Dadde
Medlem
- Gick med
- 16 Oct 2004
- Hoj
- KTM 450 exc -07. Ducati Monster 620ie -04 . Yamaha R1 Såld. Yamha FZR 1000 Såld. Kawasaki GPX 600 Såld. Honda NSR 125 Såld.
Jag tänkte skaffa mig en Husaberg FS 650.
Jag har ring runt och kollat lite försäkringar men alla bolag reagerar på att de är så kraftigt strypta, och vill därför försäkra med ursprungseffekten.
Då hamnar halvförsäkrning på ca 4500kr, är det bra eller vad betala ni om ni försäkrar den på ursprungseffekten?
Vad är ursprungseffekten på dessa hojar?
Om jag nu försäkrar den på ursprungseffekten är det väl ingen idé att den är strypt på pappret, blir ju bara problem vid besiktningen. Vad skall jag göra för att registrera den med ursprungseffekten?
Måste den bänkas och få ett intyg och sedan registreringsbesiktiga den igen?
Vad kostar detta?
Jag har ring runt och kollat lite försäkringar men alla bolag reagerar på att de är så kraftigt strypta, och vill därför försäkra med ursprungseffekten.
Då hamnar halvförsäkrning på ca 4500kr, är det bra eller vad betala ni om ni försäkrar den på ursprungseffekten?
Vad är ursprungseffekten på dessa hojar?
Om jag nu försäkrar den på ursprungseffekten är det väl ingen idé att den är strypt på pappret, blir ju bara problem vid besiktningen. Vad skall jag göra för att registrera den med ursprungseffekten?
Måste den bänkas och få ett intyg och sedan registreringsbesiktiga den igen?
Vad kostar detta?