Husaberg 450 vs ktm 450-525

xeon

Ny medlem
Gick med
18 Jun 2006
Hoj
Honda crf 250x 05
går i enduro köpar tankar nu, titta först på ktm 450-525 men har nu fått upp ögonen för husaberg fe 450. så skulle vilja veta för och nackdelar med dom båda modelerna:) samt service intervall:)

//Patric

Serviceintervall är samma,sen är det såklart en smaksak vilken hoj man väljer.Försök att provköra.

okeej, passar nån av dom bättre till längre personer ? är ca 198cm :hihi

själv är man ju jävig då jag har en 525 men den funkar ju bra. Är 187 och tycker att jag sitter bra på den. 450 varvar väll lite mer än 525 men jag tror dom annars går rätt lika.

525 upplevs ha mjukare karaktär då den levererar pulvret lite jämnare, 450:n har mer bett på toppen, men mindre botten - det är ~samma-lika effekt i båda (plus minus 4-5 pållar vad jag sett).

Husa/KTM - det är en smaksak, samma service som redan skrivits - jag är ~190 och trivs på Husan min (08 FE450), men trivdes fysiskt lika bra på min KTM 300EXC 08 med.

/J

Umm, du har ju redan en enduro som är klockren för svensk brytenduro? CRF250X?

/J

Last edited:
Upplever att det finns mer plats på husan. Bytte från Husa 650 till KTM 450 och på KTM:en så känns det mer som att jag har styret i midjan.

Vad gäller motor så är det nog hugget som stucket. Husa motorn är enligt många en lite modernare konstruktion men för mig så har ktm:en krånglat mindre (startar lättare etc). Men det skiljer ju från person til person o motor til motor.

Skall du ha en husa så köp från 04 o framåt.

I ett endurotest jag läste ganska nyligen så "vann" ktm 450 exc strax över husa 450 fe -09 och ytterliggare en till modell som jag inte kommer ihåg vilken.

Nyheter
Michael Schumachers Honda Fireblade såld på auktion

Michael Schumachers Honda F...

Dags för Mälaren runt 2025 – 16 augusti

Lördagen den 16 augusti 202...

Retrohoj från Honda presenterad på Suzuka

Under 46:e Coca Cola 8-timm...

Sandvikens franskaste Triumph

I Norrtälje kunde vi se hur...

Hydet Dirt Drag #2 – Helt enkelt skitkul

Den 2 augusti körde Hydet M...

A ride for our child, Tyra