Husaberg STYLING/MODDNING

Lite om min Husaberg 650 -05a.
Sitter nu Vinterkittet på, men tyvärr har vi ju varken snö eller is här nere i småland än..
Har inte gjort så mycket med den, ett diodlyse bak, inflyttad skylt, svart plastkitt inkl tank, men allt sitter inte på nu, får ju spara finplasten till sommaren :)
Det jag har härnäst på önskelistan är ett schysst avgas.
Skickar med lite bilder av pärlan i lite olika utföranden :)

såg elak ut i svarta kläder:tummenupp :tummenupp

Kollade på enginehardware efter helsystem till Husaberg.
Hittade ngr slipons, men det var dubbla som kräver att man flyttar batteriet och moddar stötdämparen bak, låter ju allvarligt...

Många tjatar om ljudet med dubbla slipons, men är det inte bättre med enkel om man tänker på vikten, blir väl inte lägre effekt för att man ha enkel?

Var köper man helsystem tex Akra? Kostar ca?

Tackar!

(10 lax för grenrör + 1 st Akra slipon om ngn undrar)

Tackar!

(10 lax för grenrör + 1 st Akra slipon om ngn undrar)

Mer exakt så kostar ljuddämparen som är till helsystemet 4 256 spänn och "krökarna" kostar 6 071 = 10327.
Observera att slipon är nåt annat. Det finns dessutom två olika slipon till olika årsmodeller.

Det lösa slipon som är för original "krök" kostar lika mkt som helsystemsdämparen.

Någon mer än mig som inte kan se bildrna på www.husaberg.se om man tex ska kolla på force parts?
Skulle vilja se bilder men får bara kryss...

Kollade på enginehardware efter helsystem till Husaberg.
Hittade ngr slipons, men det var dubbla som kräver att man flyttar batteriet och moddar stötdämparen bak, låter ju allvarligt...

Många tjatar om ljudet med dubbla slipons, men är det inte bättre med enkel om man tänker på vikten, blir väl inte lägre effekt för att man ha enkel?

Var köper man helsystem tex Akra? Kostar ca?

Av någon konstig anledning verkar dubbelsystemen ge mer effekt. Den senaste bänkningen gav det 1,7hk mer än Akrapovic´

Ljuddämpare o slipon e väl samma sak!?

Får inte heller upp bilderna på husaberg.se...

Då vet man att det inte bara är en själv som inte ser bilderna.

Jag har påtalat Husaberg om felet på sidan. De löser det nog snart....

Skillnaden är i det här fallet att det som kallas "slipon silencer" endast passar på original headers, grenrör eller krökar eller vad man kallar dem. Den som kallas "factory silencer" passar endast med "factory headers". Ville bara undvika ev. dyra missförstånd :tummenupp :)

Jag har påtalat Husaberg om felet på sidan. De löser det nog snart....

Skillnaden är i det här fallet att det som kallas "slipon silencer" endast passar på original headers, grenrör eller krökar eller vad man kallar dem. Den som kallas "factory silencer" passar endast med "factory headers". Ville bara undvika ev. dyra missförstånd :tummenupp :)

Bra tänkt! :tummenupp

Nyheter
Nya europeiska riktlinjer ska höja kvaliteten på avancerad MC-utbildning

I samband med MotoGP-racing...

SMC med och höjer MC-säkerheten i Europa

Sveriges MotorCyklister (SM...

Norton Motorcycles siktar på fyra nya modeller till 2026

Norton Motorcycles förbered...

TILLSTÅND KLART: GGN 2.0 KÖRS I HEJDEBY 2025

Nu är det klart att världen...

Norton Motorcycles siktar på fyra nya modeller till 2026

Norton Motorcycles förbered...