Husaberg STYLING/MODDNING

cubic, kolla nu förgasartråden och avsnittet om nålar.
Tror du kommer förstå nu =)))

Grym sammanställning, sticky på den!!! :tummenupp

Har faktiskt redan höjt nålen med bra resultat, men helt käft är det inte.
Ökade även högfarten från 160 till 162, men tycker det blev sämre, den tvekar/smyger lite i början, men när man kommer upp i lite varv så skjuter det på bra...

Orkar dock inte bry mig just nu, har mitt helsystem på ingående, då ska jag sätta bestyckningen en gång för alla! :yoparty

Grym sammanställning, sticky på den!!! :tummenupp

Har faktiskt redan höjt nålen med bra resultat, men helt käft är det inte.
Ökade även högfarten från 160 till 162, men tycker det blev sämre, den tvekar/smyger lite i början, men när man kommer upp i lite varv så skjuter det på bra...

Orkar dock inte bry mig just nu, har mitt helsystem på ingående, då ska jag sätta bestyckningen en gång för alla! :yoparty

Ooo tackar =)
Ja det kommer bli kanon när du får helsystemet. vill också ha =/
sen e det bara o ta fram lathunden o bestycka archlet av hojjen
och hålla i styret =))

Vad hade du för lågfart och nål? (tänkte citera om det är okej)

NP

Hojen helt orginal, kör 45 i lågfart (orginal), 162 högfart (160 orginal),
höjt nålen 1 hack. Smäller mkt mindre vid motorbroms mot orginal, bra toppeffekt, men känns som den tvekar lite i början om man drar på fullt "från botten". Kan behöva högre lågfart och pilla lite på blandskruven.

När jag har RAAS-systemet då ska det finjusteras av rang!
Sedan svart på vitt i bänk, sajäntiffik-style :mattias

Last edited:
NP

Hojen helt orginal, kör 45 i lågfart (orginal), 162 högfart (160 orginal),
höjt nålen 1 hack. Smäller mkt mindre vid motorbroms mot orginal, bra toppeffekt, men känns som den tvekar lite i början om man drar på fullt "från botten". Kan behöva högre lågfart och pilla lite på blandskruven.

När jag har RAAS-systemet då ska det finjusteras av rang!
Sedan svart på vitt i bänk, sajäntiffik-style :mattias

oj oj oj.. då e det dig man kommer se på diskåväry tjännel snart då? =)

Helsystem monterat

Nu blir det dyrt att klota :D Har bytt till 168 i högfartsmunstycke, tycker den går bra, men ska hålla koll på tändstiftet, kommer även att bänka.

Det trixigaste var att flytta batteriet, det sitter ok nu, men kommer att bygga en bättre hållare vad det lider.

Här kommer lite bilder oxå.

Bifogat

• 1.JPG
    1.JPG
    28 KB · Visningar: 142
  • 2.jpg
    2.jpg
    28.6 KB · Visningar: 118
  • 3.JPG
    3.JPG
    23.2 KB · Visningar: 110
  • 6.JPG
    6.JPG
    35 KB · Visningar: 167
  • 5.JPG
    5.JPG
    23.6 KB · Visningar: 109
  • 4.JPG
    4.JPG
    20.8 KB · Visningar: 88
Några till...

Bifogat

• 7.JPG
    7.JPG
    33 KB · Visningar: 155
  • 8.JPG
    8.JPG
    29.2 KB · Visningar: 148
  • 9.JPG
    9.JPG
    32.4 KB · Visningar: 160
  • 10.JPG
    10.JPG
    31.7 KB · Visningar: 192
Det har jag oxå hört, men dem har funnits ett tag nu, flera på SH har kolfiber och deras har inte pajat... Går dem sönder så går dem sönder...

Blev för övrigt ett ruskigt najs djupt torrt muller, orginal hade den ett mer vasst och skramligt ljud i brist på en bättre förklaring!

Det har jag oxå hört, men dem har funnits ett tag nu, flera på SH har kolfiber och deras har inte pajat... Går dem sönder så går dem sönder...

Blev för övrigt ett ruskigt najs djupt torrt muller, orginal hade den ett mer vasst och skramligt ljud i brist på en bättre förklaring!

Då ser vi till det positiva istället med att de vart förbannat snyggt :tummenupp
vad fick du betala för dem om man får fråga?

Last edited:
Tackar :tummenupp

Kommer inte ihåg exakt vad dem kostade, över en månads leveranstid... :gnissla
Skicka ett PM om du vill att jag ska kolla upp det.

Jag bänkade mitt system ochdet gav 3hk mer än mitt Akra, hade lite större ventiler och portat då. Skulle vara intressant att se va det ger på en helt standard jämfört med en Acrat.
Enligt kurvan så varvar den inte ur riktigt lika bra med dubbelsysgtemet men det är inget jag känner av när jag kör. Effektökningen jag fick var genom hela registret dock!

Tror att det är ngn stuntkväll i Barkarby eller Bromma snart, då brukar bänken vara på plats, lägger upp resultatet :tummenupp

Skäms ju för den orginal, den gav 53.6 på slangen. Polare med KTM 660 har fått 59-60 på slangen med bara helsystem och ombestyckning...

Var ute och provade lite efter ombestyckningen, känns mkt piggare rakt igenom. Brukar aldrig komma upp i varvstoppet men nu var det nära på varje växel under fullgasacc, varvade ur snabbare, kändes som om jag hade satt på ett större drev bak. Mkt underhållade :D

Tror att det är ngn stuntkväll i Barkarby eller Bromma snart, då brukar bänken vara på plats, lägger upp resultatet :tummenupp

cubic.. detta e rena hårdporren. sååååååååååååå nice.
kan bara tänka mig hur skönt den mullrar.

och vridet.. och.. åååååååååååh

ne fan, måste snart skaffa ett jag med.
AVIS!

Kul att ni gillar den!!!

Stuntkväll i Barkarby idag, då brukar alltid bänken vara på plats, så jag hoppas att jag får den bänkad idag! Det är samma bänk som gav skamsiffrorna, nu är det fakking payback!

Kul att ni gillar den!!!

Stuntkväll i Barkarby idag, då brukar alltid bänken vara på plats, så jag hoppas att jag får den bänkad idag! Det är samma bänk som gav skamsiffrorna, nu är det fakking payback!

Mange bänkade min 550 orginal, nästan i allafall till 52,5 hk på slangen med feljusterad luftskruv

Nyheter
Nya europeiska riktlinjer ska höja kvaliteten på avancerad MC-utbildning

I samband med MotoGP-racing...

SMC med och höjer MC-säkerheten i Europa

Sveriges MotorCyklister (SM...

Norton Motorcycles siktar på fyra nya modeller till 2026

Norton Motorcycles förbered...

TILLSTÅND KLART: GGN 2.0 KÖRS I HEJDEBY 2025

Nu är det klart att världen...

Norton Motorcycles siktar på fyra nya modeller till 2026

Norton Motorcycles förbered...

GB350S i fokus på Wheels and Waves 2025