Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Note: This feature may not be available in some browsers.
Detta skitet kommer att bli helt sjukt, sånt gillar vi
Att dom bara kan få för sig att bygga en sån motor ....
Är det en dekomp i nacken på cylindern ? , typ motorsågfunktion: tryck in och veva runt så hoppar pysen ut när motorn snurrar igång ?
Du kan ju återanvända Husas ljuddämpare , passar säkert fint till Zabel´n
Hur högt kompad är 700:an egentligen.
Jämför vridmomentet med en enliters sporthoj![]()
dum fråga men varför har man två stift på en encylindrig motor? hur funkar det?
Problemt är att det var äver 10mm fel från början nu är vi nere på 2mm
men för att kunna ta mer så måste jag flytta det bakre drevet (Alltså fräsa på drevets infästing i bakhjulet,vilket jag tycker är overkill)
Vad tror ni klarar kedjan 2mm ?
Och var köper jag swinglager ? husaberg 03 550
Kedjan kommer inte ryckas av för att du har 2mm fel linjering men du kommer slita dreven på väldigt kort tid.
Även risk för att kedjan klättrar över drevet och du får dumma följdskador.
DET SKA linjera, BASTA.
Såg att du hade drev tillverkning ?
Kanske det går att få några custom drev med ändrat offset ?
Alltså framdrev
Kontakta mig på mail info@nikasilproffsen.se eller ring 073 999 65 28 då det brukar vara forumförbud på affärer.![]()
Kan någon hjälp mig räkna ut vilken drevning som kan bli lyckad ?
siktar på ca:120 vid 3000varv på 4a
Gear Shifting:
1.Gear: 1,529 (26/17)
2.Gear: 1,263 (24/19)
3.Gear: 1,047 (22/21)
4.Gear: 0,869 (20/23)
Secondary: 4,31 (65/13)
Någon som sitter på en fin calc till detta ?
Du har glömt att skriva in den kanske viktigaste informationen, däcksdimension! Alternativt rullomkrets för det däcket.
Utväxlingsförhållande på 1-3 spelar mindre roll.
Originalutväxling är smutt då man får en ide om vad för framdrev tex som får plats på motorn utan att ta i.
13 taggar fram orginal
däck kommer vara 130/80-18 ? vad sitter orginal bak på husaberg ?
Ska du ha den i motardutförande brukar det 99% vara 17" både fram och bak.
120/60 -17
160/60 -17 (165/60-17 är även vanligt förekommande)
Numera börjar det ju även bli vanligt med 16,5" bak av nån anledning.
18" lät inge vidare? 80cc konverteringskit som finns att köpa för motard brukar ha 18" och de ser inte klokt ut, och finns ingen marknad för däck för det heller.
Ja det va ju inte riktigkt motard jag tänkte på =) Is och skog i första hand
Mycket fräckt bygge, ska bli skoj att se slutprodukten!
Låter vågat med 700cc 2takt i skogen, men respektingivande![]()
Kan du kanske pm:a om vart du hittade den där calcen =)
Vet någon hur litet drev man kan ha bak på en Husa ?
![]() |
Hydet Dirt Drag #2 – Helt enkelt skitkul
Den 2 augusti körde Hydet M... |
![]() |
A ride for our child, Tyra
MC-kortegen ”A ride for our... |
![]() |
Mälaren Runt #40 – 16 augusti
Lördagen den 16 augusti kör... |
![]() |
Specialbyggd Yamaha XSR900 GP
För att fira den trefaldige... |
![]() |
Dragracing-EM på Tierp Arena 7-10 augusti
Den 7–10 augusti 2025 förva... |
![]() |
Tierp Arena värd för EM i Dragracing
Den 7–10 augusti 2025 förva... |
120 unga motocrosstalanger från hela världen möts i Uddevalla
Screenshot Den 16–17 aug... |
|
En vecka kvar!
Nu är det exakt en vecka kv... |
|
![]() |
Farligt vilseledande alkomätare på marknaden
Ett stort oberoende test ut... |
![]() |
Specialbyggd Yamaha XSR900 GP hyllar Rainey
För att fira den trefaldige... |