Husaberg FS570

Vrooom

Ny medlem
Gick med
29 Nov 2007
Hoj
1078s
Var finns tråden om nya FS570? Ingen som kört den? En sådan med svart plast hade varit fint. När kommer den ut till press respektive kunder?

Bifogat

• Supermoto_Fs570_02.jpg
    Supermoto_Fs570_02.jpg
    15.9 KB · Visningar: 135
Den har gått och köpa ganska länge nu, bl.a Keva i Hässleholm har dem med både enduro & motard utförande:tummenupp

Är sjukt sugen på en sån :gnissla Blir till att massera sparbössan i vinter :D

Den har gått och köpa ganska länge nu, bl.a Keva i Hässleholm har dem med både enduro & motard utförande:tummenupp

Du har fel. Du tar miste på FE570 med motardkit framtaget av återförsäljare. Se till exempel Bike #8 2009. FS570 är så ny att den inte ens var med i senaste nummer #9 som utkom för en vecka sedan.

Oki, sorry my mistake :tummenupp Så är det nog, frågan är kanske då om dem även byter fjädringen från enduromodellen eller inte :va Lär ju vara ganska för mkt mjuk annars ju..

Du har fel. Du tar miste på FE570 med motardkit framtaget av återförsäljare. Se till exempel Bike #8 2009. FS570 är så ny att den inte ens var med i senaste nummer #9 som utkom för en vecka sedan.

Testad i aftonbladet motor här om dagen :tummenupp

Oki, sorry my mistake :tummenupp Så är det nog, frågan är kanske då om dem även byter fjädringen från enduromodellen eller inte :va Lär ju vara ganska för mkt mjuk annars ju..

Enda skillnaden lär vara just geometri, dämpning och bromsar. Men visst ser nya plasten lite trist snäll ut?

Du har också fel.
Det står en riktig motard hos Keva.
Dök nog upp i veckan.

Du har också fel.
Det står en riktig motard hos Keva.
Dök nog upp i veckan.

Och att det dök upp en FS570 hos Keva i veckan skulle betyda att jag har fel om vadå...?

Noterade för övrigt att Fastbikes.se var i Spanien redan 10 juli och körde den på pressvisning.

Vad tror/vet ni om livslängd & service på motorn med nya 570 motarden jämfört med 650:an?

Undrar även vad skillnaden i effekt/vridmoment är mellan dessa motorer?

Last edited:
Nån som har kört FS570 ännu? Vore intressant med en jämförelse med FS650...

Jag har bara kört FE570 med motardkit på bana. Jag var inte speciellt imponerad. Samma traktorkaraktär på motorn som 650 men märkbart mindre effekt. Men sen har jag aldrig gillat 650 heller så jag är väl ingen husa-kille. Tycker det känns som jag får brottas med hojen med hojen genom kurvorna, inte smidig för 5 öre. Säkert en trevlig hoj på gata men det finns många som är roligare på bana.

*/ ?>
Nyheter
Gotland Ring Bike Week 2026, Early Bird erbjudande!

Den 3-5 juli slår vi upp po...

Gotland Ring Bike Week 2026, early bird erbjudande!

Boka din plats på Gotland R...

Gotland Ring Bike Week 2026, early bird erbjudande!

Boka din plats på Gotland R...

Förarkurser på Nürburgring

Nu är datumen för båda föra...

Brembo presenterar TrackTribe

Brembo presenterar TrackTri...

21/12 är sista dagen beställning av Katalogen 2026

Stora Motorcykelkatalogen 2...

Gotland Ring Bike Week 2026, spara pengar med early bird erbjudande!

Packa hojen, damma av hjälm...

Gotland Ring Bike Week 2026, spara pengar med early bird erbjudande!

Packa hojen, damma av hjälm...

Ny Retro Ducati till 100-årsjubileumet?

Rykten om nya klassiska Duc...

Ny Retro Ducati till 100-årsjubileumet?

Rykten om nya klassiska Duc...

Back