Husa fe501 något att ha?

3 uppsättningar däck, sommar vinter och motardkitt, Han hade inte renoverat motorn, men kört 6 timmar sen 06...
Han upplevde den som lite svårstartad men sa att alla husa e det.. någon som kan bekräfta det? Har aldrig haft en hoj med kick sen före moppe tiden så min teknik kan nog vara lite bristande....

Om han har kört 6 timmar på 2 år så kan hans teknik vara lite bristfällig. Det kräven nämligen sin man för att kunna starta en husa.. :rolleyes: Skämt å sido, de kan vara lite trixiga, men får man in stinget så är dem inte särskillt svårstartade. Däremot kan ventilerna behöva justeras ibland. :)

Om han har kört 6 timmar på 2 år så kan hans teknik vara lite bristfällig. Det kräven nämligen sin man för att kunna starta en husa.. :rolleyes: Skämt å sido, de kan vara lite trixiga, men får man in stinget så är dem inte särskillt svårstartade. Däremot kan ventilerna behöva justeras ibland. :)

Det har du rätt i.

Är det inte gamla chassiet på 00? Sving å allt är ju från äldre hojarna eller, åsså kom allt nytt 01? Å gamla motorn på 00?

Är det inte gamla chassiet på 00? Sving å allt är ju från äldre hojarna eller, åsså kom allt nytt 01? Å gamla motorn på 00?

00:an var första årsmodellen med nya chassiet. Svingen ser likadan ut som på 99:an men jag tror inte det är samma. Till -01 kom den nya motorn plus lite små ändringar på fjädringen och den gula tanken.

00:an var första årsmodellen med nya chassiet. Svingen ser likadan ut som på 99:an men jag tror inte det är samma. Till -01 kom den nya motorn plus lite små ändringar på fjädringen och den gula tanken.

Såpass! Man lär hela dagen..

Nyheter
Brembo inför nya Hyction‑bromsskivor i WorldSBK 2027

Brembos nya carboceramiska ...

Ducati lanserar Desmo450 EDS

Ducati lanserar Desmo450 ED...

Custom Bike Show 2026

I år var det 52a gången Cus...

Gotland Ring Bike Week ´26 går mot deltagarrekord!

Med en månad kvar är det gl...

Från familjeföretag till modern motorhub – Ljunggrens Motor växlar upp

I motorvärlden finns det ha...

Inga mirakelbatterier ändå?

Rabalder kring Verge: Har s...

Custom Bike Show på lördag!

På Sveriges nationaldag, nu...

Bilder från DGR 2026

Den 17 maj kördes The Disti...

ZXMOTO – nytt mc-märke i Sverige

PRESSMEDDELANDE, Köpenhamn,...

Gotland Ring Bike Week, välbokat trots turbulens i bolaget!

Det är med glädje vi pratar...

Back