Husaberg fs650-08 köpes

Johan88

Ny medlem
Gick med
1 Apr 2009
Hoj
04 Husaberg 650
Hej

Jag skall köpa en husaberg fs650-08 tänkte jag , någon som har nån att sälja

Tacksam för svar
MVH Johan

kolla bland annonserna:)

edit: menar såklart köp&sälj avdelningen:huvet

Har husaberg blivit tillförlitliga sedan KTM köpte upp dom, eller är det fortfarande stor rasrisk?

F.r.o.m års -04 är det stor skillnad på kvaliten, kokusan tändsystem med riktig elstart, keihin fcr förgasare m.m. Har själv haft en -06 med akra helsystem och den gick fint.

Har husaberg blivit tillförlitliga sedan KTM köpte upp dom, eller är det fortfarande stor rasrisk?

Det är nog större rasrisk i din crf:näsblod

Husabergarna är mer designade för en ban/gat maskin. Så täta oljebyten och ventilintervaller kommer man inte ifrån. Men annars så verkar det vara skottsäkra maskiner:)

Sedan 1995 (eller var det 1996) menar du ? :)

Det är nog större rasrisk i din crf:näsblod

Husabergarna är mer designade för en ban/gat maskin. Så täta oljebyten och ventilintervaller kommer man inte ifrån. Men annars så verkar det vara skottsäkra maskiner:)

Det där med ventilerjusteringar är så jobbigt att höra om hela tiden.
På de två som jag köpt nya justerades ventilerna en gång efter ca 3h sedan en koll efter ca 20h (utan behov av justering) och sen aldrig mer innan de såldes. Iofs gick de inte mer än kanske 50-60 men jag tycker att behovet som folk i allmännhet (icke-ägare?!) talar om är VÄLDIGT överdrivet.

Last edited:

På de två som jag köpt nya justerades ventilerna en gång efter ca 3h sedan en koll efter ca 20h (utan behov av justering) och sen aldrig mer innan de såldes. Iofs gick de inte mer än kanske 50-60 men jag tycker att behovet som folk i allmännhet (icke-ägare?!) talar om är VÄLDIGT överdrivet.

Instämmer!

Instämmer.

Plus att cykeln går fruktansvärt bra.

Nyheter
En dag på dragstrippen

Efter att ha varit aktiv so...

Steve McQueens Scott Squirrel till salu

Detta Scott Flying Squirrel...

Dags för Strängnäs Bike Show!

Sista lördagen i augusti är...

Bikeweekend på Kjula denna helg

Den 22-23 augusti är det da...

Motorcycle Inferno #8