Husaberg problem....

l-bror

www.sveamoto.com
Gick med
1 Feb 2008
Ort
Stuvsta, Huddinge.
Hoj
Suzuki GSXR 1000 2002 Husaberg 450 2005
har en husa 650 02a som kickaxeln gick av på...
köpte ny, bytte sen decompar den när jag kickar.....decompen är bortkopplad.....vad kan va fel? ska man "nålla" nått?
 
Förstår faktiskt inte vad du menar när du skriver så där. En lite bättre förklaring skulle nog sitta på sin plats.
 
Du måste självklart ha markeringarna rätt för dreven på vevaxel och mellanaxel när du sätter tillbaks kopplingskorgen.
 

Bifogat

  • Husadrev.jpg
    Husadrev.jpg
    50.5 KB · Visningar: 184
Du måste självklart ha markeringarna rätt för dreven på vevaxel och mellanaxel när du sätter tillbaks kopplingskorgen.

grymm bild.....ska kika på hur de ser ut när ja kommer hem....
men dom två med röda markeringar skall sittta som på bilden sen sätter man dit kopplingen?
 
grymm bild.....ska kika på hur de ser ut när ja kommer hem....
men dom två med röda markeringar skall sittta som på bilden sen sätter man dit kopplingen?

Du kan också ta av tex primärdrevet och passa in det så att när du sätter tillbaka det så att markeringarna stämmer.
Sätter du det helt åt helvete kan dina ventiler gå.
//Chrille
 
Du kan också ta av tex primärdrevet och passa in det så att när du sätter tillbaka det så att markeringarna stämmer.
Sätter du det helt åt helvete kan dina ventiler gå.
//Chrille
Vad ska du bort med primärdrevet för?Det går ändå bara att sätta ihop på ett(rätt)sätt.
 
Vad ska du bort med primärdrevet för?Det går ändå bara att sätta ihop på ett(rätt)sätt.

Om det är fel ihopmonterat. Tror han menar att det går att snurra vevaxeln då utan att resten följer med runt. Ett alternativ till att lyfta bort kopplingskorgen.
 
Om det är fel ihopmonterat. Tror han menar att det går att snurra vevaxeln då utan att resten följer med runt. Ett alternativ till att lyfta bort kopplingskorgen.

Exakt, anser att det är lättare att ta loss primärdrevet och ställa in det på det viset istället för att ta bort hela kopplingskorgen. Men det beror på hur mycket man vill skruva.:Bugar
Bara ett alternativ
Go fortsättning
//Chrille
 
Exakt, anser att det är lättare att ta loss primärdrevet och ställa in det på det viset istället för att ta bort hela kopplingskorgen. Men det beror på hur mycket man vill skruva.:Bugar
Förutsatt att man har en skaplig momentnyckel till hands.Annars har vi snart en tråd om klapprande motor med löst primärdrev gissar jag...
 
*/ ?>
Nyheter
Gotland Ring Bike Week 2026, Early Bird erbjudande!

Den 3-5 juli slår vi upp po...

Gotland Ring Bike Week 2026, early bird erbjudande!

Boka din plats på Gotland R...

Gotland Ring Bike Week 2026, early bird erbjudande!

Boka din plats på Gotland R...

Förarkurser på Nürburgring

Nu är datumen för båda föra...

Brembo presenterar TrackTribe

Brembo presenterar TrackTri...

21/12 är sista dagen beställning av Katalogen 2026

Stora Motorcykelkatalogen 2...

Gotland Ring Bike Week 2026, spara pengar med early bird erbjudande!

Packa hojen, damma av hjälm...

Gotland Ring Bike Week 2026, spara pengar med early bird erbjudande!

Packa hojen, damma av hjälm...

Ny Retro Ducati till 100-årsjubileumet?

Rykten om nya klassiska Duc...

Ny Retro Ducati till 100-årsjubileumet?

Rykten om nya klassiska Duc...

Back
Top