?

Jag skulle vilja polera upp samtlig plast på husan, *bling bling* Tips och trix??

Nice, jag skulle tagit en kik på din vid tillfälle.

Skulle väl kunna gå för sig... Dock så är min i akut behov av diverse nya packningar i toppen så den står för tillfället...

Någon som vet vad bromshandtag, gashandtag och höger fotpinne kostar ? hade en liten marksyning igår :P

Fotpinnen är sinnessjukt dyr -svetsa!

Last edited:
Skulle väl kunna gå för sig... Dock så är min i akut behov av diverse nya packningar i toppen så den står för tillfället...

Jo ja låter bli attt byta efter att ha kollat priser, får vänta tills den är totalt sönder :p

Men som förra inlägget, vilken del ska man köpa för att få en ny gasrulle ?

Yamaha original -07 -> 1800 spänn. FÖR EN FOTPINNE :skrämd

Yamaha original -07 -> 1800 spänn. FÖR EN FOTPINNE :skrämd

Haha, störtlöjligt! Hur f*n är det möjligt? Iof så är det väl "exklusiv" aluminium vi snackar då, Husa/KTMs är ju i simpelt bonnjärn:D

Jag kommer svetsa mina pinnar många gånger innan jag köper nya!

Haha, störtlöjligt! Hur f*n är det möjligt? Iof så är det väl "exklusiv" aluminium vi snackar då, Husa/KTMs är ju i simpelt bonnjärn:D

Jag kommer svetsa mina pinnar många gånger innan jag köper nya!

I ärlighetens namn är de i originalutförande gjorda i titan *impressive* :)
Man får väl hoppas att de är såpass bra att ingen nånsin behöver byta en haha.

Sitter och klurar lite på serviceintervallerna på husan, rekommenderat är var 15:e timme, bör man vara noggrannare? Jag tänkte serva var 10:e.

Last edited:
vad är det för service intervall du menar eg ?? ventiler är ff var 10e timme och oljebyte var 5e. ÄVEN på 06 och 07 !

Service!

Enligt boken 15 tim olja men bör bytas var 10 e!
Ventiler bör justeras samtidigt om det behövs...
Oftast lyfter du på locket och märker att du har 0.12!!!

Chriz

Har beställt OBDVT-nålen och munstycken. Kollar på sprängskissen, är det bara att flytta över clipset och muttern från den gamla nålen?

Jag har lossat förgasaren så bara elsladden och gasvajern är kvar, har liksom lagt fuggen på blocket. Tar ni loss hela fuggen från hojen eller funkar det bra att låta den "hänga kvar"?

Tog bort luftfiltret oxå för att kolla läget, det var fuktigt/blött med olja i ramen från vevhusventen, så pass att det rann ut lite när jag tog av luft-gummibälgen från förgasaren. Har varken klotat eller kört mkt på slangen...
Blir nog att dra vevhusventen till ett uppsamlingskärl.
Tips på det? Vanligt med så "mkt" olja där?

Något annat att tänka på?

Har beställt OBDVT-nålen och munstycken. Kollar på sprängskissen, är det bara att flytta över clipset och muttern från den gamla nålen?

Jag har lossat förgasaren så bara elsladden och gasvajern är kvar, har liksom lagt fuggen på blocket. Tar ni loss hela fuggen från hojen eller funkar det bra att låta den "hänga kvar"?

Tog bort luftfiltret oxå för att kolla läget, det var fuktigt/blött med olja i ramen från vevhusventen, så pass att det rann ut lite när jag tog av luft-gummibälgen från förgasaren. Har varken klotat eller kört mkt på slangen...
Blir nog att dra vevhusventen till ett uppsamlingskärl.
Tips på det? Vanligt med så "mkt" olja där?
Något annat att tänka på?
Du har nog fyllt på lite för mkt olja gissar jag. Och/eller kört en hel del på slangen ;)

Satt o kollade orginal-spec:en på 650e och 650c. På min 650e är det fikusnålen och 160 hög samt 38 låg. På 650c är det OBEKR-nålen, 160 hög och 45 låg.

För en 650e med Akra helsys verkar gällande rekomendation vara 190 hög och 42 låg och OBEKR-nål. Varför vill man går ner i storlek på lågmunstycket jämfört med 650c orginal? Fattar att man inte inte bara kan ha hur stora munstycken som helst men kan inte hur dem här sakerna hänger ihop...
Vänligen förklara :)

Nyheter
Nya europeiska riktlinjer ska höja kvaliteten på avancerad MC-utbildning

I samband med MotoGP-racing...

SMC med och höjer MC-säkerheten i Europa

Sveriges MotorCyklister (SM...

Norton Motorcycles siktar på fyra nya modeller till 2026

Norton Motorcycles förbered...

TILLSTÅND KLART: GGN 2.0 KÖRS I HEJDEBY 2025

Nu är det klart att världen...

Norton Motorcycles siktar på fyra nya modeller till 2026

Norton Motorcycles förbered...