Supermoto
Racer has-been...
- Gick med
- 6 Mar 2003
- Hoj
- | FE501 -14 sumo/enduro | CR500 -89 | FS1 -85(?) | ZZR 600 -93 "ratbike" | 350Freeride -12
Självfallet. Inte jag heller. Därav sista satsen i mitt förra inlägg.Jo visst är det inte alltid så farligt, men det är alltid något som försöker döljas. Men när man pratar gatbruk och jämför med LC4 är det ändå en ganska viktig detalj (tycker jag)
Vill bara inte att TS ska skaffa en husa utan att vara beredd på det helt enkelt
SKulle jag skaffa en hoj för att pendla till jobbet osv som jag visste skulle gå många "tråktimmar" skulle jag välja en 690. Men nu är jag lite inne på en 650 som gathoj eftersom jag vet att det inte kommer bli särskilt många timmar på den så som jag kör och då vill jag ha max skoj per timme körtid = 650. Det viktiga är att man vet om skillnaderna

Nu är det ju lite skillnad på att byta olja och kolla ventiler samt att alla, precis som jag skrev, inte har möjlighet och plats att mecka.
Ställa ventiler håller jag med om, det är en högre level än att byta olja. Kanske två "levlar" t.o.m.
Dock är det en jäkla hets och felaktigt fokus på dessa jädra ventiler. Tror jag ställt ventiler fem - sex gånger på mina fem 650or (och en 450). Då var två av dem nya och fick två justeringar vardera.
Last edited: