Husa med missljud

sanken

Ny medlem
Gick med
8 Mar 2005
Hoj
Busa 650-08 & superduke
Som sagt så har jag lite missljud i husan, det är ett rasslande ljud som kommer från vänstersidan på den. Jag har kollat kamkedjesträckaren, men det är några klick kvar. Ljudet komer när den är varm och hörs väl när man ligger på jämna varv sen vet jag inte om det låter när jag gasar på pga allt annat ljud.
Hojen har rullat 30h och det är en 08:a.
Ljudet varvar inte nämnvärt med gaspådrag, eller hur jag ska förklara det.
Jag har bytt olja på den då jag tänkte att den kanske är lite tunn men det värkar inte vara problemet, kör med 10w-40 nu och jag tycker att det borde funka.

Jag har sökt massor så kom inte med det svaret då min sambo redan är tokig på mig efter ett antal timmar vid sh-söken, jag kan inte hitta ett riktigt svar där.

Snälla hjälp mig!!!!:Bugar

Ja du? det är en stor 4-taktare, de brukar väl alltid razzla o skramla lite, tycker själv alltid att min KTM EXC-R låter konstigt? lyft av topp o cylinder o kolla de viktiga grejerna, ventiler, kolv, vevstake, ramlager o BYT kamkedjan. KTM rekommenderar att byta kamkedjan efter 100H. tror kanske att din kedja har blivit ojämnt sliten o därför razzlar. Kanske?

Ja du? det är en stor 4-taktare, de brukar väl alltid razzla o skramla lite, tycker själv alltid att min KTM EXC-R låter konstigt? lyft av topp o cylinder o kolla de viktiga grejerna, ventiler, kolv, vevstake, ramlager o BYT kamkedjan. KTM rekommenderar att byta kamkedjan efter 100H. tror kanske att din kedja har blivit ojämnt sliten o därför razzlar. Kanske?

Jo jag vet att dom rasslar ganska mycket, men jag lyssnade på kompisens hoj och den låter inta alls lika mycket.
Ska kolla kedjan om den är dålig, men jag tycker att det är tidigt med endast 30h:va
Ös på med förslag, det behövs känner jag...

Nyheter
European Bike Week: 2-7 september 2025

Under veckan den 2 – ...

Michael Schumachers Honda Fireblade såld på auktion

Michael Schumachers Honda F...

Dags för Mälaren runt 2025 – 16 augusti

Lördagen den 16 augusti 202...

Retrohoj från Honda presenterad på Suzuka

Under 46:e Coca Cola 8-timm...

Sandvikens franskaste Triumph

I Norrtälje kunde vi se hur...

Hydet Dirt Drag #2 – Helt enkelt skitkul