Har haft några droppar från skvallerhålet under vattenpumpen ett tag och ska byta tätningen i pumpen, eftersom det är ren kylvätska och oljan är bra så fatta jag det som att bara den yttre ska behöva bytas (dessutom så är det en metallklädd seriös historia nu men orginal var den tydligen bara gummi, så det verkar ju som Husa haft lite problem med den...)
Nu en fråga, jag har frågat alla möjliga och fått olika svar överallt, kan jag byta den från vattenpumpen, dvs utan att ta ner transmissionskåpan ?
(har sökt lite på forat men här verkar också finnas olika versioner)
Dessutom har flera sagt att det kan vara "lite svårt att få ihop det bra" eller liknande saker, på husa sa dom till och med att "man kan behöva putsa lite på axeln" så är det fler här som gjort detta ? Nyttiga tips ?
ha de gött / Anders
Nu en fråga, jag har frågat alla möjliga och fått olika svar överallt, kan jag byta den från vattenpumpen, dvs utan att ta ner transmissionskåpan ?
(har sökt lite på forat men här verkar också finnas olika versioner)
Dessutom har flera sagt att det kan vara "lite svårt att få ihop det bra" eller liknande saker, på husa sa dom till och med att "man kan behöva putsa lite på axeln" så är det fler här som gjort detta ? Nyttiga tips ?
ha de gött / Anders