Husaberg med 700cc 2-takt´s Enstånka

Till kylaren misstänker jag?
Ska det vara en 90° böj?
Sitter ju sånna på många kylare, så om man kan hitta en kasserad kylare som man kan slakta borde man kulle få tag på det den vägen. Brukar vara utformade med kort radie dessutom.

Japp en 90 graders någon som har en liggande =) har inte tid att springa runt på skrotar
eller tipsa om var man hittar en

Kan kolla imorrn har en skrotad huskykyl.

äntligen har du återuppstått igen, ruskigt fränt projekt. säg till om du tröttnar, då kan jag ta över ;)
sen undrar jag hur många år sen du sa "3 dagars jobb kvar" hehe :glömdet
KEEP IT UP! :tummenupp

Kan kolla imorrn har en skrotad huskykyl.

ja tack =) stora problem med att hitta en böj jävel folk kan ta hem men då måste dom ta hem 20 st och jag vill bara ha en =(

Ska se om jag hinner rulla up hojen på altanen och ta lite kort ikväll

Last edited:
Bilder ?

2ptcnjt.jpg

1pjn9t.jpg

345il5j.jpg

ab2due.jpg

Japp den står på altanen så nu måste jag skruva på den

Förgasare samt el på plats (äntligen)dock behöver insuget planas något, skev efter svetsen

Hur kopplar man dödar knappen ? misstänker att de 2 kablar som ej är inkopplade på cdi boken har något med det att göra

Tror jag löst alu böjen med =)

Ska se om jag kan få tag i en alu block ca: 25mm x 25mm x 25mm och borra den så den blir en 90böj och sen sveta fast den

Last edited:
Sorry höll på att glömma dig. 90 grader är den men bara 17mm ytter dia 20mm över kragen (glidstoppet).
Intressant?

Pm:a adress så skickar jag kylet. Du får betala frakten kylet får du. Vill ju se denna igång.

3 cl levererade en perfekt böj =) (Men vad hade du gjort med resten av kylaren.. såg ut som den blivit bestraffad =)
Kylaren och böjen åker till södertälje på måndag och med lite tur så är dom tillbaka på torsdag nästa vecka och då sitter dom ihop=)

Var det någon som hade en ide på de 2 kontakter från cdi boxen ? vad är dom till ?

Vilket elsystem sitter på Hojen? Är det husas? Isof kan jag försöka kolla det ihelgen. Mja kylet har ju fått lite extra hantering efter själva skrotningen. Käpp genom cellpaketet + sten i bottendelen. Men du har den bättre delen:rolleyes:

Grymt! Updates please!

Nyheter
Sandvikens franskaste Triumph

I Norrtälje kunde vi se hur...

Hydet Dirt Drag #2 – Helt enkelt skitkul

Den 2 augusti körde Hydet M...

A ride for our child, Tyra

MC-kortegen ”A ride for our...

Mälaren Runt #40 – 16 augusti

Lördagen den 16 augusti kör...

Specialbyggd Yamaha XSR900 GP

För att fira den trefaldige...