Husa strul

Yabba

Den som lever får se!
Gick med
8 Mar 2005
Hoj
KTM 1290 SAR -17, SÅLD KTM 990 Adventure -07, SÅLDSuzuki GSXR750 -90, SÅLDSuzuki GSXR750 -91, SÅLDSuzuki GSXR1000 K3.
Har läst att man ska ta bort kåpan över svänghjul/tändning och vädra där på dom äldre än -04, för att det gärna blir fukt.
Jaja, det gäller nog inte min, en -03 som jag vet det sittter det gamla systemet på.
Man är ju som vildvittrorna i Ronja - syns inte, finns inte......
Hur som helst tvärdog motorn sist jag var på crossbanan, hade en tanke i bakhuvet att, faan, man skulle nog ha luftat svänghjulet någon gång ändå.
Tvättade hojjen när jag kom hem (tisdag), men har inte haft tid att kolla på den föräns idag.
Vad händer när jag tar bort kåpan - Plask, var en del vatten därinne :huvet :(
Nu till frågan, är tändningen pajj eller räcker det med att det får stå och torka??
Om det är pajj, vad kostar en ny??
Är det dyrare med det nya kokusansystemet, och är det möjligt att få dit det i stället för gamla SEM?

//NJ

Last edited:
Det brukar komma ur en del vatten när man vart och kört på enduro/crossbana. Bara lufta ur och sen är det bara å köra vidare, skulle tändningen gå sönder..... den dagen den sorgen som man säger men det gäller att man är rädd om grejerna. Jag brukar öppna kåpan efter varje körning där jag vet att hojen utsätts för fukt. Tändningen är tyvär rätt dyr. Ny stator måste du köpa ihop med nytt svänhjul av någon anledning för 4k. :gnissla

Det var ingen gnista när jag provade, innan jag hade tömt på vatten, men du menar att det kanske räcker att låta det torka så funkar det igen!?
Ja, jag får hoppas på det i alla fall.
Får nu stå och torka tills i morn, så får vi se om det funkar!
Ingen som vet hur mycket pill/pengar det är för att få dit ett Kokusan system i stället?

//NJ

Min husa dog mitt i en rondell och japp det var statorn. Heyy!

Helt sjukt att man inte kan köpa den separat iomed att den går sönder hela tiden verkar det som. Men gör som jag..

Gå in på ktmtalk.com och bli medlem, surfa sedan vidare till "shop online". Sök efter artikel nr: 58031002050 och beställ därifrån så får du 15% rabatt.

Den statorn är egentligen till ktm, men den passade rakt av på min husa fe650e -02, det enda som var fel var strecket man ställer tändningen med, men jag kollade bara på hur den gamla stod och efter lite pul gick den som en klocka igen! Torde passa din hoj med, antar att det är samma skit på den.

Kostade mig drygt 2000 kr och typ 1 månad innan jag fick den. Tror den går på 2700 om du köper den i sverige direkt.

Peace out svarte scout!

Hsb-Chrille skrev:
2446784 Ja jag köpte min från den killen, kom på två dagar och funkar kanon! :tummenupp

Låter bra det.

*/ ?>
Back