Husaberg fs650-08 köpes

Johan88

Ny medlem
Gick med
1 Apr 2009
Ort
Göteborg
Hoj
04 Husaberg 650
Hej

Jag skall köpa en husaberg fs650-08 tänkte jag , någon som har nån att sälja

Tacksam för svar
MVH Johan
 
kolla bland annonserna:)

edit: menar såklart köp&sälj avdelningen:huvet
 
Har husaberg blivit tillförlitliga sedan KTM köpte upp dom, eller är det fortfarande stor rasrisk?
 
F.r.o.m års -04 är det stor skillnad på kvaliten, kokusan tändsystem med riktig elstart, keihin fcr förgasare m.m. Har själv haft en -06 med akra helsystem och den gick fint.
 
Har husaberg blivit tillförlitliga sedan KTM köpte upp dom, eller är det fortfarande stor rasrisk?

Det är nog större rasrisk i din crf:näsblod

Husabergarna är mer designade för en ban/gat maskin. Så täta oljebyten och ventilintervaller kommer man inte ifrån. Men annars så verkar det vara skottsäkra maskiner:)
 
Har husaberg blivit tillförlitliga sedan KTM köpte upp dom, eller är det fortfarande stor rasrisk?

Sedan 1995 (eller var det 1996) menar du ? :)

Det är nog större rasrisk i din crf:näsblod

Husabergarna är mer designade för en ban/gat maskin. Så täta oljebyten och ventilintervaller kommer man inte ifrån. Men annars så verkar det vara skottsäkra maskiner:)

Det där med ventilerjusteringar är så jobbigt att höra om hela tiden.
På de två som jag köpt nya justerades ventilerna en gång efter ca 3h sedan en koll efter ca 20h (utan behov av justering) och sen aldrig mer innan de såldes. Iofs gick de inte mer än kanske 50-60 men jag tycker att behovet som folk i allmännhet (icke-ägare?!) talar om är VÄLDIGT överdrivet.
 
Last edited:
Sedan 1995 (eller var det 1996) menar du ? :)



Det där med ventilerjusteringar är så jobbigt att höra om hela tiden.
På de två som jag köpt nya justerades ventilerna en gång efter ca 3h sedan en koll efter ca 20h (utan behov av justering) och sen aldrig mer innan de såldes. Iofs gick de inte mer än kanske 50-60 men jag tycker att behovet som folk i allmännhet (icke-ägare?!) talar om är VÄLDIGT överdrivet.

Instämmer!
 
Sedan 1995 (eller var det 1996) menar du ? :)



Det där med ventilerjusteringar är så jobbigt att höra om hela tiden.
På de två som jag köpt nya justerades ventilerna en gång efter ca 3h sedan en koll efter ca 20h (utan behov av justering) och sen aldrig mer innan de såldes. Iofs gick de inte mer än kanske 50-60 men jag tycker att behovet som folk i allmännhet (icke-ägare?!) talar om är VÄLDIGT överdrivet.

Instämmer.

Plus att cykeln går fruktansvärt bra.
 
Nyheter
Brembo inför nya Hyction‑bromsskivor i WorldSBK 2027

Brembos nya carboceramiska ...

Ducati lanserar Desmo450 EDS

Ducati lanserar Desmo450 ED...

Custom Bike Show 2026

I år var det 52a gången Cus...

Gotland Ring Bike Week ´26 går mot deltagarrekord!

Med en månad kvar är det gl...

Från familjeföretag till modern motorhub – Ljunggrens Motor växlar upp

I motorvärlden finns det ha...

Inga mirakelbatterier ändå?

Rabalder kring Verge: Har s...

Custom Bike Show på lördag!

På Sveriges nationaldag, nu...

Bilder från DGR 2026

Den 17 maj kördes The Disti...

ZXMOTO – nytt mc-märke i Sverige

PRESSMEDDELANDE, Köpenhamn,...

Gotland Ring Bike Week, välbokat trots turbulens i bolaget!

Det är med glädje vi pratar...

Back
Top