Husa Fc 600??

Krickan4

The Tivoli
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Suzuki Gsxr
Kollat lite på FC600 !
Vad ska man kolla på ?
Vad ska man tänka på ?

Tips mm !

Bifogat

• fc600-01.jpg
    fc600-01.jpg
    15.5 KB · Visningar: 261
hör så den är regelbudet servad! det är viktigast! sen ber du honom byta olja medans du ser på! är dt massa spå så är det knas! lyssna på ventiler och efter missljud!
går den fint i motorn så är det relativt lungt sen är det väll vanliga kollen så ramen inte är bucklig så svingen inte har fått sig nån större smäll eller nått glapp i lager och skick på dämparna!

tänk på...

...vad du ska ha den till. FC modellen saknar balansaxel och vibrerar RÄTT duktigt! bilden du skickade med tycks visa upp en FC med lysen, är den regad? jävligt brutal maskin kan jag tillägga, ljudet från Arrow titansystemet är bland det råaste jag nånsin hört. coolt att Husaberg byggde med ett titansystem original. står du ut med vibrationerna så säger jag bara: KÖP!!! kommer ihåg när bike testade just FC600 mot Highland 950 och Highland fick däng så det nästan var pinsamt. lycka till!
//m
så här såg de ut i fabriksmotardversion:

Bifogat

• fc600_sm.jpg
    fc600_sm.jpg
    10.1 KB · Visningar: 206
Jag väntar bara på att någon ska köpa min r-1 :confused: Sen ska jag köpa motard ! en polare sa att det skulle vara något med olje tråg som inte fanns :confused: ?
Vad jag ska ha motard till , busa stan krokiga vägar typ 20-30mils runder + lite bana !
Hur stor vibratiner pratar vi om ?
Ni kan ge mig förslag på passande motard för den körningen !

Bilden som mindraper la upp är en ODIN och den som Krickan la upp är en THOR. Jag minns inte vilken som var vilken och det behöver inte betyda nåt men nåt stämmer inte...

Eller så är Krickans bild fotochoppad eller dekaltrimmad.

ODIN
LOKI
THOR
BALDUR

kallades ju 00orna (kanske t.o.m glömt nån). Vilka var vilka??

Jag skulle tippa på att Krickans objekt är en FC600 som gjorts om till en FC600s och sen har lysen kommit på. Låter det vettigt??

Både FC600s och FC600e hette väl ODIN??

Krickan4 skrev:
J krokiga vägar typ 20-30mils runder + ...

Woohaa :brynad Hoppas du har bekväma skinkor!! 20-30 mil på offroad/motard är inget som man ger sig i på bara sådär. Mycket vibrationer blir det .. Min xr är rätt jobbig att åka mer än 5 mil i stöten på. Och den har ändå balansjox och är touringhoj jämfört med husan. Men med lite god vilja går det säkert. :tummenupp

electronaut skrev:
Woohaa :brynad Hoppas du har bekväma skinkor!! 20-30 mil på offroad/motard är inget som man ger sig i på bara sådär. Mycket vibrationer blir det .. Min xr är rätt jobbig att åka mer än 5 mil i stöten på. Och den har ändå balansjox och är touringhoj jämfört med husan. Men med lite god vilja går det säkert. :tummenupp

Hur mes är du egentligen? :slicka
Själv klarar man 15 mil nonstop i varje fall utan att vara helt slut ;)

Körde ca 50 mil med Husan i helgen på krokiga småvägar ... kul som fasen men jag va rätt less på sadeln efter de ;)

Visst går det men efter 10-15 mil e de inte så bekvämt längre ... sen beror det ju lite på hur kinkig man e, vibrationerna e inget som stör mig men då har jag balansaxel på min. Prova nån likvärdig hoj (stånka) å se hur du uppfattar det hela ... personligt det där, vad som känns bra/bekvämt å inte.

Körde 100 mil om dan med Monstret (inte världens bekvämaste hoj) förra sommaren å det kändes ungefär likadant efter 80 mil med den som 20 med Husan.

