Husaberg fe fs skillnad

står det för Factory Supermotard & Factory Enduro eller är jag helt fel ute?

Vad är det för skillnad på en 650fs och en fs650s (force edition) ?? är det bara fälgar och plast??

Vad är det för skillnad på en 650fs och en fs650s (force edition) ?? är det bara fälgar och plast??

HÄR ser du alla de delar som var speciella på din bajk 2004. T.ex gaffelkronorna blev standard på 05 på FS och numer är de även standard på FE.
Jag har en FE450s, ska vi bilda klubb :D

Bifogat

• FS-S.jpg
    FS-S.jpg
    125.5 KB · Visningar: 136
Last edited:
Fan vad fint :) klart vi ska bilda klubb, endast för force edition åkarna;)

TJena! köpte precis en Fe med motardkitt! men tycker den verkar lite trötter, är de andra kammar lr ngt annat som kan va nedtrimmad för en jämnare o lugnare gång som skulle passa bättre i skogen?

Trött!? Då är det inte en 650 med andra ord... :confused: :D 650:in finns nog bara i en version, men de mindre kanske skiljer mellan enduro och cross? Eller, nja det är nog bara olika kubik? Varför svarar jag över huvudtaget när jag inte vert säkert? :gnissla :huvet

Det skiljer lite mellan olika versionerna, årsmodellerna och kubikstorlekarna. Vad är det som jämförs? Och jämförs med vad?

Det skiljer lite mellan olika versionerna, årsmodellerna och kubikstorlekarna. Vad är det som jämförs? Och jämförs med vad?

Jag har en husaberg enduro med motardkit som jag precis köpt, en 02a.. men tycker den har kort effektregister o allmänt trött, har bara kört aprilias motard så har inte mer motarder o jämföra med! men skulle gärna vilja ha lite mer pisk i den! kanske hjälper o dreva upp den för ett längre effektregister (De känns juh så iaf) så man slippper vxl som en 6 vxl moppe.

Är det ngt som vet säkert om det är någon skillnad? alla säger olika som jag hört med...

Är det ngt som vet säkert om det är någon skillnad? alla säger olika som jag hört med...

16-42 funkar bra i drevning. Vad har du nu? 02 fanns inga motarder, så det är ett stort hopp mellan femman till sexan med enduromotorn. Sexan är tänkt som en transportväxel mellan sträckorna.

Om den känns lite trött kanske det är dax att se över motorn. Byta kolvring kan hjälpa ibland.

Ehh vad menar du nu? -02 fanns det ju onekligen motarder, köpte en FS650 själv då.

Det var väl endurohojjar med motardhjul. Släpptes som Chrome edition eller Black edition.

Så det fanns alltså färdiga från fabrik menar du? Med fyrkolvsoket? Och motardfjädring. Där ser man. Har tydligen inte så bra koll om dom kom 02 eller senare.

Det var väl endurohojjar med motardhjul. Släpptes som Chrome edition eller Black edition.

Så det fanns alltså färdiga från fabrik menar du? Med fyrkolvsoket? Och motardfjädring. Där ser man. Har tydligen inte så bra koll om dom kom 02 eller senare.
Från -01 finns motarden med Beringerbroms fram,400 och 650.

Såldes båda delar, FSmodellerna med anpassad fjädring, 4-kolvare etc. och FE650S (hette de väl ??) eller de båda edition modellerna som väl var överblivna enduroprylar som såldes med 17" hjul...

Nyheter
Dags att boka in Gotland Ring!

Upplev magiska Gotland Ring...

Öppet hus på Rapido MCK Stockholm

Lördag den 17 maj bjuds det...

Yamaha TRACER 7 & TRACER 7 GT 2025

Yamahas TRACER 7 och TRACER...

Nya Yamaha Tracer 7 och Tracer 7 GT

Yamaha har presenterat 2025...

Full fart på Bike Trollhättan-dagarna

Just nu har portarna öppnat...

MV Agusta inför fem års garanti