Kunde såklart inte släppa det här :crash

Kollade i katalogen från 2000 och här kommer :fakta

TOR
FC501 4cr/6cr, FC600 4wr/4cr/6cr - Crossar med lite olika växellådor. cr = close ratio, wr = wide ratio

LOKE
FE400, FE501 och FE600 - Enduro med kick

BALDUR
FE400E, FE501E och FE600E - Enduro med kick och elstart

ODIN
FE501, FE600 och FC600 - Supermotad med kick
FE501E och FE600E - Supermotard med kick och elstart

NJORD
EF400(E), EF501(E) och EF600(E) - Quaden (E) innebär kick och el. Alltså alla sex enduromotorvarianterna

FREJ
FR600E - Ökenrallyvarianten med stor 19l tank och liten 5.5liters sidopanelstank. Kick och elstart.

Min bild är på en -01a !

Okej 20mil då :D
Har ni inga förslag på motard man vill ju ha det brutalaste för runt 50 papp :1pajas :1pajas

Krickan4 skrev:
Min bild är på en -01a !

Okej 20mil då :D
Har ni inga förslag på motard man vill ju ha det brutalaste för runt 50 papp :1pajas :1pajas
Inte alls en 01a :fakta
Den har 600-motorn som försvann till 01.
00-sving.
00-tank.
00-kylarvingar
osv

För 50 lakan är nog en FC600 det brutalaste man kan hitta. Dock med reservation för att din röv, händer och fötter inte kommer må så bra efter 20 mil på en 600cc-stånka utan balansaxel. Åker du lite kortare är det nog inga problem för du kommer sitta och flina hela tiden inne i hjälmen.

Last edited:
En bild på min 2001...

Bifogat

• fe650e med sm-kit 2001.jpg
    fe650e med sm-kit 2001.jpg
    23.6 KB · Visningar: 149
Re: tänk på...

mindraper skrev:
kommer ihåg när bike testade just FC600 mot Highland 950 och Highland fick däng så det nästan var pinsamt. lycka till!
//m
[/B]
i endurospåret ja, inte annars... sen ser jag inte det pinsamma i att en hoj som är 60kg tyngre är slöare i knixiga lerspår direkt.. det läskiga var dock att husqyn var ännu slöare än highlandern i enduron... trots detta var det husqyn som vann hela testet totalt sett....

Re: Re: tänk på...

johanp skrev:
i endurospåret ja, inte annars... sen ser jag inte det pinsamma i att en hoj som är 60kg tyngre är slöare i knixiga lerspår direkt.. det läskiga var dock att husqyn var ännu slöare än highlandern i enduron... trots detta var det husqyn som vann hela testet totalt sett....

Ni menar nog olika test ...

Bike testade FC600 mot Highland
Allt om MC testade Highland mot Husky 610 (?) och Husa FE501 (?) - osäker på de exakta modellerna

I Bike gick testet på grusvägar å där vann Husan
I allt om MC gisk testet på grus, asfalt å i skogen, där vann Huskyn på sin allsidighet

Marals76 skrev:
Hur mes är du egentligen? :slicka
Själv klarar man 15 mil nonstop i varje fall utan att vara helt slut ;)

Har aldrig hänt hitills att jag kommit 15 mil på en tank. Det är i 130+ motorväg som vibrationerna är störande. Klart man _orkar_ mer men touring är inte stånkans bästa vän direkt . På lite knixigare vägar kan man ju åka längre. :hej

Nyheter
Allt om MC på Rapidos öppet hus!

Kom och hälsa på Rapido MCK...

Bike på Rapidos öppet hus!

Kom och hälsa på Rapido MCK...

Stabilt läge på Gotland Ring!

Den trista dispyten om ägan...

Anpassad service för Ducati Desmo 450 MX

Ducati lanserar serviceinte...

Oro för batteriet

Batteriet oroar mest – men ...

Video: Ducati Hypermotard